Nasa-hacker taber endnu en appel om udlevering til USA

Tags:    it-nyheder

De britiske myndigheder afviser at retsforfølge Gary McKinnon, som nu kun har et spinkelt håb tilbage for at slippe for potentielt 70 års fængsel.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3043



Stakkel....



er man en stakkel hvis man hacker sig ind på nok en af de mest sikre steder på det globale netværk...

han ved hvad han er gået indtil, og dermed bør han også vide til konsekvensen...

at han så har et psykisk dilemma lappet ind over er så det der kan gøre at jeg ikke vil være den første til at gå hen og slå ham i hovedet og smide ham 70år i fængsel...

men man må stå til ansvar for sine handlinger, også selv om man får, hvad nogen vil mene, er en urimelig straf...



Personen har hacket. Jeg ved godt at sådan noget kan give store økonomiske tab, men jeg kan ikke se hvorfor man skulle få 70 års fængsel for det. 70 år!! Det er rigtig meget for at bryde ind et sted, også selv om det er et topsikret sted med temlig hemmelige informationer. Al information burde være offentlig tilgængelig, så vi som borgere kan følge med i det som sker i vores eget land!! Og så vil jeg skide på national sikkerhed.



Al information burde være offentlig tilgængelig, så vi som borgere kan følge med i det som sker i vores eget land!! Og så vil jeg skide på national sikkerhed.
ehm...
i hvilket land i verden er AL information offentligt tilgængeligt?

Tror du selv PET, FET mv. lægger ALT ud til offentligt skue?

Og så vil jeg skide på national sikkerhed.

Jammen lad os da endeligt invitere alle verdens terrorister, korrupte verdensledere mv. indenfor og fortælle dem ALT så de kan slå til lige præcis der hvor sikkerheden er lavest!

.... Martin tænk nu lidt over konsekvenserne, will ya?

70år er måske meget, men. tænk nu lidt over hvilke informationer han har kunne sælge videre?



jeg kunne ikke være mere enig med dig ken christensen....

præcis det der lægger i det... han kunne ligeså godt have leacket nogle oplysninger til forskellige personerne rundt omkring, og så er nasa/ USA virkelig på spanden...






Ja, man er en stakkel hvis man skal bruge 70 år af ens liv i fængsel? Hvad er i? Nær-fanatiske højreorienterede liberalister? Personligt går jeg ikke ind for sådanne straffe, hvem for noget ud af at han sidder der og kukelurer?
Ikke hackeren, han spilder sit liv
Ikke staten, de bruger en masse penge på hans ophold, og dermed heller ikke befolkningen, da vores skat fx går til fængsler.

Ja, det er meget muligt han er et dumt svin, men i stedet for at bare putte ham i en celle, tror jeg man skulle finde ud af hvorfor han gjorde, og se om man kan hjælpe ham med hans problemer, så han ikke har brug for at gøre noget lign. en anden gang.



jeg er enig med dig i at 70 år er lang tid, og muligvis også for lang tid.. og ja, jeg er liberalist, men nok i den grad som du hentyder til...

og jeg er ganske enig at sådanne indsatte burde kunne bruges til noget fornuftigt i stedet for at kukkelure... men hvis du har en god ide, så prøv at skriv til folketinget, de vil sikker være meget taknemmelige hvis du har et forslag til straf der virker bedre en fængsel...

men nu du siger kukkelurer i en celle... de er begyndt at bruge elektroniske håndjern til personer som ikke er potentielt farlige for deres omgivelser... dette kunne måske være en løsning i dette tilfælde... men så slipper han næsten også for mildt...

EDIT: Da jeg skrev:"og ja, jeg er liberalist" så skulle der selvfølgelig stå:" MEN IKKE i den grad du hentyder til..."



Indlæg senest redigeret d. 01.03.2009 12:24 af Bruger #13768
Han kunne da have tænkt sig lidt om før han bemægtigede sig uautoriseret adgang til computere hos et kæmpestort amerikansk agentur.
Et agentur som nationalt set har en ekstremt stor indflydelse, og uden problemer kan sende en hær af stjerneadvokater efter enhver der hacker ind i deres systemer

Det er sket så mange gange før

Han skulle have tænkt sig om, og hvis han var ude af stand til at gøre det, så bør han nok bruge det som hans bedste forsvar.

Jakob, så vidt jeg ved er liberalister normalt højreorienterede. Og det med det fanatiske kan jeg ikke se hvor passer ind henne
Han brød en række love. En del gange endda. Det er normalt i flere lande at akkumulere straffeudmålinger for alle lovovertrædelser som en person udfører



Det er kun pga vores opbygning af det globale samfund at nogle bits er mere værdifuld end andre. Derfor siger jeg at al information SKAL være tilgængelig. Kald mig bare dum eller uvidende, men det mener jeg. Jeg vil ikke håbe at DK gemmer noget information væk for befolkningen. Jeg har været med til at vælge regeringen, derfor har jeg krav på indsigt. Det er min skyld at Politiet, PET og alle de andre organisationer kan køre rundt. Det er min skat og derfor ejer jeg også noget af det hele.
Dette er sort på hvidt det jeg siger, dog ikke mere forkert end jeres meninger. Det er menneskeskabt problemer at nogle bogstaver er mere værd end andre bogstaver. Ved jeg at Danmark skjuler informationer overfor borgerne? Nej. Tror jeg de gør? JA. Hvorfor gør de det? Nok fordi de mener at de beskytter mig som borger. Dette er deres måde at legimiterer hemmelighedsholdelsen af dokumenter. Denne holdning går igen i alle lande. Og det er en fejl. I mine øjne er dette en fejl. Det er ydermere en fejl at der er mulighed for at give en mand en straf på 70 år. For at kigge. Alene på det grundlag af at de er bange for at noget information slipper ud, fordi de VIL have et teknologisk forspring.
En sådan holdning blandt nationer i nutiden er gammeldags. Hvornår lærer vi at vidensdeling er med til at fremme teknologien. Vi fremmer ingenting ved at skjule ting for andre.

Men dette er blot min mening.



Han kunne da have tænkt sig lidt om før han bemægtigede sig uautoriseret adgang til computere hos et kæmpestort amerikansk agentur.
Et agentur som nationalt set har en ekstremt stor indflydelse, og uden problemer kan sende en hær af stjerneadvokater efter enhver der hacker ind i deres systemer

Ha! Tror du virkelig han bare gjorde det uopfordret? Han har da nok gennemtænkt det mere end et par gange...
[qoute]
Jakob, så vidt jeg ved er liberalister normalt højreorienterede. Og det med det fanatiske kan jeg ikke se hvor passer ind henne

Ja, self. er liberalister højreorienterede, men hvis denne tråd skal blive en retstavningsprøve så får i ikke andet at lave end at rette på mine fejl :P

[qoute]Han brød en række love. En del gange endda. Det er normalt i flere lande at akkumulere straffeudmålinger for alle lovovertrædelser som en person udfører[/qoute]
Det er sikkert normalt, men det kommer ikke sagen ved. Er det rimeligt? Hvis du regner dig selv for liberalist hvordan kan du så acceptere et sådan statslig handling der tager friheden fra denne person?



t