Hvad tilbyder man en programmør?

Tags:    samarbejde arbejde samarbejdspartner programmering

Hej alle.

Håber at det er det helt rigtige sted at stille mit spørgsmål.

Mig og min partner har udviklet en ret skarp forretningsmodel/start-up hvis vi selv skulle sige det. Og også hvis man skal tro på hvad div. erhvervsmennesker og rådgivere vi har været i kontakt med siger.

Men vi bliver hele tiden holdt tilbage af at vi ikke har råd til en programmør på teamet, hvilket er super dumt når det er en app vi prøver at lave!

PT beta-tester vi vores idé via Slack (det er en ret genialt side), men vi vil så gerne have en programmør, og her kommer så mit spørgsmål: Hvad tilbyder man egentligt en programmør når man ikke kan tilbyde penge. Vi er mere end villige til at tilbyde 1/3 af virksomheden el. % af profit i x antal år, når der er salg, for den helt rigtige programmør. Vi har store planer!

Men noget siger mig, at det er for risikabelt for én af Jer at sidde og udvikle en app, for forhåbentligt at tjene penge længere henne. Eller er der måske én ny udklækket studerende man skal have fat i?

Hvad ville I selv have tilbudt før at i gad at gå ind i en start-up - og hvilke krav skal være opfyldt?

Dbh, Simon
www.askapp.dk



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis jeres idé er så god, så find en risikovillig investor der vil smide penge i projektet. Så har I noget at tilbyde en udvikler.



Af alle de jobopslag du ser på jobindex m.fl., er der nogen af dem der beskriver hvad lønnen er?

Hvad med at få folk til samtale først. Når du så har dem til samtale og finder du en som virker interessant, kan du derfra aftale med vedkommende omkring aflønning.

Skal du endelig gøre det lidt op i kroner/øre.

Hvis en programmør forventningsvis skal have 30.000,- i løn om måneden, så bliver lønudgiften samlet set ca. 48.000,-. På årsbasis er det 576.000,-. Hvis du så tilbyder programmøren 10% i ejerskab i stedet for, så har du gjort den vurdering, at din virksomhed, allerede efter år 1, er 5.760.000,- værd. Tilbyder du 33% er din virksomhed kr. 1.745.454,54 værd efter år 1.

Men det er også lidt fiktivt. :)

Bottomline. Få personerne til samtale. Ved samtalen kan i diskutere vilkår. Det der med at skrive vilkår, som mange gør, før en samtale, er forkert. Ellers prøv at høre Martin Thorborg om han har en god idé. ;)



Indlæg senest redigeret d. 29.06.2017 00:44 af Bruger #10216
t