Voldelige computerspil opdrager børn til aggression

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Voldelige spil bruger pædagogiske teknikker, som lærer børn at være voldelige, viser amerikansk forsker med en stor undersøgelse.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2074



De virker meget overbeviste om, at de har bevist at folk der er voldelige, er det fordi de spiller voldelige computerspil. Men de har ikke bevist en dyt.

De har påvist at dem der er voldelige, også ofte er dem der spiller voldelige computerspil. Hvad står til hinder for, at det er deres aggressive adfærd der vækker interessen for computerspil der kan give dem afløb for disse aggressioner? Er man voldelig fordi man spiller, eller spiller man fordi man er voldelig?



Vil give per ret, man kan ikke dømme alle børn bare fordi at nogle børn spiller computerspil og er voldelige.



Kan ikke lade være med at smile af at det kommer i en avis, jeg ser som seriøs:) Dårlig dømmekraft herfra...





Hej Per,

Tak fordi at du skrev det jeg skulle til at poste.

For at gøre eksperimentet gyldigt skulle man "påtvinge" en gruppe børn dagligt at bruge 2 timer på vodelige computerspil (og de skulle spille vodelige spil når de selv tog initiativ til det også). Og påtvinge en tilsvarende gruppe at spille "positivt påvirkelige spil" eller spil som ikek havde samme voldelige element. Og så selvfølgelig en kontrolgruppe.

Herefter skulle evalueres som i artiklen beskrevet.

For at gentage argumentet;
Undersøgelsen påviser at ENTEN tiltrækkes børn med voldelige tendenser til voldelige computerspil ELLER spillene påvirker børn på længre sigt.

Med venlig hilsen
Ieet







Hej Per,

Tak fordi at du skrev det jeg skulle til at poste.

For at gøre eksperimentet gyldigt skulle man "påtvinge" en gruppe børn dagligt at bruge 2 timer på vodelige computerspil (og de skulle spille vodelige spil når de selv tog initiativ til det også). Og påtvinge en tilsvarende gruppe at spille "positivt påvirkelige spil" eller spil som ikek havde samme voldelige element. Og så selvfølgelig en kontrolgruppe.

Herefter skulle evalueres som i artiklen beskrevet.

For at gentage argumentet;
Undersøgelsen påviser at ENTEN tiltrækkes børn med voldelige tendenser til voldelige computerspil ELLER spillene påvirker børn på længre sigt.

Med venlig hilsen
Ieet


Selv tak.
Ydermere skulle man også have med i sine iagtagelser, hvordan barnet klarer sig socialt, fagligt og i hjemmet, og se hvordan det har indflydelse på begge grupper.



Indlæg senest redigeret d. 07.04.2008 12:31 af Bruger #8223


Hej Per,

De sociale, faglige og hjemtlige områder, er sjældent muligt at kontrollere i dybten i længrevarende psykologiske eksperimenter. Derfor benyttes "representative grupper" hvor grupperne har en størrelse og fordeling sådan at der forventes en statistisk ligelig fordeling i de "ydre faktorer".

Yderligre forsøges de faglige indragne ved at konsultere lærere. Og de sociale ved at efterspørge klassekammeraternes indtryk i hht den oprindelige undersøgelse.

Med venlig hilsen
Ieet





Jeg mener ikke at det er rimeligt at antage at børn bliver voldelige at a spille voldelige computerspil. Naturligvis vil der være nogle som af den ene eller anden grund er let påvirkelige.
Jeg så fx. engang en kortfilm, tror den hed "drengestreger" hvor to ganske unge børn savede benet af en anden lille dreng fordi han var kommet til skade, og de havde åbenbart hørt et eller andet sted at så skulle benet ambuteres. Mens dette giver stof til eftertanke, så er det altså ikke noget man ser særlig tit ude i den virkelige liv.
Jeg vil til gengæld godt tro på at voldlige computerspil kan give afløb for agresioner, hvilket er sundt, men når alt kommer til alt er en god lang løbetur nok bedre.



Man kunne vel også lave en tilsvarende undersøgelse der viste at andelen af voldelige børn er steget i takt med at opdragelsen af dem er blevet mildere(bortskaffelsen af revsels retten,bortskaffelse af afstraffelse fra læren).

Man kunne sikkert også lave en undersøgelse at mængden af børn fra dumme forældre ikke er faldet nær så meget som mængden af børn fra fornuftige forældre, hvilket igen hvis man tror på social arv vil gøre at dumme børn fylder mere og mere af de samlede børn.


Tvivler dog på at vi vil genindfører fysisk afstraffelse eller steriliserer dumme folk, lyder ikke særlig pænt politisk.



Jeg synes nu det lyder meget politisk, bare ikke politisk korrekt.



Hej allesammen...

suk og atter suk! Denne diskution er lige så gammel som spille maskinen.

Dette overraker mig ikke overhoved, og det er også noget være pjat, for at sige det mildt.

Hvis det skulle være et incitament at spille spil afføder voldige tendencer, hvad så med nyheder som bringer indslag om krig? Eller at se voldsfilm skulle afføde vold?

Der vil __altid__ være personer som er i en risiko zone for at blive påvirket i en forkert retning og som ikke kan skælne mellem den virtuelle og den non-virtuelle verden, og for den sags skyld, hvad der er rigtigt og forket, rent generelt.

Man for jo lige frem lyst til at græde når man ser på hvad forskellige grupper og organisationer bruger som undskyldning for at tage et ansvar. Et meget klart eksempel på dett er det 14 dreng som blev slået ned mens han delte aviser ud, eller for den sags skyld skole og bil brande som har hærget danmark i vinter. Jeg finder det __meget-meget__ svært at tro at det skulle være affødt af nogen som spiller voldsspil eller ander voldeligt.

Nej, der man skal ha' fat er forældre og sociale myndiheder at de begynder at faktisk tage et ansvar - det ville være på tide. For forældernes vedkommene; at opdrages deres unger ordenligt og lære dem at sådan en opførsel simpelthen bare ikke er acceptabelt, og for de sociale myndigheder, skoler mv. at tage hånd om problemerne sammen med forældrene og være forælderens forlængede øje der hvor forælderne ikke kan følge med sådan at man kan fange tingene i tide, inden at det kommer forlangt.

Omkring sociale forhold; ja jeg hved godt at nogen påstår at det er mere social at være i en clique og stå at hænge på gadehjørnene end det er at side hjemme foran sin computer og chatte, spille spil og hvad nu ellers man kan foretage sig.

Dog tager man ikke rigtig i betragning at man i dag sagtens kan ha' mange og faktiske lige så gode venner online og offline. Personligt så vil jeg sige at det er endnu mere vigtigt at ha' en bred international kontakt flade hvor man chatter/spiller med folk fra andre lande end der er at ha' 5 venner som alle bor på Vesterbro. Der er nok i støre grad det som er problemet og kilden til voldlige tendenser en det er spillene.



<< < 12 > >>
t