All-in-one computer

Tags:    computer

<< < 12 > >>
Hej

Jeg har brug for lidt gode råd til hvilken computer jeg skal investere i. Designet har en betydning, og har derfor valgt at det skal være en All-in-one computer (eksempelvis Imac).

Jeg er dog noget i tvivl om hvad jeg skal vælge, og er egentlig kun bekendt med Imac. Kæresten er dog ikke så vild med Apple-produkter, og jeg søger derfor nogle råd til hvad jeg ellers kan vælge.

Computeren skal primært bruges til at lave webshop/hjemmeside og grafisk design.

Skærmen skal helst være 27" eller deromkring.

På forhånd mange tak.

Mvh.

Malthe



13 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Kristian

Ja, den ser også rigtig fed ud :)

Har du arbejdet med den selv? Jeg tænker i forhold til formatet/den buede skærm.

Mvh.

Malthe



Hej Malthe,

Nej, jeg har ikke arbejdet med den selv, men har set den demonstreret i Best Buy (en stod elektronikkæde, ala Elgiganten på steroider).

Kort fortalt, den ser fed ud, og den buede skærm er mest et æstetisk touch. Det er dog en ultra wide screen, der absolut gør det muligt at have din editor og en browser åben på samme tid, som du normalt ville i et to-skærms setup. Jeg ville dog have nogle forbehold for at det måske ikke er alle applikationer der skalerer pænt til den størrelse, så hvis du gerne vil spille på den også ville jeg undersøge dette en del nærmere.

Alternativt, så vil jeg ligesom andre herinde også lufte ideen om at have en fed, flot skærm på display (Apples Thunderbolt displays er en god mulighed her), kombineret med bluetooth keyboard og mus. At den egentlige computer/laptop så ligger skjult et sted er jo ligemet da man ikke kan se den. Den seperation mellem det æstetiske og selve computeren tror jeg du vil blive glad for down the road, i modsætning til en all-in-one som ganske vidst er fed, men som du måske bliver lidt ærgelig over du ikke kan opgradere om 2 år, hvor derimod den bagvedliggende laptop kan opgraderes, hvilket giver langt bedre ydeevne, mens din lækre skærm og bluetooth mus/keyboard forbliver uændret.

Giver det mening? Held og lykke med købet :)

(PS: Uanset hvad du vælger ville jeg overveje at købe den i England, da du kan spare mange penge der pga. pundets fald :))



Hej Kristian

Ja, det kan godt ske du har ret.

En MacBook Pro + skærm + keyboard/mus og så er jeg kørende? :)

Er der nogle, der kan anbefale andre 27" (+/-) eksterne skærme derude, som er rigtig fede design-mæssigt (lidt i stil med Apples og Microsofts), som man ville kunne koble sammen til en dockingstation + en rigtig god bærbar (evt. Lenovo).

PS. computeren skal udelukkende bruges til at arbejde på. Ingen computerspilleri/film :)

Jeg vægter det designmæssige look rigtig højt, da det skal passe ind i resten af huset.

Mvh.

Malthe




Indlæg senest redigeret d. 23.01.2017 18:19 af Bruger #21594
<< < 12 > >>
t