Godkendelse af artikler

Tags:    udvikleren.dk

<< < 123 > >>
Hej.

Er der andre end mig der oplever mega lang ventetid på godkendelse af artikler her på sitet ?

Det er super ærgeligt og lige så demotiverende!

Hurtigere...

/Daniel



Jeppe, du blev afvist pga. din begrundelse - vi ledte efter lidt mere end bare en linje ala "Fordi jeg gerne vil have at artiklerne godkendes hurtigere", som det også står beskrevet på siden :)

Bertel, det lyder meget mystisk, for det første fordi jeg aldrig kunne finde på at afvise dig, men mest af alt fordi jeg ikke kan finde dig i systemet, hverken under godkendte, afviste eller afventende. Er du sikker på at du har meldt dig? Prøv evt. igen og fortæl mig endelig hvis der er problemer :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Det er vist et par år siden jeg søgte, jeg hørte aldrig noget fra udvikleren om det.

Jeg har søgt igen.



Jeg syntes nu ellers at jeg havde skrevet lidt mere.. Men det kan være jeg har trykket for hurtigt :)

Kan se jeg har adgang nu ihvertfald



Det virkede, Bertel! Du er hermed godkendt :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Jeg må i gang med at læse artikler!



Hej igen.

Ok, nu skete der noget på den front. Det er super.

Det næste jeg godt kunne tænke mig at vide er hvilke regler udviklerens artikler bliver dømt udfra ?

Jeg har lige fået at vide at en artikel jeg har skrevet ikke er dybtegående nok og vil derfor gerne vide om Udvikleren kun går efter artikler af en bestemt længde og niveau ?

Tak!



Det vigtigeste du kan gøre når du skriver en artikel.. Det er at undersøge andre artikler på nettet, evt. om samme evne.. se hvordan de er bygget op, og hvor meget af det du forstår..

Når du så har skrevet din egen, så tester du den på en lille målgruppe, evt. venner.. De læser den igennem og fortæller om de forstår noget af det..
Det er vigtigt at du undervejs sætter dig i læserens sted.. Vil de kunne forstå det du skriver, eller skal det uddybes nærmere?

En artikel fyldt med kildekode, lidt billeder, og endnu mindre tekst.. Den er for mit vedkommende ikke noget værd.. Så kan jeg copy/paste koden ind i programmet, og så har jeg intet lært..



Det er lidt svært at forklare hvad en artikel bedømmes ud fra, den afhænger også af personen.

Jeg synes egentlig ikke der er noget fast krav til længde eller niveau på en artikel.

Det vigtigste er for mig at se at en artikel:

1: Beskriver emnet udførligt.
2: Er forståelig og dermed brugbar for læseren.
3: Forsøger at give læseren en ny viden.



Det er meget svært at sige hvad jeg bedømmer en artikel ud fra.

Først og fremmest kan man tage et hurtigt kig på hvordan det er bygget op. Er det en lang køre eller er der afsnit med kode eksempler, en indledning i starten, om den indeholder billeder og hvor lang den er.
Derefter, hvis jeg vel og mærke har forstand på det pågældende sprog, vurderer jeg om det er relevant og om kodeeksemplerne er korrekte, hvilket de for det meste er.
Derefter kan man så nærlæse og vurdere om det over hovedet giver mening det der står, eller om det bare er en gang møg.

Ind imellem får vi artikler ind der kun er noget der ligner 50 linjer med et par kode eksempler og en lille smule tekst, hvorimod andre gange får vi noget ind der måske nærmere er 5-10 sider. Men det er jo ikke kun kvantitet, men så sandeligt også kvalitet!



Kunne man forestille sig en løsning hvor det ikke udelukkende var en jury der tog stilling til det? Men derimod udnyttede at det var en socialt website, hvor brugere kan hjælpe hinanden?

Hvis man går ind på CodeProject så farver de artiklerne grå-blå hvis ikke de er godkendte endnu, men de er ikke usynlige for brugeren.

Min ide var så at os almindelige brugere kan svare på et spørgsmål nederst på siden (som det er populært): "Hjalp denne artikel dig?" eller "Stem på denne artikel for at få den ud af skærsilden" (det hedder det på codeproject).

Kort sagt, udnytte alle de kompetencer der er på siden og lad dem stemme den op eller ned (skal man så også kunne stemme en artikel ned i skærsilden igen :-) surt)



<< < 123 > >>
t