Nasa-hacker taber endnu en appel om udlevering til USA

Tags:    it-nyheder

De britiske myndigheder afviser at retsforfølge Gary McKinnon, som nu kun har et spinkelt håb tilbage for at slippe for potentielt 70 års fængsel.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3043



Martin jeg må indrømme at jeg slet ikke kan sætte mig ind i din tankegang om 100% informationsdelíng. Du siger selv at du vil have adgang til at se hvad politiet bruger dine penge til. Samtidig mener du at vi skal bekæmpe terrorisme ved at infiltrere deres celler? Hvis alle har adgang til politiets informationer har de jo også adgang til at se hvem der er under efterforskning. Det ville jo gøre det umuligt at forebygge noget kriminalitet. Sattelitinformationer hos NASA ville vel teoretisk set kunne bruges til at ødelægge GPS netværket på hele kloden, hvilket ville have voldsomme konsekvenser. Sikkerhedsprotokoller fra atomkraftværker ville også gøre livet en del lettere for terrorister.

Hvis de enkelte lande ikke forsvarer deres værdifulde oplysninger, ville hele verden jo ende i anarki.

Når det er sagt så ja 70 år er lang tid! USA er vel også kendt som et land der generelt har hårdere straffe end resten af den vestlige verden. Nu skal det jo også siges at han hverken er dømt eller har fået fastsat strafudmåling endnu. 70 år er den maximale strafferamme og er vel tiltænkt "rigtige" terrorister. I mine øjne kunne hans sygdom måske også lægge grund for en mildere straf.

Nogen har nævnt at det er spild at han skal spærres inde så længe og det ikke gavner nogen. Der er i mine øjne ingen tvivl om at de voldsomme strafferammer på sådanne forbrydelser har en virkelig stor effekt. Det så vi vel også herhjemme i danmark da antipiratgruppen infiltrerede et par lan events og sagsøgte dem der delte ulovlige filer for utrolig store summer.

Martin du har selvfølgelig ret til dine synspunkter, men i dette tilfælde er vi langt fra enige :)


Jeg har aldrig sagt at NASA skulle videregive sådanne informationer. Ej hellere har jeg sagt at disse atomværksprotokoller skal være åben for befolkningen. Dette er vitale informationer. Det jeg hælder til er afsluttede dokumenter og information omkring 9/11 eller UFO hændelserne i 1950. Hvorfor skal vi have alt dette hemmelighedsskræmmeri? Jeg er af den person at vi ikke kommer nogle vejene ved at skjule noget. Kig på USA. De skjuler ting for sig selv, og derved kom de til tortur metoder udstedt og påmøntet en person blev brugt på alle fanger i alle deres lejre.
Hvordan kan du sige at udgivelsen at information ikke er mere forbyggende end tilbageholdelse?

Ja vi er langt fra enige. At du begynder at hive denne oldnordiske tankegang ind med ulovlig fildeling og store straffe, er dårlig karma. Hvorfor udelægger de ikke deres produkter som TDC PLAY? Jeg vil hellere end gerne betale 100 eller 200 kr i måneden for at have adgang til alt i film og musik. Dette tror jeg ville være en meget god og langsigtet løsning. Men det er også bare min mening.

Det jeg vil frem til er ikke at vitale informationer om infastrukturer bliver lagt ud. Dette vil ikke være smart. Det jeg gerne så lagt ud var rapporter såsom 9/11 eller de mange UFO hændelser. Hvorfor alt dette information skal gemmes væk fra befolkningen fatter jeg slet ikke.

Jeg er ikke ekstremist. Jeg er bare nysgerrig ;)





Hej Alle,

WOW, jeg håber virkelig ikke at de danske myndigheder vil udlevere folk for indbrud i elektroniske systemer - heller ikke selvom de tilhører det offentlige og er hemmelighedsstemplet.

Seriøst, USA snakker om terrorisme og en masse anden gøjl, og derfor er der snak om en straf på 70 år.

Det er her hvor filmen knækker for mig. Hvis manden fik 1-2 års straf for indbrud i hemmelige systemer og tyveri, ville der være sammenhæng i kriminaliteten og straffen. 70 år og sammenligning med terrorister, det er bare forkert.

Manden har jo, forhåbentligt, ikke samarbejdet og solgt til en masse andre regeringer eller organisationer på terrorlisten. Han har foretaget indbrud og tyveri.

Jeg ville være meget ked af det, hvis en lignende udlevering ville være blevet overvejet fra Danmark.

Det er nogle sørgelige britiske regler, som tillader sådan en udlevering!

Han har ikke engang lært mantraet; "Jeg fiddlede bare omkring med Nasas server, da jeg ikke kunne finde deres nye live Billed fra Mars 'feed. Jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg kom ind til alle de dokumenter, men pludselig var de der - og så troede jeg jo at det var nogen jeg gerne måtte hente." [Omformulering af: Ups, jeg vidste ikke at programmet jeg lavede ville prøve alle bogstav og tal kombinationer, efter jeg havde downloadet et program som lavede en server scan.]

Med venlig hilsen
Ieet



Ieet, jeg støtter klart dit synspunkt!! Manden er ikke terrorist "bare" fordi han har fået tilskyndet sig adgang til en sådan "sikret" server. Manden er jo ikke terrorist. Han har jo ikke brugt NASA til at finde koordinater på tanks i Irak, for derefter at videregive disse oplysninger til terrorister eller celler i mellemøsten. Havde han gjort dette, så ville han være terrorist i mine øjne. Men at læse om 9/11 og UFO'er. Det bliver man ikke terrorist af.



Martin, 200 kr. om måneden for adgang til alle film og alt musik? Skal du ikke også lige have alle spil og al software med oven i til samme pris, når du nu er i gang? :)

Come on. Der er tale om ting der, især for film og spil, er ekstremt dyre at producere og markedsføre. Et eller andet sted skal de penge hjem igen - den tankegang er der altså ikke noget specielt oldnordisk i, den fungerer sjovt nok fint for stort set alle andre typer af varer, som folk gerne betaler for. I hvilken grad fildeling er forkert og hvor slemt det er kan vi diskutere i dagevis, og jeg er ikke typen der korser mig hver gang jeg hører om folk der deler filer, men lad os da for pokker blive enige om at det er ulovligt :). Jeg kommer heller ikke hjem til dit hus hver aften og råber "Vingummideling!", hvorefter jeg går ombord i din pose med Matador Mix, vel ;)

Når det så er sagt, så synes jeg at ideen om et flatrate abonnement på ting er en god ide, men man SKAL altså huske på at der er mange mennesker der skal leve af det :). Det sjove er jo at dine priser måske ikke er urealistiske hvis man antog at det afholdt folk fra at dele musik, film og software, men vi ved vist begge at det ikke er tilfældet. Om det så kostede 25 kr. om måneden ville der stadig være nogen der mente at de skulle have det helt gratis :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Jeg kommer heller ikke hjem til dit hus hver aften og råber "Vingummideling!", hvorefter jeg går ombord i din pose med Matador Mix, vel ;)

:lol:



Kasper du skal da være mere end velkommen hvis du vil betale et fast månedlig gebyr på 30 kr.



t