Nasa-hacker taber endnu en appel om udlevering til USA

Tags:    it-nyheder

De britiske myndigheder afviser at retsforfølge Gary McKinnon, som nu kun har et spinkelt håb tilbage for at slippe for potentielt 70 års fængsel.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3043



Fint nok, han har gjort noget ulovligt og selvfølgelig skal han straffes.

Men det er da kun ignorante tosser der på nogen måde kan mene, at 70 år er en rimeligt udmålt straf.

Det kan ikke være rigtigt, at han skal sidde inde hele sit liv, på linie med massemordere og børnepillere. Han har begået en forbrydelse, fair, men sguda ikke SÅ slem en forbrydelse?

Klap lige hesten :)



Ja 70 år er fanme lang tid.
Jeg er meget enig med Martin Slots udtalelser. Ken Christiansens trussel med mere terror er helt absurd - og især lidt modsigende da FE jo intet har med terrorisme at gøre. Og hvis de har, jamen så har vi en ekstra grund til indsigt.

Jeg bryder mig heller ikke om efterretningstjenesters arbejde, men som jeg ser det snakker Martin Slot jo heller ikke aktuelle sager men om rapporter.


Men jeg tænker lidt at sådan en mand vel har grund til begå så mange angreb mod NASA og ministeriet. Kunne være interessant at høre lidt mere om.



>Ja 70 år er fanme lang tid.

Enig.

>Jeg bryder mig heller ikke om efterretningstjenesters arbejde, men som jeg ser det snakker Martin Slot jo heller ikke aktuelle sager men om rapporter.

Jeg ved godt at min chance for at overbevise dig her er stort set lig 0, men jeg vil nu påstå at du nok skulle komme til at savne PET og alle de andre. Man kan diskutere deres metoder og deres resultater til hudløshed, men jeg tror på at når dagen er omme, så har de gjort mere godt end skidt. Men det hænger naturligvis også sammen med at jeg ikke føler mig personligt truet af "Big Brother" ;)

>Men jeg tænker lidt at sådan en mand vel har grund til begå så mange angreb mod NASA og ministeriet. Kunne være interessant at høre lidt mere om.

Ih ja, for meningsløs kriminalitet kender vi jo heldigvis ikke til i denne verden ;)

Mvh.

Kasper (TSW)



Han kunne da have tænkt sig lidt om før han bemægtigede sig uautoriseret adgang til computere hos et kæmpestort amerikansk agentur.
Et agentur som nationalt set har en ekstremt stor indflydelse, og uden problemer kan sende en hær af stjerneadvokater efter enhver der hacker ind i deres systemer

Ha! Tror du virkelig han bare gjorde det uopfordret? Han har da nok gennemtænkt det mere end et par gange...

Tror du? Ud fra artiklens beskrivelse af ham, virker han komplet virkelighedsfjern og naiv. Artiklen skriver at han gjorde det fra hans hjemme-pc. Hvem bryder ind i 97 computere fra høje amerikanske organer fra sin hjemme computer? Han kunne da have gjort det fra en offentlig computer eller et åbent WiFi

Han brød en række love. En del gange endda. Det er normalt i flere lande at akkumulere straffeudmålinger for alle lovovertrædelser som en person udfører

Det er sikkert normalt, men det kommer ikke sagen ved. Er det rimeligt?

Det kommer da sagen ved, og det er det vel. Det står skrevet i den amerikanske lov. :) Er det rimeligt at han bliver udleveret? Hmm det tror jeg umiddelbart

Hvis du mener 70 år er for meget hvad er så rimeligt? Og hvem skal udmåle sådan en straf?

Hvis du regner dig selv for liberalist hvordan kan du så acceptere et sådan statslig handling der tager friheden fra denne person?

Hov, er jeg nu liberalist? Hvor har jeg nogen sinde givet det til kende? Ved du hvad en liberalist er?



Indlæg senest redigeret d. 28.02.2009 19:07 af Bruger #782
Ken Christiansens trussel med mere terror er helt absurd - og især lidt modsigende da FE jo intet har med terrorisme at gøre. Og hvis de har, jamen så har vi en ekstra grund til indsigt.
nu er det ikke et spørgsmål om hvad de har med terrorisme at gøre, mere et spørgsmål om hvilke informationer de har om landets sikkerhedstilstand som kunne misbruges af terrorister, mv.

Og håber jeg sgu vi kan blive enige om at FET har en del ;)



He he Kasper :)
Vi er simpelthen så uenig og forskellige på det her punkt, som dukker op hele tiden ;P

Jeg ved sku heller ikke om det er min opfattelse af overvågning, eller jer andres frygt for terrorisme og knivstikkeri der er årsagen. Måske en kombination.

Men Kasper. Der er altid en grund og en årsag. Ligegyldig om det er at han ville se om han kunne, eller sådan noget. Der er altid en grund og en årsag (noget har jeg dog fået fat i efter mange års dansktimer i skolen). Det skriver artiklen intet om, og det er da lidt spøjst.



Indlæg senest redigeret d. 28.02.2009 20:28 af Bruger #5097
>Vi er simpelthen så uenig og forskellige på det her punkt, som dukker op hele tiden ;P

Jeps :)

>Jeg ved sku heller ikke om det er min opfattelse af overvågning, eller jer andres frygt for terrorisme og knivstikkeri der er årsagen. Måske en kombination.

