Nye teknologier på Udvikleren.dk?

Tags:    udvikleren.dk

<< < 123 > >>
Hej Udviklere,

Da jeg så denne tråd kom jeg i tanke om et spørgsmål jeg har ville stille jer i et stykke tid: Skal vi snart have en eller flere nye teknologier her på Udvikleren.dk? Der er ikke blevet tilføjet en kategori siden .NET, så måske er det på tide at vi tager et nyt emne til os? Python bliver foreslået i ovenstående tråd, og det er også en af dem jeg har overvejet, men hvad med sådan noget som fx Ruby og Ruby on Rails frameworket? I har måske en masse forslag, men jeg kunne godt tænke mig at vi holdt os til nogen der rent faktisk har potentiale til at skabe noget aktivitet. Er Python ved at være stor nok til at få sin egen plads her på sitet? Eller skal vi ud i noget helt andet?

Kom med jeres (realistiske!) forslag, og lad os diskutere det. Kommer der en række interessante forslag, kunne vi jo passende smide dem i en afstemning og se hvad folk synes :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Har man et spørgsmål om python, ruby, haskell, coldfusion eller hvad det nu måtte være, er man hensat til at spørge i 'Generelt/Diverse' hvilket jeg ikke synes er så optimalt. Omvendt tror jeg dog aldrig jeg har set nogen spørgsmål her på sitet om de sprog, så det er måske ikke så aktuelt, eller hvad siger i andre?



Indlæg senest redigeret d. 29.06.2008 09:46 af Bruger #3275
Kan jo også tænkes at folk der har spørgsmål til andre teknologier går til sider der har forums for disse teknologier.



Da det er mig der har skrevet indlægget der bruges som eksempel vi jeg forslå python, som jeg selv nok ville være aktiv i (jeg er ikke så god til det i nu, men jeg håber det kommer), da python med tiden er blevet et meget popelært programmerings sprog.
Jeg tror er at grunden til at folk ikke spørg om det, er (som nørden siger) at når det ikke er på siden, søger folk til sider hvor det er.





Indlæg senest redigeret d. 29.06.2008 14:32 af Bruger #12261
Jeg synes det er et fint initiativ at revurdere de nuværende teknologier. Forleden dag kom jeg til at tænke på at der også bør være nogle flere teknologier under udviklerprofilerne. Det er fx. ikke muligt at tilføje Ruby eller Python der. Der bør i den liste være flere teknologier end der er dedikerede teknologi-sektioner her på sitet.
Her er nogle forslag: Ruby, Python, Oracle, Firebird, Silverlight. Der er også nogle jeg synes bør fjernes såsom Windows 95/98/2000/XP da de ikke er specielt udvikler-relateret.





Men man kan så diskutere om det er ikke er nødvendigt at have mulighed for at definere sine foretrukne OS.
F.eks. er der nogle virksomheder der kun har Windows maskiner, mens andre kun har mac-maskiner. Måske er der nogle der kun er til linux. Dette kunne måske bruges i forbindelse med firmaer der søger nye folk. Dog tror jeg nu ikke at det er her firmaer søger hen for at finde nye folk.

Men der er en del der stiller spørgsmål omkring Flash i den grafiske sektion. Måske skulle Flash og Silverlight have deres egen sektion.



Måske nogle af følgende:

* Software design/UML/Metodik
* Værktøjer (debuggere, sniffere, code coverage, profilere)
* Computer arkitektur, operativ systemer og netværk
* Sikkerhed/Hacking/Reverse engineering

Måske man skulle have en "Diverse sprog" som dækkede Ruby/Perl/Python/Whatever.



Indlæg senest redigeret d. 29.06.2008 22:54 af Bruger #2695
Robert: God idé. Vil rigtig gerne have en viden der går dybere end at kunne programmere et sprog, så det kunne være nice :)



Kunne det i samme ombæring blive muligt at skrive flere teknologier på artikler ?
Man vil let kunne skrive artikler, som handler om flere teknologier på én gang. Allerede i dag, f.eks. Java/XML.



Kunne det i samme ombæring blive muligt at skrive flere teknologier på artikler ?
Man vil let kunne skrive artikler, som handler om flere teknologier på én gang. Allerede i dag, f.eks. Java/XML.

Eller bare noget så mundant som Grafik/HTML :)

Men ja, jeg er enig i dine forslag. Det lyder som en rigtig god løsning.

Fx tror jeg ikke, mængden af Python-kodere herinde, er nok til en Python-kategori. Ej heller med Ruby, Perl, Haskell, Brainfuck, whatever... Men tilsammen tror jeg nu nok, der er en samlet stamme af kodere der gerne så et forum til formålet.



Jeg har flere argumenter for hvorfor jeg syntes at der skulle være en python kategori.
1. Der findes næsten ingen andre sider på dansk der omhandler python (hvad jeg tror er grunden til at så få bruger danskere bruger det)
2. Vis man kan lav en teknologi med så få brugere som XML/XSL kunne en python også overleve.

Roberts forslag er også gode, men jeg tror det ville blive forvirrende med tiden.




<< < 123 > >>
t