Redningsaktion for Windows XP

Tags:    it-nyheder

<< < 123 > >>
Det kendte amerikanske it-medie Infoworld har netop startet kampagne, der skal sikre Windows XP på hylderne - også efter sidste salgsdag til sommer.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=1892



"Først af alt, og jeg kan se hvordan det kan misforstås, så har microsoft natrligvis tjent milliarder på XP, men det er altså begrænset hvor tit folk køber nye computere og hvor mange windows XP cd'er man har brug for at have liggende.
Hvad det betyder er at microsoft naturligvis stadig tjener mange penge på XP, men slet ikke et beløb der kan sammenlignes med hvad de tjener på at fjerne XP fra markedet og intruducere et nyt og meget dyrere styresystem."

Jeg synes at du gentager det jeg allerede har forsøgt at forklare dig at de fleste af os nok godt er klar over. Det du siger der er 100% korrekt, men det gør dig ikke nødvendigvis klogere at gentage ting i en debat hvor de fleste allerede er klar over at det er sådan tingene hænger sammen :)

At spå om hvad der sker i 2015 når du køber en ny computer virker lidt tosset, men hvis du til den tid ikke har fundet dig et bedre OS end Windows XP, hvad end du vælger et af de 2-3 styresystemer Microsoft har udgivet efterfølgende til den tid, eller hopper over i en helt anden lejr, så kan man vist med rette påstå at du ikke følger med tiden. Det er naturligvis dit valg, men det virker som om du er lidt for ung til at slå dig tilbage i sædet og sige ting som "Ah ja, operativsystemerne var nu bedre dengang jeg var ung [for få år siden]".

Microsoft rykker videre fordi det på ingen måde giver mening at blive hængende. Vista er udgivet og de er i gang med næste version. De er ikke interesseret i at servicere flere forskellige versioner af Windows end højst nødvendigt, og med det uhyrlige antal forskellige PC konfigurationer denne verden har set og fortsat vil se, hvem pokker kan så sige noget til det? Hver gang folk piver over at Microsoft stopper supporten på Windows EtEllerAndet, så er jeg mere forundret over HVOR længe Microsoft i virkeligheden giver support på deres produkter.

Mvh.

Kasper (TSW)



Problemet er så at Når jeg går ud i år 2015 og køber ny computer, så kan jeg for det første ikke købe windows XP længere, ej heller kan jeg bruge den windows cd jeg har liggende da der ikke er support for min nye hardware, altså er jeg tvunget til at køre Vista, et styre system som jeg ganske rigtigt ikke bruger mig om

nej nej og mere nej :)
1: Driver support er IKKE Microsofts problem, men hardware producenterne.
2: 2010 kommer Vistas efterfølger, så lad os nu se om ikke det bliver mere dig.

Vista har sine åbenlyse fordele for både virksomheder og privatpersoner.

virksomheder:
Vista SP1 og Windows Server 2008 kører samme kernel, ergo 1 patch til begge OS's så længe vi snakker på kernel level samt de andre dele af OS'et som deler samme udgaver.

Vista kører native med NAP, en sikkerhedsteknologi som sikrer at en given computer overholder de sikkerhedskrav sat af virksomheder, inden en computer kan komme på det givne netværk.

Privatepersoner:
Mere sikkert og stabilt system (vent på SP1 til den nye kernel!)
Langt bedre .net integrering
Langt bedre support for nyere CPU teknologier, hvilket sikrer bedre ydelse, når vi alle leger med dual/quad/octa cores.
Mere "bling bling" (det er trodsalt hvad consumers vil ha..)

begge:
en kernel der bygger på endnu mere sikkerhed, seriøst mulighed for x64 teknologi, hvilket ikke længere er fremtiden men NUTIDEN, hvis ellers consumer producenterne gad lette røven og smække x64 software med.

X64 teknologien er så sindssygt vigtig at få med, da det vil ændre så sygeligt ved vores brug af computere, da vi kan få så meget mere ud af vores hardware.

Fuldstændig renskrevet TCP/IP stack, hvilket giver native support for TCP/IP v6, bedre udnyttelse af TCP/IP.

Og så er der jo i øvrigt rigtig mange penge i at tvinge folk til at købe vista, ikke minst med de fulkommen vanvitige priser.

Fuldstændigt vanvittige priser hvor?
Vista er ikke så skide dyrt endda, folk skal bare lige indse at de ikke har krav på ultimate x64 og så skal vi huske der findes en dejlig lille ting der hedder OEM.
så ligger en vista til lidt over en tusse, hvilket ikke er så vanvittigt endda! Hvor mange programmer har mange ikke liggende på deres computere der faktisk er dyrere end det?

