Opera begejstret for Microsofts browser-forslag

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
»Et godt udgangspunkt« lyder reaktionen fra den norske browserproducent Opera, efter Microsoft nu har foreslået at kunderne skal vælge mellem forskellige browsere, når computeren tændes første gang.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3445



Så står vi vel bare med endnu et problem?
Hvilke browsere skal Microsoft give brugeren mulighed for at downloade fra den liste?



Man kunne måske lave et mindre installationsprogram (med noget browser-teknologi i sig) som kan installere forskellige browsere uden at der er brug for en bestemt browser.
Men jeg syntes mere problemet er hvilke browsere der så skal være på listen. Det er vel ikke retfærdigt for browsere såsom Iron (en mere eller mindre ukendt browser).



Man kunne måske lave et mindre installationsprogram (med noget browser-teknologi i sig) som kan installere forskellige browsere uden at der er brug for en bestemt browser.
Men jeg syntes mere problemet er hvilke browsere der så skal være på listen. Det er vel ikke retfærdigt for browsere såsom Iron (en mere eller mindre ukendt browser).


Så skal kan man vel lave en form for feed, hvor udviklere af browsere kan indesende deres produkt og så få den på listen.



Man kunne måske lave et mindre installationsprogram (med noget browser-teknologi i sig) som kan installere forskellige browsere uden at der er brug for en bestemt browser.
Men jeg syntes mere problemet er hvilke browsere der så skal være på listen. Det er vel ikke retfærdigt for browsere såsom Iron (en mere eller mindre ukendt browser).

Nu synes jeg også at selve ideen for Iron er paranoid. Det eneste de konkret har ændret i source-coden (i hvert fald ifølge deres hjemmeside) er bare noget identifikations ting. (og lige det med google updater). Jeg kan ikke se de store problemer ved at kunne blive identificeret via et "clientID", eftersom det ikke kan spores til nogen Geo location...

Jeg synes at en liste med:
Firefox
Internet Explorer
Opera
Safari

Ville være nok. Hvis brugeren har (af en eller anden grund) brug for en anden browser, er han efter al sandsynlighed i stand til at klare det selv, uden hjælp fra listen.




Nu synes jeg også at selve ideen for Iron er paranoid. Det eneste de konkret har ændret i source-coden (i hvert fald ifølge deres hjemmeside) er bare noget identifikations ting. (og lige det med google updater). Jeg kan ikke se de store problemer ved at kunne blive identificeret via et "clientID", eftersom det ikke kan spores til nogen Geo location...

Det kan du muligvis ikke. Der er også folk der ikke kan se de store problemer i total statslig logning af al aktivitet på internettet. Der er også folk der ikke kan se et problem med overvågningskameraer på gaderne. Der er også folk der ikke kan se problemet i overvågning i private hjem. Man har jo ikke noget at skjule, vel?



Nu synes jeg også at selve ideen for Iron er paranoid. Det eneste de konkret har ændret i source-coden (i hvert fald ifølge deres hjemmeside) er bare noget identifikations ting. (og lige det med google updater). Jeg kan ikke se de store problemer ved at kunne blive identificeret via et "clientID", eftersom det ikke kan spores til nogen Geo location...

Jeg synes at en liste med:
Firefox
Internet Explorer
Opera
Safari

Ville være nok. Hvis brugeren har (af en eller anden grund) brug for en anden browser, er han efter al sandsynlighed i stand til at klare det selv, uden hjælp fra listen.


What ever. Iron var bare et eksempel, og den diskussion kan vi tage en anden gang. Men nej jeg syntes ikke en liste med de 4 største browsere er nok. For så er vi jo næsten ved det samme som når Microsoft tvinger folk til at vælge IE. Nu vil de så bare tvinge folk til at vælge de største browsere.
Men jeg tror nok mere jeg støtter ideen om nogle feeds, hvor alle browsere kan tilmelde sig. Microsoft burde bare lave en installations-program som virkede som en lille browser, som tilbød at hente utallige browsere. Det ville være smart :)



Man kunne måske lave et mindre installationsprogram (med noget browser-teknologi i sig) som kan installere forskellige browsere uden at der er brug for en bestemt browser.
Men jeg syntes mere problemet er hvilke browsere der så skal være på listen. Det er vel ikke retfærdigt for browsere såsom Iron (en mere eller mindre ukendt browser).

Nu synes jeg også at selve ideen for Iron er paranoid. Det eneste de konkret har ændret i source-coden (i hvert fald ifølge deres hjemmeside) er bare noget identifikations ting. (og lige det med google updater). Jeg kan ikke se de store problemer ved at kunne blive identificeret via et "clientID", eftersom det ikke kan spores til nogen Geo location...

Jeg synes at en liste med:
Firefox
Internet Explorer
Opera
Safari

Ville være nok. Hvis brugeren har (af en eller anden grund) brug for en anden browser, er han efter al sandsynlighed i stand til at klare det selv, uden hjælp fra listen.


Jeg tror Google vil klage over din liste ;-)...



Woops, ja glemte Chrome.. :P Min liste var heller ikke ment som de factum, men mere som at jeg personligt syntes at kun de "store" forholdsvist kendte skulle medtages. Måske i en fane kaldet "Anbefalet" så kunne man lave andre faner der kunne indeholde det hav af andre browsere der nu engang bliver udbudt.. :)






Firefox, Opera og Internet Explorer selvölgelig.


Chrome og Safari... nah... ikke godt nok.



Syntes i det hele taget det tamt.

Snart så skal vi vel også vælge medieafspiller. Man skal have valget mellem, WMP, VLC, mplayer osv..

Det samme skal vel også gøres for notesblok, firewall, desktop managar, stifinder, paint osv..

Snart skal man have 10 DVD'er med, som hver indeholder forskellig typer software fra 10 forskellige producenter hver.



<< < 12 > >>
t