EU uddeler smæk til Microsoft

Tags:    it-nyheder

<< < 123 > >>
EU-Kommissionen er på vej til at genoplive sagen omkring Microsofts mulige monopolmisbrug ved at distribuere Internet Explorer sammen med Windows.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2926



Jeg bruger aldrig nogensinde Windows Mediaplayer. Jeg har for mange år siden valgt Winamp, og det faktum at WMP er installeret på min computer når jeg får den har absolut ingen betydning, for Winamp er alligevel et af de første programmer jeg installerer. Jeg er bedøvende ligeglad om WMP optager 20 mb af min harddiskplads efterfølgende, også selv om jeg ikke bruger den. I stedet vælger jeg at få noget godt ud af de programmer jeg rent faktisk bruger, og gå mindre op i alt det andet pjat :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Hold nu, som der allerede er blevet nævnt.

Styresystemet Windows er et produkt fra Microsoft, og derfor bestemmer de hvordan tingene hænger sammen omkring deres produkt.

Butikkerne bestemmer jo helt aldeles selv, hvad de vil sælge, og hvilke betingelser de er med på.

Blot fordi at Opera, ikke er i stand til at lave noget så brugervenligst og sælgende som Microsoft (Windows), så skal de sgu ikke på nogen måde lægge sag an mod Microsoft.

Hvis de nu til at starte med, fik gjort noget ved deres webbrowser, så kunne det skam være de ville få flere brugere.

Renault tuder sgu da ikke, når en Volvo/Renault forhandler sælger en Volvo, med Volvo autoradio eller måtter.



Jacob, nu er en af problemerne jo ikke om at Opera og andre ikke er lige så brugervenlige som IE. Det kan de sagtens være og det mener jeg også de er. Men de normale brugere TØR ikke skifte væk. Der er faktisk brugere derude der tror at de fx får virus ved at skifte til en anden browser, på trods af at det faktisk kan være lige omvendt.

Mange har også den holdning at når det følger med Windows MÅ det være godt, og derfor beholder browseren uden at kigge på alle de andre browsere.



<< < 123 > >>
t