Hvor mange herinde ligger ikke inde med et Photoshop CS3?
Jeg søgte kort lige på nettet og fandt følgende pris for "Adobe PHOTOSHOP CS3 V10 Opgraderingspakke Dansk 1 stk. " 2500 kr! FOR EN UPGRADE!

Adobe PHOTOSHOP CS3 V10 Retailpakke Dansk 1 stk. ligger i ikke mindre end 8630 kr.
eller 1½ Vista Ultimate.

Så er Vista lige pludseligt forholdsvist billigt ,)

Software koster, sådan er det. Vi skal alle sammen bare til at lære, at vil man have det nyeste, koster det lidt og personligt koster vista da ingenting i forhold til den hardware jeg har i min maskine.



"Først af alt, og jeg kan se hvordan det kan misforstås, så har microsoft natrligvis tjent milliarder på XP, men det er altså begrænset hvor tit folk køber nye computere og hvor mange windows XP cd'er man har brug for at have liggende.
Hvad det betyder er at microsoft naturligvis stadig tjener mange penge på XP, men slet ikke et beløb der kan sammenlignes med hvad de tjener på at fjerne XP fra markedet og intruducere et nyt og meget dyrere styresystem."

Jeg synes at du gentager det jeg allerede har forsøgt at forklare dig at de fleste af os nok godt er klar over. Det du siger der er 100% korrekt, men det gør dig ikke nødvendigvis klogere at gentage ting i en debat hvor de fleste allerede er klar over at det er sådan tingene hænger sammen :)

Ok, jeg misforstod dig der, kortere kan det vist ikke siges.

At spå om hvad der sker i 2015 når du køber en ny computer virker lidt tosset

Det mener jeg faktisk ikke det er, men det handler jo også om den udvikling der sker i mellemtiden, og den er der vist ingen der kan spå om.
men hvis du til den tid ikke har fundet dig et bedre OS end Windows XP, hvad end du vælger et af de 2-3 styresystemer Microsoft har udgivet efterfølgende til den tid, eller hopper over i en helt anden lejr, så kan man vist med rette påstå at du ikke følger med tiden. Det er naturligvis dit valg, men det virker som om du er lidt for ung til at slå dig tilbage i sædet og sige ting som "Ah ja, operativsystemerne var nu bedre dengang jeg var ung [for få år siden]".

Jeg er muligvis ung, men jeg begyndte i en tidlig alder.
Såfrem at Microsoft udgiver et operativsystem der er XP værdigt eller måske endda bedre, ser jeg ingen problemer, men Vista har ikke levet op til sit ansvar og det giver intet belæg for at tro at den/de næste vil gøre det.
Jeg kan køre windows xp på en 486, måske endda en 386, men kan jeg køre Vista på en Pentium 4? Det siger lidt om at microsoft i den grad har focuseret på de forkerte områder. Og har udviklet hvad de troede folk troede de ville have istedet for hvad de troede folk havde brug for.

Jeg har faktisk oplevet folk der har køb ny computer, nu her i vista æraen, der fuldt har levet op til dagens standard, men stadig har vista været utrolig tungt og hvad hardware support angår, don't get me started.

Microsoft rykker videre fordi det på ingen måde giver mening at blive hængende.

Hvorfor ikke?
Det er jo lidt lige som at gå ud og købe en splinter ny computer til 30.000 med quad cores, en milliard GB ram, etc. etc.
For så at den med hjem og spille tetris, checke sin email og skrive videre på sin novelle samling, hvilken man lige så godt kunne have brugt den gamle 386 til.

Vista er udgivet og de er i gang med næste version. De er ikke interesseret i at servicere flere forskellige versioner af Windows end højst nødvendigt

Det er forståeligt, men det er jo netop nødvendigt at servicere windows XP. XP er stadig populært og vil fortsat være det intil microsoft kan tilbyde et fornuftigt alternativ.



Indlæg senest redigeret d. 17.01.2008 11:12 af Bruger #4414
Hvorfor så meget brok over vista?

1: "Vista er aaaalt for dyrt!"
- Vista koster det samme som windows 1 kostede i sin tid!
2: "Jeg er tvunget til at købe vista, når nu xp ikke længere bliver solgt!"
- Hvorhenne kan man købe en pc med windows 98 eller 3.11 som standard?! Da ME og 2000 kom stoppede al salg af win 98, og win 3.11 har ikke været solgt i meget lang tid. Hvorfor så brokke sig?!
3: "Vista kræver for meget systemkraft"
- Så kør XP, hivs du har en latterlig PC der ikke engang kan gøre lidt avanceret spilgrafik og hvis du stadigvæk har en licens!

Gider snart ikke høre på mere brok over vista! De samme ting er sket tidligere, men ingen brokkede sig da! Hvorfor ikke!?



