Printer deling

Tags:    diverse

Jeg har en printer jeg vil dele på netværket dog med nogle begrænsninger

f.esk at computer

b kun må udksrive 10 sider om måned
c kun må udskrive 10 sider om måned

og jeg (a) må selfølgelig udskrive alt det jeg har lyst til

endvidere vil jeg gerne have det sådan har et program eller printerscript tildeler b og c 10 sider hver 30 dag således at vhsi de ikke har brugt der kvote en måned ryger den bare videre til næste måned.

Man skal også kunne deaktivere denne automatisk funktion får at manuel tildele side kvote.


er der nogen der kender et program, printerscript der kan det?

eller hvordan man selv kan lave det?

mvh.

Thomas Christensen



5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Mit gymnasium har et system hvor hver bruger har en konto, og hvor en udprintning koster 0,25 kr for elever og er gratis for lærere. Det er dog ikke baseret på computere, men på brugere. Hvis du er interesseret, kan jeg prøve at finde ud af hvad det er for et.



Du kan prøve at hente pytoka gennem cvs, (eller betale de 30$ eller hvor meget det nu koster). http://savannah.nongnu.org/projects/pykota/

Det er et administrationsværktøj til CUPS printservere.




Jeg kan ikke udmidelbart finde noget, (det skal også være windows)!

Jeg har fundet et program som kan 'overvåget' udskrifteren med antal af sider osv.
en udvidelse af sådan et program vil kunne deaktiver delingen når print fra en bestemt computer er overskredet og forsøger på at printe! ikke?


men hvordan orvervåger man printer?


-Thomas Christensen




Mit gymnasium har et system hvor hver bruger har en konto, og hvor en udprintning koster 0,25 kr for elever og er gratis for lærere. Det er dog ikke baseret på computere, men på brugere. Hvis du er interesseret, kan jeg prøve at finde ud af hvad det er for et.


Ja tak det må du da gerne!

mvh.
Thomas Christensen



lidt sent, men hvis du stadigvæk kan bruge det

http://www.andtechnologies.com/

PPopup
Pcounter



t