Hjælp til linkbuilding

Tags:    linkbuilding seo succes google synlighed

<< < 12 > >>
HJÆLP!

Jeg skal hjælpe http://www.uniplandanmark.dk/ med at komme højere op på Google, og har derfor læst en del om SEO og dermed linkbuilding. Jeg kan læse mig til, at det er godt at smide et links på sider hvor der IKKE er non-follow ;) Men har så også ladet mig fortælle at links fra irrelevante sider kan give en lille straf?? tror i på det? I så fald, så skal jeg skaffe links fra byggesider/håndværkerfaget - Hvordan ville i bæger jer ad her? jeg kan jo ikke bare få store byggemagasiner til at smide et link..



Indlæg senest redigeret d. 15.01.2018 14:31 af Bruger #21936
16 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Kevin,

Der er ingen direkte opskrift på en korrekt linkbuilding. Men ja, Google kan straffe dig hvis du spammer linket løs overalt. ISÆR hos sider med høj spam score.

Find hjemmesider, som er relevant og helst samme sprog. Forskellige anchor tekst osv, så er du godt kørende. Nogle mener endda at er nofollow også sagtens kan gavne, men ingen ved det. Google afsløre helst ikke for meget, da de tjener milliarder af kroner på deres Adwods.

Men allerede der, så har du skaffet dig et fint backlink (I see what you did there) høhø.

Ellers er det muligt at du kan købe disse backlinks hos store virksomheder, som laver arbejdet for dig. Din pris som du tager hos uniplan for arbejdet, skal jo blot være højere og wupti du har en forretning kørende med overskud og penge online på bankkontoen :)



Tak Jonas ;) Hvordan bæger man sig ad med sidstnævnte? altså med at købe links fra store virksomheder? Er det bestemte virksomheder, eller uopfordret?






Hey Kevin,
Jeg ville være lidt varsom med at købe links "udefra". Ofte svinger kvaliteten meget, og virksomheder tager ofte overpris for den slags links.

En let måde du kan starte med at få lidt links ind på kontoen, er ved at lave en konkurrent analyse. Der findes et hav af forskellige måder dette kan gøres på, men du kunne evt. starte med at følge denne guide.

Helt enkelt går det ud på at tjekke alle konkurrenternes backlinks, og se hvilke nogle af dem du kan "kopiere".

Min kære kollega har også skrevet en artikel om dette, hvor han forklarer det hele på en meget pædagogisk måde :)

Sig endelig til hvis du har flere spørgsmål :)





Indlæg senest redigeret d. 26.02.2018 17:08 af Bruger #22005
Jeg kan kun give Frederik ret i at en konkurrent analyse er et godt sted at starte. Jeg starter altid med at køre konkurrenterne igennem hos ahrefs(en trial koster 7 dollar), og begynder at "udligne" linkprofilerne.

Efter jeg har skaffet alle de nemme links de har, overvejer jeg som regel om det er værd at gå efter de samme købte links de har. Det er vigtigt at huske på at hvis "if everybody gets a link - nobody gets a link". Hvis du kan skaffe nogen links som andre ikke så nemt kan få, vil du komme et godt stykke af vejen!

Mvh Marcus
Kviklanet.dk



Ahrefs er helt klart de bedste til at finde danske links, så det ville være et godt sted at starte.



Jeg bruger en stribe forskellige værktøjer til linkbuilding.
https://www.link-assistant.com/ - findes endda i en gratis version.
Du kan også skrive til mig - så har jeg flere ideer på lager ;-)

Mvh Erik
3murertilbud.nu



Du skal helt klart vælge at få lavet nogle links til din hjemmeside. Men pas på med i starten ikke at lave for mange links så du ikke "spammer" din side.

Start gerne med Ahrefs og analyser dine konkurrenter for links og se om du ikke kan få de samme links.

Husk også at have fokus på DR på dine links sammen med om de sider du får links fra handler om de samme emner som din egen hjemmeside.

Du kan sagtens bruge non-follow links også - det tæller - så vidt jeg ved også med i regnskabet hos Google :)

Mvh Jesper
www.mifapladen.dk

Ps. her er lige et par ting du kan bruge:

Artikkel fra mit SEO bureau:
Der er også en artikkel her om linkbuilding som du kan læse :)

Denne bog er også kanon og alle pengene værd: https://linkbuildingbogen.dk/




Som de øvrige gutter nævner, så er det bare om at komme i gang med at få nogle gode links ud!

Mit Go-To er som de andres også Ahrefs, der kan du tjekke ud hvad dine konkurrenter går og laver.
Et glimrende start sted, også hvis du løber tør for steder at smide links op.
"Help me, help you"

Kh.
Signe



Hej Kevin,

Glemte helt at svare.

Du kan købe danske kvalitets links hos enkelte SEO virksomheder. En hurtig google søgning, så ved du hvor :D - De er ofte gode og med tilhørende artikel i god kvalitet. Koster fra 350-800 kr pr link dog.

Men ja, ellers som de andre siger. Brug Ahrefs til at analysere dine konkurrenter. Haps de links du kan komme til med gode metrics.

Mange snakker også om at relevansen bliver vigtigere og vigtigere, hvilket giver mening. Derfor er det vigtigt du finder relevante sider, som passer til industrien/markedet. Så lad være med at skaffe backlinks fra et forum om tørrede rodfrugter eller lignende.

Håber du er komemt godt videre/igang med projektet.



hop evt ind på Facebook og find gruppen " Seonørder - den hårde kerne" Der er flere der sælger links derinde. Jeg ved min chef fandt links til scanbanker derinde i januar og er ganske godt tilfreds med det tilbud han fik.

Der er stor forskel i prisen og naturligvis kvaliteten, så det er værd at sammenligne lidt inden du vælger.



<< < 12 > >>
t