>Jeg er muligvis ung, men jeg begyndte i en tidlig alder.
Såfrem at Microsoft udgiver et operativsystem der er XP værdigt eller måske endda bedre, ser jeg ingen problemer, men Vista har ikke levet op til sit ansvar og det giver intet belæg for at tro at den/de næste vil gøre det.

Så fordi de udgiver et OS du ikke bryder dig om, så giver det dig ingen grund til at tro at de kan gøre det bedre i fremtiden? Personligt tror jeg at MS har lært en masse i deres arbejde med Vista, og ikke mindst af den tid der kom efter udgivelsen. Microsoft har et glimrende incitament for at forsøge at gøre det bedre næste gang: De vil gerne tjene endnu flere penge :)

>Hvorfor ikke? Det er jo lidt lige som at gå ud og købe en splinter ny computer til 30.000 med quad cores, en milliard GB ram, etc. etc. For så at den med hjem og spille tetris, checke sin email og skrive videre på sin novelle samling, hvilken man lige så godt kunne have brugt den gamle 386 til.

Jamen fint, så bliv ved din 386'er og kør Windows 3.1 - det er der intet der forhindrer dig i! Men vil du ud og have nyeste hardware, så må du leve med at der ikke nødvendigvis er support for det i en ældre version af Windows. Som Ken også er inde på, så er det jo ikke rigtigt Microsoft's ansvar, det er hardware producenterne der skriver driverne.

>Men det er jo netop nødvendigt at servicere windows XP. XP er stadig populært og vil fortsat være det intil microsoft kan tilbyde et fornuftigt alternativ.

Jamen de GØR det jo også stadig :). Ifølge Wikipedia endda indtil omkring 2014. Til den tid er der som sagt sket en masse ting. Hvis du forventer at Microsoft kommer og lapper på din XP installation om 20 år, fordi du har lyst til at stå totalt stille, så er du naiv - og hvis du mener at de burde gøre det, jamen så frygter jeg for din forståelse for den virkelige verden og det der driver den.

Mvh.

Kasper (TSW)



Problemet er så at Når jeg går ud i år 2015 og køber ny computer, så kan jeg for det første ikke købe windows XP længere, ej heller kan jeg bruge den windows cd jeg har liggende da der ikke er support for min nye hardware, altså er jeg tvunget til at køre Vista, et styre system som jeg ganske rigtigt ikke bruger mig om

nej nej og mere nej :)
1: Driver support er IKKE Microsofts problem, men hardware producenterne.

Så sandelig, men prøv at spørge dem hvor de har det med at skrive drivere til Vista.
2: 2010 kommer Vistas efterfølger, så lad os nu se om ikke det bliver mere dig.

Det håber jeg da.
Vista har sine åbenlyse fordele for både virksomheder og privatpersoner.

virksomheder:
Vista SP1 og Windows Server 2008 kører samme kernel, ergo 1 patch til begge OS's så længe vi snakker på kernel level samt de andre dele af OS'et som deler samme udgaver.

Vista kører native med NAP, en sikkerhedsteknologi som sikrer at en given computer overholder de sikkerhedskrav sat af virksomheder, inden en computer kan komme på det givne netværk.

Jeg er ikke en virksomhed.
Privatepersoner:
Mere sikkert og stabilt system (vent på SP1 til den nye kernel!)
Langt bedre .net integrering
Langt bedre support for nyere CPU teknologier, hvilket sikrer bedre ydelse, når vi alle leger med dual/quad/octa cores.
Mere "bling bling" (det er trodsalt hvad consumers vil ha..)

Jeg vil ikke have mere bling blig og jeg kan love for at jeg ikke er den eneste der har det sådan.
Ja ja, der er support for forskelige ting, men hvor kunne de ikke have inkoorporeret det i XP?
Og så med hensyn til MC's så gør min xp et utrolig godt stykke arbejde, meget meget bedre en jeg havde regnet med.

begge:
en kernel der bygger på endnu mere sikkerhed, seriøst mulighed for x64 teknologi, hvilket ikke længere er fremtiden men NUTIDEN, hvis ellers consumer producenterne gad lette røven og smække x64 software med.

jeg ved intet om x64 (burde nok læse op på det) men jeg holder meget af ARM ;)

X64 teknologien er så sindssygt vigtig at få med, da det vil ændre så sygeligt ved vores brug af computere, da vi kan få så meget mere ud af vores hardware.

jeg ved intet om x64 (burde nok læse op på det) men jeg holder meget af ARM ;)

Fuldstændig renskrevet TCP/IP stack, hvilket giver native support for TCP/IP v6, bedre udnyttelse af TCP/IP.

Hvad skal man sige til det?

Og så er der jo i øvrigt rigtig mange penge i at tvinge folk til at købe vista, ikke minst med de fulkommen vanvitige priser.

