Redningsaktion for Windows XP

Tags:    it-nyheder

<< < 123 > >>
Det kendte amerikanske it-medie Infoworld har netop startet kampagne, der skal sikre Windows XP på hylderne - også efter sidste salgsdag til sommer.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=1892



Jeg må give Kasper ret,
Microsoft har, om man vil tro det eller ej, ændret så utrolig meget på deres forretningsmetoder over tiden, et af "beviserne" på dette, er deres tilbøjelighed til at overholde standarder og åbne deres egne standarder.

Et super godt eksempel på dette er at Microsoft samarbejder med Mono om at porte .net til *nix samt brugen af silverlight og silverlight 2.0 med dets CLR.
Selvfølgeligt er det for egen vindings skyld, udbredelsen af Silverlight så de kan slå de kære Adobe's Flash, men ikke desto mindre gør de faktisk noget få at få det til at virke på alle platforme i alle browsere.

Det virker pt. i Firefox, IE (32bit), Safari (32bit), XP, Vista og MacOSX.

Sjovt at mange så stadig brokker sig over Microsofts mangel på samarbejdsvilje og monopolisering!

3. Microsoft lytter faktisk til hvad VI (brugerne) vil ha! Microsoft overvåger ret mange forums hvor folk skriver deres requests, de har et kæmpe samarbejde med massere af firmaer som kommer med deres inputs til hvad der skal med i Windows.

De er i god dialog med Intel, AMD og andre hardware producenter om hvordan tingene skal virke for at arbejde bedre sammen, de holder kæmpe konferrencer hvor firmaer kan se hvad der kommer med i Windows og derved være på forkant med udviklingen og sørge for at deres hardware og software, virker med windows.



Påstand 1: Det er for ringe at kräve stärk hardware
Hvorfor det? Når man laver et nyt system, forventes det også at man kan levere en vare, der udnytter nutidens hardware til fulde, snarere end at spare på udbyttet for at oldgamle computere kan fölge med. Hvis du ejer en old gammel computer, ejer du sandsynligvis også et tilsvarende gammelt OS - ellers findes der utallige Linux-distributioner til folk med oldnordisk hardware. Folk med gammelt skrammel skal ikke stå i vejen for alle andres udvikling.

Påstand 2: Man er tvunget til at köbe Vista
Ganske enkelt ikke rigtigt. Selve den nyhed vi sidder her og kommenterer på, viser jo det stik modsatte. Folk der vil have XP får XP. Jeg er ligesom Kasper forundret over at Microsoft supporter äldre versioner så länge som de gör. Linuxdistributionen Ubuntu holder op med at supporte en version af distributionen efter 1 år (2 år hvis det er Long Term Support udgaven, der kommer hvert andet år) - og det er 1 år fra udgivelsen.

Påstand 3: ME var noget farligt noget
Kasper, du har ret, jeg gik selv tilbage til Win 98 efter et par måneder med det :P



Jeg har somsagt ikke Vista mellem hænderne endnu, og selvfølgelig skal det også have sin chance. Men jeg tror at SP1 vil rette op på mange af de "begynder fejl", som måske var undgået hvis de havde valgt at skyde Vista lidt længere ud. Jeg ved godt at den var forsinket i forvejen, men i forhold til at man kunne måske undgået noget af alt det modstand.

Min 5 øre ;)



<< < 123 > >>
t