Microsoft: Vi sendte ufærdig Vista på gaden

Tags:    it-nyheder

<< < 123 > >>
Topchef i Microsofts indrømmer, at styresystemet Vista hverken var bygget færdigt eller afprøvet, før det blev sendt ud til kunderne.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=comon&id=1412



Genial indrømmelse. Viser vel bare deres disrespekt overfor kunderne, og deres højeste mål, nemlig at tjene penge.



Den havde jeg allerede haft på fornemmelsen inden den udkom, heldig jeg ikke har brugt de penge (endnu) på det jeg stadig vil kalde årets pc lir :D



Dertil synes jeg så at Beryl til Linux, både er mere liret, og mere brugbart.



"Microsofts grundlægger Bill Gates var også tilstede på børskonferencen på Wall Street. Han måtte dog opgive en planlagt præsentation. Årsagen var softwareproblemer."

Så kan det da næsten ikke gå bedre for microsoft :)



Kan nogen af jer linux nørder komme med en linux distro der er 100% færdig, og som kan bruges af alle brugere lige fra "æsken"?



Ubuntu?

Suse?

Debian?

Redhat?

Fedora?

Vil du have flere?



Indlæg senest redigeret d. 29.07.2007 22:23 af Bruger #2330
Nick: Forskellen er, at Linuxdistributioner ikke lover mere end de kan holde. Tag Debian Etch som et eksempel: De indså at deadlinen ikke kunne overholdes, og tog den beslutning at blive ved med at udvikle på produktet, indtil det var færdigt, uanset hvor lang tid det så tog. Microsoft valgte istedet at give sine kunder en prut og pille i, fordi de ikke lige kunne overholde sin deadline -- bevares, man kan altid komme ud for at produktet har taget længere tid end forventet at udvikle, men så må man også tage sig det længere tid det tager, istedet for at smide et halvfærdigt produkt på markedet, og kalde det færdigt.

Der er en grund til at størstedelen af Linuxprojekterne alle er i 0.X versioner -- de er skam stabile nok, men ikke 100% færdige, derfor ike 1.X



Nu vil jeg altså også lige understreje at Microsoft jo også mange gange før at udsat udgivelsesdatoen på Vista. Efter min mening tror jeg mere at det er det at de næsten ikke havde mulighed for at udsætte udgivelsesdatoen en gang til.

Men jeg vil nu heller ikke kalde Vista en større ulykke end folk får det til at ligne



Indlæg senest redigeret d. 30.07.2007 00:06 af Bruger #5097
Ubuntu?

Suse?

Debian?

Redhat?

Fedora?

Vil du have flere?


Ingen af disse distroer virker 100% efter installationen. De skal først sættes op. Jeg har selv prøvet redhat, fedora og ubuntu, sidstnævnte kører jeg ved siden af windows, uden at kunne få selv de mest basale funktioner til at fungerer ordentligt. Windows derimod fungerer som det skal efter installationen. Der er billed, hvor det skal være, der er lyd hvor det skal være og vil man ændre en indstilling så er det bare at vælge kontrolpanel. I ubuntu 7.04 er der dog et kontrolpanel, men det skal først installeres.

Uanset hvad så er windows tusind gange nemmere at arbejde med om så det er halvt, helt eller slet ikke færdigt!

Per Hansen:

Forskellen er, at Linuxdistributioner ikke lover mere end de kan holde.


Forkert! Som nævnt ovenover, så er ubuntu ikke så brugervenligt som de skriver på hjemmesiden. Feks. er det endnu ikke lykkedes mig at kunne styre lydstyrken globalt vha. mit tastatur i, som jeg kan i windows som standard.

bevares, man kan altid komme ud for at produktet har taget længere tid end forventet at udvikle, men så må man også tage sig det længere tid det tager, istedet for at smide et halvfærdigt produkt på markedet, og kalde det færdigt


At lave et styresystem der er så stort og gennemtænkt som windows er en meget bekostelig affære. Jo længere tid der går uden at sælge noget jo flere penge taber microsoft. Hvad vil du helst? Tjene penge, eller miste penge?

Der er en grund til at størstedelen af Linuxprojekterne alle er i 0.X versioner -- de er skam stabile nok, men ikke 100% færdige, derfor ike 1.X


At mange linux distroerne stadig er 0.x er fordi det er "fritidsarbejde". Mange distroer er gratis, gratis = ingen indtjening = mindre arbejde. Man kan jo også se kvaliteten af linux distroerne følger priserne og versionerne.


Hvad angår valg af styresystem, vil jeg altid vælge windows. Det er ligesom med et hus: Jeg vil aldrig bo i et hus jeg har fået bygget af ulønnede arbejdere!



Gratis != ingen indtjening. http://en.wikipedia.org/wiki/VA_Linux. Så er det slået fast.
Og ja. Linux er ikke så god som Windows, på desktop området. Jeg behøver ikke sige mere, læs denne artikel, http://thoughtsabouttechnology.blogspot.com/2007/07/why-linux-has-failed-to-become-viable.html den forklarer hele konceptet godt synes jeg. MEN når Linux så endelig får et interface hvor drivere installeres automatisk/man skal ikke loade moduler eller lave underlige hacks i kernen, og man ikke skal ændre i en tekst fil for faktisk at få ens program til at virke, så sparker Linux for alvor til MS' røv på desktop området, og det vil komme at ske.
Kig bare på Windows' aero (eller hvordan man staver til) og Linux' Beryl. Der har Linux allerede overhalet Windows. Nu mangler vi bare de små stykker, som skal gøre Linux' desktop område fuldent i en normal brugers øjne. Men så igen, jeg er godt tilfreds med min Debian installation. Jeg kan spille spil på den. Jeg kan køre IE6, iTunes. Jeg kan have flere skærme tilsluttet, jeg har endda et gratis (læs grafisk) værktøj til at ændre på min partitionsstørrelse!! Læs igen, gratis. Ordet gratis :D Og de tjener styrtende med penge på det.
Sidst men ikke mindst, jeg ville gerne bo i et hus der er bygget af ulønnede arbejdere, hvis jeg vidste at de kunne finde ud af at bygge et hus.




<< < 123 > >>
t