Fuldstændigt vanvittige priser hvor?
Vista er ikke så skide dyrt endda, folk skal bare lige indse at de ikke har krav på ultimate x64 og så skal vi huske der findes en dejlig lille ting der hedder OEM.
så ligger en vista til lidt over en tusse, hvilket ikke er så vanvittigt endda! Hvor mange programmer har mange ikke liggende på deres computere der faktisk er dyrere end det?

Hvor mange herinde ligger ikke inde med et Photoshop CS3?
Jeg søgte kort lige på nettet og fandt følgende pris for "Adobe PHOTOSHOP CS3 V10 Opgraderingspakke Dansk 1 stk. " 2500 kr! FOR EN UPGRADE!

Adobe PHOTOSHOP CS3 V10 Retailpakke Dansk 1 stk. ligger i ikke mindre end 8630 kr.
eller 1½ Vista Ultimate.

Så er Vista lige pludseligt forholdsvist billigt ,)

Software koster, sådan er det. Vi skal alle sammen bare til at lære, at vil man have det nyeste, koster det lidt og personligt koster vista da ingenting i forhold til den hardware jeg har i min maskine.

Først af alt så sammenligner du de forkerte typer software og så har jeg iøvrigt aldrig sagt at det kun er Vista der er dyrt.
Det er sandt at det er de færeste der har brug for en Vista ultimate, men folk ved jo ikke hvad forskellen er så for at være på den sikre side så køber de det der ser ud til at være det bedste.
Ydermere køber folk ofte en 32 bit version hvor de faktisk burde have købt en 64 bit version, og så får de ikke den fulde udnyttelse af deres processor. Dette er ikke direkte Microsofts fejl, men det ville faktisk ikke have været svært at komme ud over det problem.



Og jeg kunne fortsætte, men jeg er ærlig talt ikke interesseret i at overbevise nogen, jeg fortæller mine menniger og nogle sandheder (tro det eller ej) i den tro at det måske vil hjælpe andre og gøre en forskel.
Jeg er ikke ude på et eller andet anti-vista korstog, folk må bruge hvad de vil, men jeg kan altså ikke acceptere at jeg er nød til at gå på kompromis på grund af microsofts monopol.

Så med håb om at den tid jeg har brugt på denne diskusion ikke er helt spildt, vil jeg slutte nu.

Vi skrives ved i den næste ;)



Al den kritik af Microsoft, Vista og "deres monopol", og alligevel bruger du, tilsyneladende, ikke bare et af de mange alternativer, lige fra Mac OSX til Linux. Man undrer sig :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Ok, det er bare en provokerende kommentar. Jeg har gjort det meget klart at jeg er godt tilfreds med xp, men nej, jeg bryder mig ikke om microsoft, deres forretningsmetoder eller deres monopol, men jeg ser intet alternativ. Linux er godt, men kompliceret for udefrakommende, selv de så kaldte "brugervenlige" distrubitioner er brugt brugervenlige når tingene fungerer som de skal og så har man stadig problemer med at køre windows applikationer. Spil producenterne er vilde med directx, altså window.

Jeg har ikke den store erfaring med macos, men jeg har prøvet det, og det var ikke at det var dårligt eller noget, men det var ikke "mig".


Jeg er ikke imod at et firma tjener penge på et produkt, jeg er ikke "microsoft hader" fordi de tjener penge. Jeg er heller ikke vegetar fordi jeg synes det er syndt for dyrene.
Det er vist det der kaldes for naturens orden.
Jeg bryder mig ikke om microsoft:
1. på grund af deres monopol.
2. deres forretningsmetoder.
3. deres totale mangel på respect for forbrugernes ønsker og behov. If you don't want to do it the microsoft way you can't do it at all.

Og for allersidste gang.
De ting jeg har skrevet har absolut intet at gøre med at jeg ikke bryder mig om Vista. Hvis i ikke vil tro det, fint med mig.



1. Du bryder dig ikke om Microsoft fordi du mener at de har monopol, samtidig med at du ikke kan lide nogen af alternativerne? Øhm... Mærkeligt at de er markedsførende så, hva? :)

2. Dem kan der skrives side op og side ned om - faktum er at Microsoft stadig dømmes på hvad de gjorde for både 10 og 20 år siden. JEG tror at de er blevet en smule mere etiske siden da, men jeg kan ikke bevise det.

3. Det er jo noget vrøvl. Hvordan tror du det er at koordinere X antal millioner brugeres ønsker? Tror du selv på at de sætter sig ned og skriver en ny version af Windows uden at lytte det mindste til deres brugere? Hold nu op for pokker!

Om du kan lide Vista eller ej er da netop relevant for denne diskussion, da dit ønske om at bibeholde Windows XP næppe havde været synderligt stort hvis du følte at Vista var lige så godt.

Mvh.

Kasper (TSW)



<< < 123 > >>
t