Mit designs

Tags:    grafik webdesign

<< < 123 > >>
Hey. Jeg vil gerne have mit designs vurderet. Så håber i vil hjælpe mig. Jeg har ikke arbejdet med designs i ret lang tid, og dette er mit første.

Menuen er dog ikke helt færdigt. Det første og det trejde billede er fra google, og det andet har jeg selv lavet.

http://i37.tinypic.com/zswkgm.jpg

Kritk?





26 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Og så skal man ikke kaste med sten når man selv bor i et glashus.. Kig på din egen hjemmeside.. Den er sku heller intet at råbe hurra for!

Hold op med at lyde som om du er en design guru, og så hjælp folk når de spørger om hjælp! Hvis du ikke har overskud til det, så lad være med at prøve..




Design guru?! Jeg kan knap nok finde ud af at åbne photoshop uden at crashe et eller andet - jeg ved NADA om design! Kode er min stærke side, nok derfor du også syntes at min side ligner lort ;)

Og som jeg skrev - det er jo ikke for at være negativ? Jeg ved sguda godt at man skal starte et sted, men hvorfor gå og pakke meninger ind i pis og papir når man kan sige det lige ud? Altså helt ærligt?

Hvis jeg syntes en side ligner lort, skal jeg da gerne sige det - dermed har jeg jo ikke noget personligt imod hvem der nu står bag siden..

Men anyway, det må i selv rode med, unger ;)



Funny, du lyder som en 14årige der ikke gider at have design i folkeskolen, sorry for den kommentar, men, sådan føler jeg det når jeg læser hvad du skriver Simon. Du lyder sgu lidt rap rap kæftet :)

Udover det, så syntes jeg at hr. green har forsøgt sig godt i photoshop, når man tænker over hvordan jeg syntes mine egne designs ser ud..
Næst efter, ville jeg nok gøre som en af de andre sagde, overveje at lære html og css særkildt, fordi det kan virkelig være svært at få det der billede til at passe ind i et site på nettet.

Så Hr. Green, prøv noget html og css ved siden af i en periode, også leg videre i photoshop, og se om du ikke kan forbinde de 2 ting senere hen :-)

Mvh. Danni, der syntes at photoshop designet er fint.



Indlæg senest redigeret d. 24.09.2009 00:39 af Bruger #6586
TILBAGE TIL DET, DET HELE HANDLER OM ->

Green, kort sagt har jeg den samme mening som de venlige mennesker. Men en god start for en ny begynder. Jeg syns også du skal starte med at komme lidt ind i HTML og CSS, før du gør det store ud af dit design..

… MEN. Når du så kommer så langt og du skal til at designe din side på ny, er det en god idé at tage et screenshot af din browser med en blank side (about:blank), og prop det ind i Photoshop, så kan du designe oven på det.
På den måde får du et godt indtryk af, hvordan det kommer til at se ud i browseren og dit design bliver også i en størrelse der er mere normal end den nærmest kvadratiske størrelse du har lavet dit design i ;)

Håber du kan bruge det til noget .. glæder mig til at se dit næste design forslag :D

BTW, så lad dig ikke slå ud over, hvis du bliver nød til at lave dit design om flere gange ... det gør jeg, hver gang jeg laver hjemmesidedesigns ;)



Altså ikke for bare at være negativ, men hvor er det dog grimt.. Det er jo ikke en hjemmeside?

Hvordan vil du lave en hjemmeside ud af tre billeder?

Har du nogen idé til et koncept eller noget som helst? Eller sidder du bare og keder dig?

Hvis du har tænkt dig at smide det der online skal du overveje at lave et splash med advarsel for sarte sjæle ;)

God arbejdslyst ;)



Hmm.. Det du skriver der, kan jeg jo ikke bruge til noget? Skriv hvad du synes skal laves om, og hvordan jeg skal lave det om?



Puuuhh, det er svært hvor man skal starte..

Først kan du fortælle os hvad du har i tankerne med sitet? Hvad skal det handle om? Hvad vil du med sitet? Er det bare tidsfordriv eller er der et reelt formål med siden?

Derefter skal du tænke på hvad folk gerne vil se. En ting du har fået rigtigt fat i er at der ikke skla være for meget tekst og massere af billeder.
Man plejer at sige at siden skal deles op 1/3 - 2/3 altså enten 1/3 tekst eller billeder og 2/3 af hvad du ikke valgte først.

Derefter skal du overveje hvilke farver harmonerer og ikke forstyrer øjnene og hvad der er "lækkert" at se på ;)



Jeg har lavet designet til min egen side. På den side, skal jeg øve mig i at kode, (html css osv.) kan godt se hvad du mener, men jeg er ikke så god til det endnu.

Måske du har nogle sider der kan hjælpe mig til at blive bedre til at lave designs? altså så jeg kan få gjort det mere personligt, flottere at kigge på osv.



www.google.com



Har jeg søgt. Du synes ikke godt om mit design, men du har ikke fortalt mig hvad det eer du ikke kan lide?



Først og fremmest har du 3 billeder der ikke har noget som helst med hinanden at gøre.. INTET.. Derefter er det godt nok fint nok at det er holdt simpelt, men det virker bare ikke som en hjemmeside. Måske en af de der gratis foldere man får i fakta, men ikke en hjemmeside..

Hvis du vil blive bedre til "designs" eller til at bruge photoshop som jo nok egentligt er det du har brug for, skal du bare gå ind på www.google.com og skrive "photoshop tutorial"

Google is your friend! ;)



<< < 123 > >>
t