Ti vigtigste computerspil gennem tiderne

Tags:    it-nyheder

Spacewar, Tetris eller Doom - er dit klassiske favoritspil på den kronologiske liste over spil af historisk betydning?

Læs hele nyheden her: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=30419



jaaa sharf. du er jo tankelæser. counter-strike? half-life? hvor helve.. bliver de af. det er de fedeste og bedste onlinespil i verden. ja counter-strike er da i hvertfald et onlinespil men om half-life er hved jeg ikk.



Hvor helvede er Elite?!?



Civilization er bestemt vigtigere end Half-Life, vil jeg mene - jeg er i øvrigt stor fan af begge spil :). CS er vigtigt fordi det har samlet så uhyggeligt mange online spillere, men det samme kan jo så siges om WoW og en masse andre spil.

Mvh.

Kasper (TSW)



Hvis jeg skulle lave en liste ville det være: (ordnet efter betydning)

1: Pong
2: Tetris
3: Scorched Earth
4: Super Mario
5: Zelda
6: Wolfenstein 3D
7: Warcraft II
8: Half-Life
9: EverQuest
10: Hitman: Codename 47



8 af spillene fra Per's liste har jeg spillet - ikke dårligt :P

Mvh.

Kasper (TSW)



jeg syntes måske du skal bytte half-life om med counter-strike. CS er mere betydnigsfuld end half-life. jeg ved godt at CS kører på half-life, men det ville være bedre at nævne CS frem for HL fordi det er verdens måske anden mest spillede onlinespil. altså jeg kender 2 der spiller CS men ingen der spiller HL.



jeg syntes måske du skal bytte half-life om med counter-strike. CS er mere betydnigsfuld end half-life. jeg ved godt at CS kører på half-life, men det ville være bedre at nævne CS frem for HL fordi det er verdens måske anden mest spillede onlinespil. altså jeg kender 2 der spiller CS men ingen der spiller HL.


Half-Life er ifølge mig betydeligt mere vigtigt end CS.

CS er sikkert mere populært, men det er ikke hvad det her handler om. Half-Life er det allermest banebrydende indenfor FPS siden Wolfenstein 3D og Doom. Blandt andet på grund af sin enormt dybdegående og spændende historie.

Half-Life 2 synes jeg også er en god kandidat, da FPS atter engang er blevet omfortolket og fornyet. Grafisk set er der flere spil der er overlegne, spil såsom FarCry og DOOM III. Men Fortællerteknikken og historien i spillet stås ikke mål med andre steder jeg har set.

Dog synes jeg ikke at Half-Life 2 var nært så banebrydende som 1'eren, så den har jeg udeladt :)

-- Bemærk at alt dette er min personlige holdning, og at det jo ikke er andet end en kommentar til en helt anderledes liste. Så det har ikke nødvendigvis nogen betydning for hvad du synes er fede spil.



jeg kan godt se hvad du mener. jeg spiller selv CS og syntes det er fantastisk. jeg tror du har ret i det du siger.



Er meget enig over at Half-life er en god kandidat. Grunden til dette er dens skabelse af en verden nærmest. Eller - ja du ved hvad jeg taler om, hvis du har spillet! Noget som bare fungerer utrolig godt i spillet. Men måske ikke banebrydende!

Men syntes kraftigt at doom skal være på listen, og vært fald ikke wolfenstein 3D. Doom var jo også en af de tidligere multiplayer spil. Man kan nemlig godt spille 2 over lan. Har selv nørdet det vildt...

Måske er counter-strice ikke banebrydende nok til at være på top-10, men syntes dens gameplay er utrolig banebrydende!


Men i såfald, syntes jeg listen mangler en banebryder inden for advanger og rollespil!



Er meget enig over at Half-life er en god kandidat. Grunden til dette er dens skabelse af en verden nærmest. Eller - ja du ved hvad jeg taler om, hvis du har spillet! Noget som bare fungerer utrolig godt i spillet. Men måske ikke banebrydende!

Men syntes kraftigt at doom skal være på listen, og vært fald ikke wolfenstein 3D. Doom var jo også en af de tidligere multiplayer spil. Man kan nemlig godt spille 2 over lan. Har selv nørdet det vildt...

Måske er counter-strice ikke banebrydende nok til at være på top-10, men syntes dens gameplay er utrolig banebrydende!


Men i såfald, syntes jeg listen mangler en banebryder inden for advanger og rollespil!


Jeg vil nu mene at Wolfenstein 3D var mere banebrydende end Doom, af den simple årsag at den i sin tid var 'one of a kind'. Det var vitterligt W3D der gav FPS al den gold 'nd glory som alle fremtidige FPS-serier har nydt godt af, og forbedret betydeligt.

For mig er Wolfenstein 3D for FPS hvad Elvis var for Rock 'n Roll.

Banebryder indenfor adventure? Det må da klart være Monkey Island-serien!



t