Sæt dine PHP-applikationer sammen i en .phar-fil

Tags:    it-nyheder

<< < 123 > >>
En opdatering af scriptingsproget PHP er på trapperne og byder på bedre ydelse på Windows og mulighed for at samle hele applikationer som en enkelt fil.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2594



har en smule svært at se hvad man skulle bruge en GOTO der ikke kan bryde ind eller ud af blokke. kan kun komme frem til at du enten kan lave en løkke uden at skrive det ved at bruge Goto til at hoppe tilbage eller sørge for at noget kode i en blok aldrig bliver kørt ved altid at hoppe over det.

Også det jeg tænker. Jeg kan simpelthen ikke forstå, på nogen som helst måde, hvordan det kan være praktisk andvendeligt - i hvert fald ikke i forhold til hvor praktisk kaotisk det bliver.



Jeg tror vi har misforstået det. Goto er forlængst uddateret :) Lad os vente og se...



Jeg tror vi har misforstået det. Goto er forlængst uddateret :) Lad os vente og se...

De PHP-folk jeg har spurgt siger noget andet, jvf. min post på side1 :)



http://www.php.net/~derick/meeting-notes.html#adding-goto det er dog et stykke tid siden det møde blev holdt så det kan være noget har ændret sig i mellemtiden.



http://www.php.net/~derick/meeting-notes.html#adding-goto det er dog et stykke tid siden det møde blev holdt så det kan være noget har ændret sig i mellemtiden.

Lol, i det mindste har de en smule selvironi

The name "goto" is misleading, and often associated with BAD THINGS(tm). Because our proposed solution is not a real GOTO construct, we will instead reuse the "break" keyword, and extend it with a static label.


Det er stadig slemt, og stadig skuffende, uanset hvad man kalder keywordet.

PHP dudes: det' en om'er!



Per, selvfølgelig er der stadig mange der skriver PHP på professionelt plan - men hvis jeg vurdere ud fra hvad jeg ved fra folk jeg har snakket med ude i erhvervslivet, så er trenden at mange firmaer går over til ASP.NET eller Rails, tit og ofte. Jeg har også selv skrevet flere PHP applikationer på professionelt plan, så selvfølgelig kan det lade sig gøre, men efter at jeg er begyndt at arbejde med Rails, syntes jeg personligt at produktiviteten er skudt i vejret, ikke mindst pga. Ruby's duck typing, i modsætning til PHP's ekstremt svage typing.







Indlæg senest redigeret d. 29.09.2008 11:55 af Bruger #13985
>Jeg glæder mig meget til at se hvordan det fungerer med at samle sine PHP filer i én, jeg håber også at der bliver mulighed for at compile det, hvilket er en af ASP.net's fordele.

Enig. Og så bliver det sjovt at se om PHP folkene tager det til sig, for jeg kan tydeligt huske at hvis man fremlagde det som en fordel ved ASP.NET for bare et år siden, så fik man af vide af PHP koderne at det var noget ubrugeligt pjat og at compilede web apps slet ikke var hurtigere end fortolkede ;)

Mvh.

Kasper (TSW)







Indlæg senest redigeret d. 29.09.2008 11:55 af Bruger #13985
Mon ikke bare det betyder at du vil kunne dele din kode endnu bedre op, og i øvrigt have klasser der hedder det samme, men som eksisterer i forskellige namespaces og derfor kan benyttes forskelligt?

Mvh.

Kasper (TSW)



<< < 123 > >>
t