Mit designs

Tags:    grafik webdesign

<< < 123 > >>
Hey. Jeg vil gerne have mit designs vurderet. Så håber i vil hjælpe mig. Jeg har ikke arbejdet med designs i ret lang tid, og dette er mit første.

Menuen er dog ikke helt færdigt. Det første og det trejde billede er fra google, og det andet har jeg selv lavet.

http://i37.tinypic.com/zswkgm.jpg

Kritk?





26 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg kan meget mere i Photoshop end det der :) Og jeg kan godt give et eksempel, hvis du ønsker. Min ide går ud på, at i menuen skal stå: Forside, informatio, galleri og kontakt. De tre billeder skal reprænsentere information, galleri og kontakt.

Har sagt det er mit første design, så jeg et ikke så god til det.



Nej okay.. Til information er det første billede okay, men de to andre passer ikke rigtigt ind...

Kan ikke se hvad sport har med galleri at gøre?

Og en der snakker i en iPhone har med kontakt at gøre?

Hellere lave et billede-grid af en art til galleri og et eller andet der har mere med konakt at gøre end en iPhone..



Det er fordi jeg selv har lavet det billede, at jeg synes det passede godt til mit galleri. Har ledt længe efter et billede der hanlede om kontakt. Men kunne ikke finde et godt et godt et.

Hvad er et billede-grid?



Nej okay.. Til information er det første billede okay, men de to andre passer ikke rigtigt ind...

Kan ikke se hvad sport har med galleri at gøre?

Og en der snakker i en iPhone har med kontakt at gøre?

Hellere lave et billede-grid af en art til galleri og et eller andet der har mere med konakt at gøre end en iPhone..


For at tale i telefon har jo intet som helst med at have kontakt med nogen at gøre? O.o



haha, jo det har da noget med kontakt at gøre, men syntes måske ikke lige det er det aller første man lige tænker på når man ser billedet.. Jeg ville nok tænke teknologi?

Og med billede-grid mener jeg et "grid" eller gitter af flere billeder, altså lidt ligesom thumbnail visning i et galleri, og så lave et eller andet spændende ved det?



Oprettet en bruger her, fordi jeg troede det var et godt sted. Men i kan åbenbart kun gøre nar af en. Det kan jeg ikke bruge til ret meget.



Altså ikke for bare at være negativ, men hvor er det dog grimt.. Det er jo ikke en hjemmeside?


Nej, det er et billede han viser os..

Hvad med at give ham en chance inden du flyver i flint over det han viser frem?
Man skal starte et sted, og de første ting jeg kunne fremvise da jeg begyndte, de var sku heller ikke noget at råbe hurra for..
Men derfor er der vel ingen grund til at have sådan en negativ holdning!

Og så skal man ikke kaste med sten når man selv bor i et glashus.. Kig på din egen hjemmeside.. Den er sku heller intet at råbe hurra for!

Hold op med at lyde som om du er en design guru, og så hjælp folk når de spørger om hjælp! Hvis du ikke har overskud til det, så lad være med at prøve..


Til Lasse Green:

Jeg vil gi dig et par råd inden du kaster dig ud i det her projekt..

Hvor stor er din erfaring inden for html og css?

For det du prøver at lave er muligvis nemt sat op i photoshop.. Men når du skal overføre det til en hjemmeside, så går det ikke altid ligeså nemt..
Så inden du begynder at tilføje grafik, så prøv at lave den uden..

Derudover, så vil jeg råde dig til at se en masse andre sider på nettet, som er af samme kategori/emne som det du vil lave..
Der er google som sagt din ven, og det passer ikke hvis du siger du intet kan finde..

Til slut.. Det billede du har vist os..
Det eneste jeg kan lide er teksten "mediagreen"..
Men efter den titel, så slår det mig at INTET på din side er grønt.. Hvorfor så den titel?

Din menu, som du siger skal have tilføjet et link til galleri, kontakt osv.. Det kunne du godt have tilføjet inden du lagde billedet op, det tar ikke mere en to sekunder at tilføje den tekst, så ville vi have fået en bedre helhed..

Find ud af hvad du vil med siden, hvad du gerne vil kommunikere, tjek andre sider af samme kategori, se hvordan de har lavet deres designs.. Tag ved lære af dem, læs artikler om design, prøv dig frem tusindvis af gange.. Og kom så med et billede igen :D



Tusind tak skal du have. Jeg kan HTML, og er så småt begyndt på CSS. Jeg har kigget mange sider igennem for inspiration, og har læst et par tuts. Men jeg tror bare jeg læser nogle flere tuts, også prøver igen, når jeg er blevet lidt bedre..

Green er mit efternavn, derfor det navn ;)




Design guru?! Jeg kan knap nok finde ud af at åbne photoshop uden at crashe et eller andet - jeg ved NADA om design! Kode er min stærke side, nok derfor du også syntes at min side ligner lort ;)


Jeg har på intet tidspunkt sagt at din side ligner lort..
Men hvorfor kommenterer hos en der spørger angående design, når du ved "NADA" om det?


Og som jeg skrev - det er jo ikke for at være negativ? Jeg ved sguda godt at man skal starte et sted, men hvorfor gå og pakke meninger ind i pis og papir når man kan sige det lige ud? Altså helt ærligt?

Hvis jeg syntes en side ligner lort, skal jeg da gerne sige det - dermed har jeg jo ikke noget personligt imod hvem der nu står bag siden..


Man skal sige ting ligeud, ja. Det er jeg enig med dig i.. Men der er flere forskellige måder at sige det på..
Man kan gøre det på en konstruktiv måde, eller på din.. Som et eller andet sted vel nok er konstruktiv.. Men også meget hård, flabet og med en meget negativ tone!


Men anyway, det må i selv rode med, unger ;)


Den sætning lader jeg bare stå for sig selv.. Den siger mere om dig, end den gør om mig og Lasse ;)



Indlæg senest redigeret d. 23.09.2009 23:09 af Bruger #11361
Jeg synes du sku prøve pixel2life.com og good-tutorials.com der lærte jeg rigtig meget da jeg startede med at lave grafik.

Simon jeg synes os folk der går i sådan noget skotte tøj som dig ikke er ret pænt derfor sviner jeg dig da ikke til?.


Håber du får trænet dine photoshop skills Lasse og opret gerne flere tråde med noget grafik du har lavet så vi kan komme med kritik og hjælp til hvordan du kan gøre det bedre



<< < 123 > >>
t