Viderebring Variable i URL

Tags:    php variabel

Hej,

Hvis jeg på min hjemmesiden gerne vil viderebringe en variable i min URL så som: index.php?aff=6532 hvor variablen "aff=6532" skal forblive i URLen lige meget hvilken side jeg går til på mit website. Er det muligt og hvordan?



Indlæg senest redigeret d. 06.12.2016 20:05 af Bruger #17612
8 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt -8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej

Jeg tror du manuelt skal tilføje den til alle links på dit site.

Jeg synes i stedet, at du skal lave en cookie. Og så include på hver side, at hvis der er et aff i din querystring, så skal der laves/opdateres en cookie.

Så kan du også gemme det lige så lang tid du vil - om du vil gemme det for altid, i en uge, eller bare indtil browseren lukkes.





Jeg tror du manuelt skal tilføje den til alle links på dit site.

ja evt ud fra en super global variabel, feks cookie eller session


Jeg synes i stedet, at du skal lave en cookie. Og så include på hver side, at hvis der er et aff i din querystring, så skal der laves/opdateres en cookie.

cookie er nok lidt svært i starten, det nemmeste vil nok være at bruge en session, men den gemmes selføgelig ikke når browseren lukkes



Jeg har ingen anelse om hvordan man "laver" cookie så tror det er nemmere at bruge en session selv om den ikke gemmes når browseren lukkes.

Kan jeg få et hint om hvordan man laver en session så variablen bliver glemt så længe man er på siden?



Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Hej,

Jeg har prøvet at lege lidt med det, men uden held. Mit problem er hvis jeg har en 3 bruger på hjemmesiden fra 3 forskellige links som jeg har givet dem så som:
index.php?aff=001
index.php?aff=002
index.php?aff=003

Når de så har kigget lidt rundt på hjemmesiden og har fx browset 8 sider på hjemmesiden og kommer til den side hvor de skal tilmelde sig har jeg brug for at deres aff variable er gemt da denne variable bliver sendt til database sammen med de info so de indtaster på hjemmesiden.

Deres aff nummer skulle også kunne ses på tilmeldingssiden ved brug af koden
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Er der muligt og hvordan?

På sigt skal jeg have flere variabler med så som
index.php?aff=001&name=per
index.php?aff=002&name=knud
index.php?aff=003&name=finn



Hej Gerner.

For at du kan få den mest optimale løsning er SU nød til at uddybe lidt mere hvad det er du gerne vil.
Hvorfor vil du have variablerne i url'en? Er du klar over begrænsningen i antal karakter en URL kan indeholde?
Så en uddybning vil give andre mulighed for at hjælpe dig på rette vej.



Gem en session der skifter hver gang brugen skifter?



Jeg syntes det lyder underligt at det er et problem. Må indrømme har ikke prøvet at programmere hjemmesider. Men er det ikke bare at lave din varabel public?



t