Nye teknologier på Udvikleren.dk?

Tags:    udvikleren.dk

<< < 123 > >>
Hej Udviklere,

Da jeg så denne tråd kom jeg i tanke om et spørgsmål jeg har ville stille jer i et stykke tid: Skal vi snart have en eller flere nye teknologier her på Udvikleren.dk? Der er ikke blevet tilføjet en kategori siden .NET, så måske er det på tide at vi tager et nyt emne til os? Python bliver foreslået i ovenstående tråd, og det er også en af dem jeg har overvejet, men hvad med sådan noget som fx Ruby og Ruby on Rails frameworket? I har måske en masse forslag, men jeg kunne godt tænke mig at vi holdt os til nogen der rent faktisk har potentiale til at skabe noget aktivitet. Er Python ved at være stor nok til at få sin egen plads her på sitet? Eller skal vi ud i noget helt andet?

Kom med jeres (realistiske!) forslag, og lad os diskutere det. Kommer der en række interessante forslag, kunne vi jo passende smide dem i en afstemning og se hvad folk synes :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Python er et af de hurtigste voksende sprog, så hvis det ikke er populært nok idag til sin egen kategori, så bliver det nok efter nogle år.
Af en eller anden grund er det dog ikke så kendt i Danmark, men måske mangler det bare et ordenligt samlingspunkt?
Hvis der kom en Python kategori, ville jeg klart besøge Udvikleren ofte.
Måske er der mange der har det ligesom mig.

Jeg tror Udvikleren ville gøre klogt i at være det første store programmerings-forum med en Python sektion. Her ligger et stort fremtidigt potentiale af brugerer.

Jeg syntes også at Python skiller sig nok ud fra mængden, til at man kan give det en kategori, uden også at skulle lave en kategori for alle de andre scripting-sprog.



Ruby On Rails kunne være fedt :D



Jeg ved intet om phyton, men det ser ud til, at vis der kom en phyton kategori, ville der også komme flere brugere.



Jeg vil tilslutte mig Roberts forslag om nogle forums der dækker over det mere kode-tekniske, hvor man ikke er afhængig af sproget.

Et dansk forum for operativ system udvikling kunne være nice.

Dog ser jeg ingen grund til at lave forums for deciderede værktøjer eller gøgl som ligger i den etisk gråzone(reversing, etc) her på udv.dk



Jeg synes det vil være synd hvis der kommer en masse nye fora som ikke har særlig meget indhold. Fx. har XML-forummet kun haft 6 nye tråde i år. Det synes jeg er for lidt aktivitet i et dedikeret forum. Jeg synes der er kommet mange gode forslag til nye fora, men der er også nogle hvor man på forhånd ved at det er en meget lille niche.



Jeg vil tilslutte mig Roberts forslag om nogle forums der dækker over det mere kode-tekniske, hvor man ikke er afhængig af sproget.

Et dansk forum for operativ system udvikling kunne være nice.

Dog ser jeg ingen grund til at lave forums for deciderede værktøjer eller gøgl som ligger i den etisk gråzone(reversing, etc) her på udv.dk


Værktøjer er en uhyggelig vigtig del af enhver udviklers knowlege base. Jeg ville ikke ansætte en udvikler som ikke kendte til versions styring og debugging, så jeg er ikke enig.

Og mht. reversing og sikkerhed så er det også noget man bør kende til. Hvordan kan man undgå sikkerhedsbrister i sin software, hvis man ikke ved, hvordan sådan én ser ud ? Så jeg synes at en sektion om sikkerhed kunne have sin berettigelse.



Man kunne også have en lang liste over sprog (kendte som ukendte), og så kunne den enkelte bruger vælge, hvilke der skulle vises i menuen.



Jeg kunne godt tænke mig at der under .Net teknologien var oprettet Silverlight og XNA som under-teknologier.

Vil også gerne tilslutte mig, at der burde være en kategori der hed noget i retning af "software-arkitektur og -design".



""software-arkitektur og -design""

Tror jeg ville poste en del der... Syntes det meget svært at designe sit program rigtigt




Kunne man ikke oprette et menu punkt der hed "Andre teknologier"?



<< < 123 > >>
t