Microsoft: Vi sendte ufærdig Vista på gaden

Tags:    it-nyheder

<< < 123 > >>
Topchef i Microsofts indrømmer, at styresystemet Vista hverken var bygget færdigt eller afprøvet, før det blev sendt ud til kunderne.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=comon&id=1412



Per, din sammenligning er dårlig, for i modsætning til Microsoft, så har diverse Linux hackere _intet_ ansvar overfor deres "kunder", og de har intet ansvar overfor aktionærer osv. Desuden, hver gang Microsoft udsætter en deadline, hvilket jeg ellers synes de var ganske flinke til med Vista, så ryger det i hele verdens medier, og det koster et eller andet - hver gang! Det samme kan man vist ikke sige med diverse Linux distros :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Gid, der ville komme en official version af TinyXP.



Jeg synes det er forkert at sende et ufærdigt produkt på markedet. Så må de bare blive ved med at udskyde datoen til produktet er færdigt.
Som min moster, som er læge, sagde da hendes pc gik i lort pga. Vista: "Men kan da ikke bare sende et ufærdigt produkt, som ikke virker, på markedet. Hvad ville der ikke ske, hvis vi sendte et medicin produkt på markedet, som vi ikke havde testet, og ikke vidste hvilke bivirkninger det ville have"



Indlæg senest redigeret d. 30.07.2007 13:38 af Bruger #10377
Kasper(TSW) << Det er da ikke iorden at sende et produkt på marked som ikke er færdige, og dernæste endda indrømme at det ikke er færdig, bare fordi man er bange for at betale ekstra, fordi man ikke kan finde ud af at sætte en ordentlig deadline, som holder.




Ingen af disse distroer virker 100% efter installationen. De skal først sættes op. Jeg har selv prøvet redhat, fedora og ubuntu, sidstnævnte kører jeg ved siden af windows, uden at kunne få selv de mest basale funktioner til at fungerer ordentligt. Windows derimod fungerer som det skal efter installationen. Der er billed, hvor det skal være, der er lyd hvor det skal være og vil man ændre en indstilling så er det bare at vælge kontrolpanel. I ubuntu 7.04 er der dog et kontrolpanel, men det skal først installeres.

Underligt, jeg har flere gange installeret flere af de ovennævnte, og de har altid fungeret hurtigere og nemmere end når jeg har installeret Windows på en ny computer. Det kan selvfølgelig være et sammentræf, det skal jeg ikke udelukke.

Uanset hvad så er windows tusind gange nemmere at arbejde med om så det er halvt, helt eller slet ikke færdigt!

DET er derimod fuldkommen forkert at sige. Om noget er nemmere at arbejde med eller ej er en 100% subjektiv mening. Hvis jeg siger at jeg syntes Linux er en million gange nemmere at arbejde med, end Windows, så ville det være præcis lige så rigtigt at sige.

Forkert! Som nævnt ovenover, så er ubuntu ikke så brugervenligt som de skriver på hjemmesiden. Feks. er det endnu ikke lykkedes mig at kunne styre lydstyrken globalt vha. mit tastatur i, som jeg kan i windows som standard.

Det skyldes nok at de dirvere der skal bruges til at styre lydstyrken, ikke findes på Ubuntu, eller skal installeres seperat? Jeg har aldrig selv haft samme problem.

At lave et styresystem der er så stort og gennemtænkt som windows er en meget bekostelig affære. Jo længere tid der går uden at sælge noget jo flere penge taber microsoft. Hvad vil du helst? Tjene penge, eller miste penge?

Eller have tilfredse kunder?

At mange linux distroerne stadig er 0.x er fordi det er "fritidsarbejde". Mange distroer er gratis, gratis = ingen indtjening = mindre arbejde. Man kan jo også se kvaliteten af linux distroerne følger priserne og versionerne.

Som det blev slået fast, gratis er ikke det samme som ingen indtjening. Der er rig mulighed for at sælge mange andre ting til Linux, det kunne være manualer, support, uddanelse, etc etc etc. Kvaliteten og prisen hænger desuden ikke samme inden for Linux, ihvertfald i min erfaring. Gentoo er et godt eksempel - Gentoo er gratis, men det har en af de mest gennemførte håndbøger jeg har set til et stykke software.



Indlæg senest redigeret d. 30.07.2007 15:21 af Bruger #2330
Jeg føler mig også meget uenig med Nick Frederiksen's kommentar.
Jeg har også oplevet at der skal installeres et utal af drivers for at få ens computer til at køre optimalt med linux, men det er da ikke i overensstemmelse med at linux er dårligt. At du ikke kan finde ud af at installerer driveren til den omtalte lydfunktion, siger efter min mening meget mere om dine færdigheder inden for linux end om selve distributionen. Lige som LasLego siger så er det da fuldstændig subjektivt.

Efter min mening har Windows og linux vær sine fordele, og også vær sin målgruppe. Linux var fra tidernes morgen noget nørder/eksperter legede med. I dag, tilbyder linux også øvede mennesker et godt operationssystem. Windows er jo meget opbygget for en, men til gengæld meget enkel. Linux er advanceret med har dørende åbne for en hel ny verden.

Og som tidligere sagt. Gratis != ingen indkomst != dårlig os. Gratis = Frihed og selvstændighed på godt og ondt!



Keep up the good work Shafh



Gratis, er ikke det samme som fri. Gratis software er oftest uden kildekode, hvor imod fri software, er med kildekode :) Gratis er derfor lig frihed, mens fri er lig den ultimative frihed!!
Frihed er derfor også lig. som I selv beskriver, med intet ansvar, dog giver den brugeren alt ansvaret. Det er nu vores egen problem om det virker eller ej, er det gratis og ovenover, så som closed source, så kan vi ikke gøre meget ved problemet andet end at søge et andet program der gør samme ting. Er det derimod fri, kan vi selv ordne problemet!! Vi har muligheden for at påtage os det ansvar at få det til at virke. Det ansvar ligger vi fra os, når vi vælger Windows. Alt dette leder til at vi har givet Miscrosoft vores ansvar for at få tingene til at virke, og ved at sende noget ufærdigt på gaden, har de brudt den tillid vi giver dem!! En tillid som de har brudt mange gange, ved at blande monopol ind i billedet og det er for galt i mine øjne.




Smukt sagt Martin, mere kan jeg ikke sige!



Ja Martin. Var også Fri Software jeg mente. Gik lidt hurtigt.
Jeg er enig i at det skaber mistillids. Når Microsoft åbenlyst indrømmer det. Men samtidig vil jeg da også sige at de jo laver en service pack inden for kort tid, og det kan jo betragtes som et forsøg fra Microsoft om at fuldendgøre Vista fuldstændig.

Ps. Tak Kasper



<< < 123 > >>
t