Jeg ved ikke om jeg har en decideret frygt for nogen af delene, men meningsløs vold sker hver dag, og der planlægges konstant nye terroraktioner - jeg vil påstå at begge dele er facts, og at Danmark ikke skulle være et muligt mål for sidst nævnte er vist en kende naivt :). PET har, måske (den slags er jo altid svært at afgøre), allerede forhindret flere terroraktioner i Danmark, og videoovervågning bruges konstant til at opklare diverse kriminelle handlinger rundt omkring i landet. Og hvad koster det dig og mig, hvis vi ser bort fra de økonomiske midler? Jeg kan simpelthen ikke forstå hvilken betydning det har for dig at blive filmet når du sidder i toget eller går forbi Danske Bank, og hvis du vitterligt foretrækker at de kriminelle får mere frit spil, i mod at du kan værne om dit privatliv når du færdes i offentlig rum, ja så bliver vi ganske rigtigt aldrig enige :)

>Men Kasper. Der er altid en grund og en årsag. Ligegyldig om det er at han ville se om han kunne, eller sådan noget. Der er altid en grund og en årsag (noget har jeg dog fået fat i efter mange års dansktimer i skolen). Det skriver artiklen intet om, og det er da lidt spøjst.

Hvis "Han er en idiot" eller "Han kedede sig" er grund nok for dig, jamen så er der ganske rigtigt altid en grund. Personligt har jeg brug for lidt mere, hvis jeg ikke skal afskrive det som endnu en omgang meningsløst crap :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Hentet fra wikipedia:
Aspergers syndrom (ofte forkortet AS) er en mild variant inden for autismespektret. Syndromet viser sig primært i form af manglende evner og forståelser for det dagligdags sociale samspil mellem mennesker.

Dette tolker jeg som en person der simpelthen har været en vild hacker, og derfor manglede udfordring... han hacker sig ind på nasa fordi han syntes da lige han kunne finde ud af noget om UFO'er og om 9/11...

da han muligvis pga. af hans sygdom ikke opfatter at det er skide ulovligt det han har gang i, forsætter han jo bare uhindret...

så den eneste grund til at sådan mand ikke skal straffes SÅ HÅRDT kunne være pga. af hans sygdom... men ellers syntes jeg er det er ganske fair at han bliver dømt i forhold til den lovgivning der nu engang er sat... tosset eller ej...



Han kunne da have tænkt sig lidt om før han bemægtigede sig uautoriseret adgang til computere hos et kæmpestort amerikansk agentur.
Et agentur som nationalt set har en ekstremt stor indflydelse, og uden problemer kan sende en hær af stjerneadvokater efter enhver der hacker ind i deres systemer

Ha! Tror du virkelig han bare gjorde det uopfordret? Han har da nok gennemtænkt det mere end et par gange...

Tror du? Ud fra artiklens beskrivelse af ham, virker han komplet virkelighedsfjern og naiv. Artiklen skriver at han gjorde det fra hans hjemme-pc. Hvem bryder ind i 97 computere fra høje amerikanske organer fra sin hjemme computer? Han kunne da have gjort det fra en offentlig computer eller et åbent WiFi

Han brød en række love. En del gange endda. Det er normalt i flere lande at akkumulere straffeudmålinger for alle lovovertrædelser som en person udfører

Det er sikkert normalt, men det kommer ikke sagen ved. Er det rimeligt?

Det kommer da sagen ved, og det er det vel. Det står skrevet i den amerikanske lov. :) Er det rimeligt at han bliver udleveret? Hmm det tror jeg umiddelbart.

Jeg har da aldrig sagt noget om det var rimeligt om han blev udleveret? Jeg kommenterer bare at jeg synes at strafferammerne er alt for hårde og ikke hjælper noget som helst (som i denne situation).

[qoute]Hvis du mener 70 år er for meget hvad er så rimeligt? Og hvem skal udmåle sådan en straf?[/qoute]
Hvem skal udmåle sådan en straf?! Retsystemet, den dømmende magt. Hvad er rimeligt? Det kan jeg ikke umiddelbart svare på da jeg ikke har haft en lang jura uddannelse, men jeg synes at en sådan sag burde give en bøde, og måske nogle rettigheder der blev taget fra en, så som ret til en computer. Og nok også noget overvågning. Jeg tror faktisk ingengang jeg synes han skulle i fængsel, i hvert fald ikke i særlig lang tid...


Hov, er jeg nu liberalist? Hvor har jeg nogen sinde givet det til kende? Ved du hvad en liberalist er?

Woops, sorry, det var Clement der havde skrevet det i indlægget lige før dit :)

EDIT: Og ja jeg ved godt hvad en liberalist er, og foragter deres ideologier.



Indlæg senest redigeret d. 01.03.2009 01:58 af Bruger #11328
AS har også svært ved at samle og koncentrerer sig om mange ting på en gang. De finder sig ofte godt hvis de får lov til at "gå op" i en ting. Her har undersøgelser gang på gang vist at de faktisk magter at blive ekstrem gode til præcis den ene ting. Nogle danske IT virksomheder er igang med at tage sådanne AS'er (:P) til sig, da de er fantastisk gode til at netop den ene ting som de bliver trænet op i.



t