Microsoft: Vi sendte ufærdig Vista på gaden

Tags:    it-nyheder

<< < 123 > >>
Topchef i Microsofts indrømmer, at styresystemet Vista hverken var bygget færdigt eller afprøvet, før det blev sendt ud til kunderne.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=comon&id=1412



Jeg tror på at Vista kan blive et godt OS, ligesom XP måske bedre. Men den skal have tid til at modnes og jeg tror at om 6 mdr. så vil det køre meget bedre, fordi så er de fleste drivere blevet optimeret og mange dumme fejl rettet.



MS har brudt vores tillid, og det er en fejl som til evig tid vil hænge på dem. Det er for galt. Tag fx eksemplet med medicinen, som blev givet for noget tid siden, i denne diskussion. Den opførsel Microsoft har påtaget sig minder til tider om "Vi er så store at vi er ligeglade med at lave fejl fordi der er ingen der kan gå ind og påpege det i en sådan grad at forbrugerne forlader os... Med andre ord, fuck jer"-drengen man møder i skolen, der bare ved hvor meget magt han har. God viden at have, men dårlig måde at bruge den på.
Havde Microsoft derimod sagt "Vi venter skisme lige et halvt år med udgivelsen da vi har nogle problemer", havde jeg været mere positivt. Dette er vel bare dråben der får mit bæger til at flyde over. Havde offentligheden så svart "jamen hallo, I bryder vores tillid ved ikke at love det i holder (deadlinen)", kunne Microsoft have svaret såre simpelt "Hvad vil I have? Software der virker, eller crappy software?". jeg ved godt hvad jeg ville vælge + at alle de store firmaer + dig og alle andre. Vi vil nemlig have software der virker.
Jeg tror slet ikke at diskussionen vil komme så langt, da forbrugeren godt selv kan regne ud hvorfor deadlinen bliver udskudt, nemlig fordi fordi produktet ikke er færdigt.
Der vil være brok fra nogle, og det er dem Microsoft er bange for, og det er det der er så frygteligt. Det viser nemlig at de har lavet alt for mange aftaler der, økonomisk set, har stor indflydelse på at man skal nå deadlinen, og det er her det kapitalistiske tager over, og friheden forsvinder fra billedet. Og det er meget skræmmende, set i mine øjne, dog et flot eksempel på hvordan penge kan styre noget så grusomt.
Jeg kan godt se at det skader Microsoft at udskyde en deadline, men at lade være med at udskyde den, udsende noget halv færdigt, og derefter officielt udmelde at det kun er halv færdigt, er da mere skadeligt. De siger jo inddirekte at de ikke har en god ledelse. Eller måske en penge grisk ledelse? Hvem ved, begge dele er lige dårligt.



Indlæg senest redigeret d. 30.07.2007 18:47 af Bruger #1151
Det kan jeg kun give dig ret i. Men må håbe de lærer noget til deres næste udgivelse.



Jeg synes I glemmer en vigtig faktor: Microsoft skal til hver en tid kunne levere et 100 gange mere kompatibelt system end det er tilfældet for diverse Linux distros. Det er både godt og skidt, for det betyder at der i Vista stadig er hacks der tillader ældgamle versioner af Word at køre, for at tage et eksempel, men det er nu engang det folk kræver, og hvor Linux hackerne kan sige "Who cares, vi har intet ansvar", så har Microsoft ALTID et ansvar - om de lever op til det må være op til den enkelte at bedømme, men et ansvar kan på et tidspunkt blive så omfangsrigt at det er så godt som umuligt at leve op til.

Derudover så lader det til at I forventer at MS leverer et fejlfrit system - come on, vi er vel alle udviklere nok til at vide at det ikke findes? Det er vel samme årsag til at Linux hackerne stort set aldrig udgiver noget der kommer op på version 1.0? Så slipper de for at folk antager at det er færdigt og dermed fejlfrit.

Det er fint nok at I gerne vil lave en masse sammenligninger, men husk nu at der er virkelig mange ting der skal tages hensyn til - ellers bliver det nogle meget ringe sammenligninger :)

Til sidst vil jeg bare sige at jeg ikke fatter den udtalelse som MS åbenbart er kommet med - det giver ingen mening at indrømme det, synes jeg. Fix hellere de problemer der åbenbart er, det må være vigtigere end ærlighed i det her tilfælde.

Mvh.

Kasper (TSW)



<< < 123 > >>
t