Derfor dur OpenOffice ikke

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Vi har testet, om OpenOffice kan bruges i stedet for Microsoft Office i Mediehuset Ingeniøren. Svaret er nej. Læs her hvorfor.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2538



Tror vidst vi allesammen kan blive enige om at artiklen er forholdsvist utroværdig.

Det er ret klart at der ikke er blevet udført en objektiv vurdering. Jeg har ikke engang læst artiklen, bare skimmet listen over punkter der forklarer hvorfor "OpenOffice" ikke kan bruges.

Det er lidt en skam, da det ellers kunne være meget reelt at høre om OpenOffice som alternativ i en virksomhed - det kunne give et rigtigt godt indblik i de udfordringer som udviklergruppen i OpenOffice står overfor, hvorved det også kunne være rigtigt interessant for dem selv. Den artikel løfter desværre bare ikke rigtigt opgaven.




Det er det de skriver, ja, men de fremlægger det som at det betyder, at OpenOffice ikke "duer".


På en måde er det lidt forståeligt at artiklen kommer til at fremstå sådan. Hvis de skrev: "Vi har integreret os så meget i et dyrere system, at migrere over til en anden løsning ikke længere er en mulighed set ud fra en økonomisk vurdering", ville de jo næppe fremgå særlig smarte :).

Selvfølgelig ville vi fleste gerne have en objektiv vurdering, da vi bedre kan forholde os til det. Alt andet lige er det individuelle behov og ønsker der burde afgøre det for den enkelte forbruger, men som virksomhed er der flere ting der spiller. Aller højest er det vel økonomien der har sit at sige, men tid, tilpasning, oplæring og den frygtede modstand mod forandring blandt medarbejderne kan være lige så vigtig.

I mine øjne skal artiklen læses som en intern redegørelse for virksomhedsførelse. Meget flot at de vil offentliggøre det, men bestemt ingen grund til at de gemmer ulven i fåreklæder.





Indlæg senest redigeret d. 08.09.2008 14:31 af Bruger #955
Stefan: Det er jo sanheden og hvis du læser på de næsten 100 kommentarer det har skabt på version2, er det tydeligt at folk mister respekten for dem, inklusive mig, fordi de har lavet mange fejl i den artikel, som bare ikke kan accepteres.
Det er så dårlig journalistik, hvis jeg ikke vidste bedre, ville jeg mene at de havde modtaget penge for at skrive den gang galde.



<< < 12 > >>
t