300 milliarder terror-sider sløver internetfarten

Tags:    it-nyheder

Hastigheden på dit internet falder med 20 og 30 procent, hvis regeringens terrorpakke-udspil bliver til lov. Der skal nemlig logges kollasalt mange oplysninger om danskernes adfærd på nettet.

Læs hele nyheden her: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=26021



Det var da ærgeligt. Vi har selv opfundet nettet, nu må vi tage konsekvensen af det, og sikre os ordentlig



jeg må indrømme at internetfarten er det der bekymrer mig allermindst i den her sag...

det der bekymrer mig, og det bekymrer mig meget, er den sætning der siger "Der skal nemlig logges kollasalt mange oplysninger om danskernes adfærd på nettet."

er det ikke et brud på privatlivets fred? Er det ikke starten på et overvågningssamfund? Hvis alt hvad vi foretager os på nettet bliver registreret og gemt? Det ville jeg personligt ikke bryde mig om... :S



Det ville jeg personligt ikke bryde mig om...


Heller ikke her!



jeg må indrømme at internetfarten er det der bekymrer mig allermindst i den her sag...

det der bekymrer mig, og det bekymrer mig meget, er den sætning der siger "Der skal nemlig logges kollasalt mange oplysninger om danskernes adfærd på nettet."

er det ikke et brud på privatlivets fred? Er det ikke starten på et overvågningssamfund? Hvis alt hvad vi foretager os på nettet bliver registreret og gemt? Det ville jeg personligt ikke bryde mig om... :S


ja det bliver snart som bogen "1984"



Indlæg senest redigeret d. 24.03.2006 21:46 af Bruger #8162
(god bog, btw)



Det var da ærgeligt. Vi har selv opfundet nettet, nu må vi tage konsekvensen af det, og sikre os ordentlig


Ja uha, det var da noget værre noget at vi fik lavet et relativt frit, ukontrollérbart medie som stater og andre magtorganisationer har svært ved at kontrollere. Vi kan ikke have at meninger, viden og information spreder sig uhæmmet, hvad ville det dog ikke ende med? Lad os hurtigst muligt få lukket det ned, så vi kan leve i tryghed i lala-land, og lade som om der ikke findes ondskab eller lidelse på vores planet.



Indlæg senest redigeret d. 25.03.2006 17:08 af Bruger #5688
ja det bliver snart som bogen "1984"


ja eller V for Vendetta...

Jeg må indrømme at regeringen længe har været på vej over stregen, men hvis det her bliver til noget ved jeg snart ikke hvad jeg gør :S



:s Jeg er sgu ligeglad. Jeg har intet at skjule. Hvis jeg en dag skal have noget at skjule, så vil jeg vædde med at der er nogle andre venner der vil være med til at lave et nyt net som virker på en helt anden måde.



OG JA FOR FANDEN. JEG ER GODT KLAR OVER HVAD DET VIL SIGE AT DE KAN LOGGE AL DATA FOR DERVED AT BRUGE DET TIL AT BRYDE FORSKELLIGE NØGLER MED.



Så du ville heller ikke have noget imod hvis der blev installeret overvågningskameraer i hvert et rum i dit hjem? Du har jo alligevel intet at skjule, korrekt?



t