EU uddeler smæk til Microsoft

Tags:    it-nyheder

<< < 123 > >>
EU-Kommissionen er på vej til at genoplive sagen omkring Microsofts mulige monopolmisbrug ved at distribuere Internet Explorer sammen med Windows.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2926



The-Freak:
Hvilken løsning er det så du ser på det her 'Problem'?

Skal Windows nu til at indeholde SAMTLIGE browsere der findes?
Hvis nu Windows kommer med IE og Firefox, tuder Apple og Opera over at Safari og Opera ikke er med.

Jeg kan seriøst ikke se hvordan det er et problem. Så skal de vl også ha tæk over Calculator, Notepad, Wordpad etc?
eller alle de pc'ere der sælges med Office / Works?



Hov hov Ken, der er forskel på om PCen sælges med Office, og så denne sag. I denne sag er der tale om at MS har bundlet IE med Windows, og det er grunden til retssagen. Når Office er med en PC, er det OEMen som har bundled Office, og IKKE Microsoft. Dette er væsenligt.

Det at IE ikke kan fjernes fra en Windows installation betyder i midlertid at OEMerne ikke bundler en webbrowser med deres PCer, fordi IE allerede er installeret.



Hvis hr og fru Danmark ikke aner at der er en anden løsning, og hvis IE så ikke var en del af windows, så ville de jo ikke komme på nettet.

Kalde det markedsforvridende er nok et lidt stærkt ord, i så fald er Firefox også markedsforvridende når den er gratis.


Hvis Dell eller HP havde mulighed for, at sælge deres computere med Windows og en alternativ browser så ville verden, se helt anderledes ud for hr og fru Danmark.

Microsoft udnytter deres monopol til at holde andre browsere ud fra en bundlet pakke. Det handler ikke om hvad forbrugeren kan gøre, men hvad mellemhandleren ikke kan.



Hvis Dell eller HP havde mulighed for, at sælge deres computere med Windows og en alternativ browser så ville verden, se helt anderledes ud for hr og fru Danmark.

Hvad stopper dem i at gøre det?
Hvis Dell eller HP har lyst, kan de bundle hvad de vil til maskiner, ligesom mange Lenovo computere kommer med Google Software.



Hvis Dell eller HP havde mulighed for, at sælge deres computere med Windows og en alternativ browser så ville verden, se helt anderledes ud for hr og fru Danmark.

Hvad stopper dem i at gøre det?
Hvis Dell eller HP har lyst, kan de bundle hvad de vil til maskiner, ligesom mange Lenovo computere kommer med Google Software.


Skal vi lege lidt med biler igen?

Du køber en splinterny Toyota og forhandler smider 4 nye dæk med i handlen. Problemet er:
- Du har allerede betalt for de 4 dæk der sidder på den fra fabrikken.
- Du kan ikke fjerne 2 af dækkene.
- De oprindelig dæk har problemer med, at køre på alle veje. På trods af at der er brugt standardiseret asfalt



Det med dækkene er jo så et meget dårligt eksempel, for selvfølgelig behøver du ikke at bruge de 2 dæk, som du ikke kan fjerne, de vil komme til at ligge som reservehjul.
Forhandleren giver dig 4 nye dæk med i handlen, men han skifter ikke reservehjulet.

HP eller DELL har sammen med Windows og IE installeret Firefox på din nye maskine.
Nu har du valgmuligheden, vil du bruge firefox eller vil du bruge reservehjulet?




HP eller DELL har sammen med Windows og IE installeret Firefox på din nye maskine.
Nu har du valgmuligheden, vil du bruge firefox eller vil du bruge reservehjulet?


Jeg kunne godt tænke mig, at bruge bagagerummet. Men der ligger et reservehjul jeg ikke kan fjerne.



Nu ved jeg ikke hvordan IE er opbygget, fordi jeg er pænt ligeglad. Men hvis grunden til at man beholder den indbygget i, er al internetindstilling, Active X og lignende, hvorfor så ikke ligge disse moduler i selve Windows? Så kan man lave en checkbox under installeren hvor man kan vælge IE fra. Slut prut - så er dette problem væk.



Jeg kunne godt tænke mig, at bruge bagagerummet. Men der ligger et reservehjul jeg ikke kan fjerne.


Nu ligger reservehjulet jo bare mellem en masse andre ting du har smidt på computeren som du aldrig bruger.


Men så vidt jeg husker så bruges IE også til at få hele windows til at køre. Hvis jeg husker rigtigt, så kunne der laves en IE light der klarer dette, og så kunn folk efter eget valg installere den rigtige IE på samme måde som de installerer Firefox og Opera m.fl..
For mit vedkommende ville jeg starte med at installere IE da jeg bruger IE i 65% af tiden, Firefox i 30% Opera i 4% og Chrome 1%



Jeg kunne godt tænke mig, at bruge bagagerummet. Men der ligger et reservehjul jeg ikke kan fjerne.


Nu ligger reservehjulet jo bare mellem en masse andre ting du har smidt på computeren som du aldrig bruger.

Præcis, og de ting jeg ikke bruger vil jeg gerne fjerne. Og jeg vil gerne gøre det med en vished om, at når jeg fjerner reservehjulet så går bilen ikke i stykker, garantien dækker stadig og den skal ikke omregistreres!





<< < 123 > >>
t