Skærmopløsning

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Hej.

Jeg er netop begyndt at pusle med lidt hjemmesidebryg, men syntes at jeg bør tage højde for at 'folk' kan køre med forskellige skærmopløsninger - specielt 800x600 vs. 1024x768.

Mit spørgsmål går på:

Hvordan kan jeg tage højde for det? Skal man lave designet i begge skærmopløsninger for at få det pæneste resultat? Eller er der nogle af Jer, der har et rigtigt godt fif, så jeg kan gå over hvor gærdet er lavest...

Jeg så et sted at ca 42% kører med 800x600 og ca. 40% med 1024x768 - det er da værd at tænke over.

På forhånd tak for Jeres hjælp.

Hej hej fra
PiJo



19 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Men der er heller ikke meget grafik / billeder på din website. Problemet er vel størst med knapper, billeder osv??


Prøv at kikke på de andre sider, der er da noget grafik. Jeg synes da det ser helt fint ud. Her er der også noget tekst grafik, som også ser fint ud:

http://www.java-script.dk

Ellers er der stadig alternativet med at gøre ligesom udvikleren.dk, med at lave det dynamisk baner, og dynamiske breder så det paser til alle opløsninger :)

---
Hilsen Anders



Prøv at kikke på de andre sider, der er da noget grafik. Jeg synes da det ser helt fint ud. Her er der også noget tekst grafik, som også ser fint ud:

http://www.java-script.dk

Ellers er der stadig alternativet med at gøre ligesom udvikleren.dk, med at lave det dynamisk baner, og dynamiske breder så det paser til alle opløsninger :)

---
Hilsen Anders


Medmindre jeg får serveret andre muligheder, så bliver det vist til at udvikle hjemmesiderne i en skærmopløsning på 800x600 - selvom jeg synes det er lidt skod ;o)

Er der ellers andre der har en bedre idé??



Hej.

Jeg er netop begyndt at pusle med lidt hjemmesidebryg, men syntes at jeg bør tage højde for at 'folk' kan køre med forskellige skærmopløsninger - specielt 800x600 vs. 1024x768.

Mit spørgsmål går på:

Hvordan kan jeg tage højde for det? Skal man lave designet i begge skærmopløsninger for at få det pæneste resultat? Eller er der nogle af Jer, der har et rigtigt godt fif, så jeg kan gå over hvor gærdet er lavest...

Jeg så et sted at ca 42% kører med 800x600 og ca. 40% med 1024x768 - det er da værd at tænke over.

På forhånd tak for Jeres hjælp.

Hej hej fra
PiJo


Hej,

Jeg laver mine til 1024*768. Hvem har ikke en 17" skærm i dag? Koster 1100 kr.
Det er på tide vi får aflivet 800*600

Bare min mening.
Kim Pedersen
[Redigeret d. 29/03-03 12:51:14 af Kim Pedersen]



Hej Jesper.

Jeg vil anbefale dig at lave siden med en størrelse i %. og mens du laver den kan du lægge to linhs der skifter browserens størrelse mellem de to opløsninger.

Jeg forstår ikke helt det med de to links?? Har du mulighed for at uddybe det lidt?

På forhånd tak.


Du kan gøre det nemmere at teste dine sider ved at indsætte følgende 2 links på din side mens du laver den:
<a href="#" onclick="top.resizeTo(808,608)">800x600</a>
<a href="#" onclick="top.resizeTo(1032,776)">1024x768</a>

Så behøver du ikke at skifte opløsning hele tiden. (du skal køre med 1024x768 eller over)

Det med at knapperne er for små skal du ikke tage dig af. Man vælger jo sin opløsning efter ens skærmstørrelse, så man kan se knapperne. Det er brugernes problem.



Hej jesper

læg dog et javascript ind:

<script language="javascript">

if(screen.width==1024)
{
location.href="1024-768/index.htm";
}
if(screen.width==600)
{
location.href="800-600/index.htm";
}

</script>

dette kræver så at du laver websiden i to versioner.
!!!det skal dog siges at dette kun virker i IE!!! jeg gad ikke lige finde ud af med netscape ting! HADER NETSCAPE!!!!!

med dette script går den ind i en undermappe i det direktorie som du er i.

Jeppe Johansen
Jeppesoftware@hotmail.com
[Redigeret d. 29/03-03 21:01:44 af Jeppe]


Mit forslag var til når man LAVER siden. Dit script gør jo slet ikke det samme som mit.



ups! fik vist ikke læst hele threaden igennem!!

det var til Pia!

Jeppe Johansen
Jeppesoftware@hotmail.com



Det er brugernes problem.


UPS! Der tager du fejl Jesper.. Der er for eksempel nogle som ikke kan læse teksten hvis skærmopløsningen er over 800*600.. Desuden er det DIG der har lavet siden og DIG der vil have besøgende, så kan du ikke bare sige at det er brugerens problem, har jeg ret? :)



Hej,

Jeg laver mine til 1024*768. Hvem har ikke en 17" skærm i dag? Koster 1100 kr.
Det er på tide vi får aflivet 800*600


imo det er en dårlig holdnin fordi:
- det er stædiveg en MASSE af 800*600 skærme i brug.
- en _godt_ design burt virke godt i alle opløsninger, selv på 14".

bregovic =]



Hej Pia

Mit råd til dig er at lave siden så den er 750 pixel bred, og så centrer siden. Dette giver, efter min mening, det ultimative resultat.
Jeg regner altid efter at min side skal være 750 pixel bred, så passer den til selv dem der skulle køre 800*600.


den anden, imo mindst lige så godt løsnineg er at lave en 100% bred tabel med tre koloner og indrette kolonernes bredde med %-tal... men husk at samlet bredde må ikke gå over 100%!

bregovic =]



<< < 12 > >>
t