Ti vigtigste computerspil gennem tiderne

Tags:    it-nyheder

Spacewar, Tetris eller Doom - er dit klassiske favoritspil på den kronologiske liste over spil af historisk betydning?

Læs hele nyheden her: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=30419



Hvad med World Of WarCraft? :)



Hvad med World Of WarCraft? :)


World of Warcraft er jo intet banebrydende.

Det er/var Everquest I/II til gengæld. Det var jo disse spil der banede vejen for alle moderne MMOG'er.

Til gengæld savner jeg "Scorched Earth" på listen. Det er trodsalt "The Mother of All Games" ;)

Og som ComOn rigtigt påpeger: hvor i hele hule Jelved er Pong blevet af?!



Indlæg senest redigeret d. 20.03.2007 00:21 af Bruger #8223
Hvad med Command & Counquer: Tiberium Dawn? Det var her realtime strategispillene rigtig tog fat.



som per siger: hvor %&@#!& er pong blevet af:@. det er da et af de mest banebrydende spil. elsker det:P.



Hvad så med Dungeon Keeper? Den var da i hvert fald bane brydende! Det spil startede mere eller mindre hele "God Game" genren! :)



Arh Søren, den genre startede Peter Molyneux vel nærmest allerede med Populous? :)
Selvom Dungeon Keeper muligvis vandt lidt større udbredelse :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Arh Søren, den genre startede Peter Molyneux vel nærmest allerede med Populous? :)
Selvom Dungeon Keeper muligvis vandt lidt større udbredelse :)


Det mente jeg bestemt også, men kunne ikke helt huske årstallene, så jeg holdt bøtte -.-

*suk* bare sur spegepølse at jeg ikke kan få Populous: The Beginning til at virke via wine :'(



Per: Der kommer ret ofte nye releases af wine, og engang fucker de også noget op... f.eks. begyndte hele Command & Conquer serien at virke (igen) omkring version 0.9.30. Så hæng på! det kommer nok.

I øvrigt grubler jeg over hvorfor Warcraft er med, de grundlagde ikke rts genren, og i mine øjne er det i langt højere grad Westwood der har defineret hvordan skidtet skal virke. Det første Rts spil kom iøvrigt i 84, og det hed Stonkers skrevet til ZX-spectrum. http://en.wikipedia.org/wiki/Stonkers



hehehe:roll:. det ser ud som om nørderene på udvikleren.dk skal til at være omvandrende aviser på nettet. i ved jo mere end dem ser skrev nyheden. hihihi:D:lol::P



Ahh syntes nogle af de ting i kommer med er lidt overdrevet at sætte på listen over mest betydningsfulde. Populære måske! :)

Men efter min mening, er de vigtigste, som også er på listen: Tetris, Doom, Warcraft og Super Mario.

En af dem jeg syntes er forkert pladseret på listen er Civilization I/II. Skal de virkelig have en pladsering på listen?
Hva med Half-life eller Counter-strike? Syntes da også det var meget banebrydende. Eller?



t