Godkendelse af artikler

Tags:    udvikleren.dk

<< < 123 > >>
Hej.

Er der andre end mig der oplever mega lang ventetid på godkendelse af artikler her på sitet ?

Det er super ærgeligt og lige så demotiverende!

Hurtigere...

/Daniel



Kunne man forestille sig en løsning hvor det ikke udelukkende var en jury der tog stilling til det? Men derimod udnyttede at det var en socialt website, hvor brugere kan hjælpe hinanden?

Hvis man går ind på CodeProject så farver de artiklerne grå-blå hvis ikke de er godkendte endnu, men de er ikke usynlige for brugeren.

Min ide var så at os almindelige brugere kan svare på et spørgsmål nederst på siden (som det er populært): "Hjalp denne artikel dig?" eller "Stem på denne artikel for at få den ud af skærsilden" (det hedder det på codeproject).

Kort sagt, udnytte alle de kompetencer der er på siden og lad dem stemme den op eller ned (skal man så også kunne stemme en artikel ned i skærsilden igen :-) surt)


Jeg syntes rigtigt godt om denne idé!
Dette ville også tage presset af juryen generelt..
Det sker jo af og til at der lige kommer en sviner fordi det går for langsomt, men på den anden side skal artiklerne jo også bedømmes ordentligt.



Jeg synes egentlig at det er fint at artiklerne bliver kikket igennem af nogle kyndige øjne inden de bliver publiceret.

Naturligvis skal artiklerne godkendes/afvises inden for en rimelig tid.



Jeg synes som aktiv forfatter ikke at Udviklerens regler er specielt klare.

Hvorfor er det negativt at en artikel er kort ?

Hvorfor betyder det noget at man ikke er dybdegående nok ?

Hvem bestemmer hvad der er godt eller skidt ?

På Udvikleren er det ihvertfald ikke communitiet der bestemmer hvilke artikler der er gode eller dårlige, og det synes jeg er en stor fejl.



Jeg synes som aktiv forfatter ikke at Udviklerens regler er specielt klare.

Hvorfor er det negativt at en artikel er kort ?

Hvorfor betyder det noget at man ikke er dybdegående nok ?

Hvem bestemmer hvad der er godt eller skidt ?

På Udvikleren er det ihvertfald ikke communitiet der bestemmer hvilke artikler der er gode eller dårlige, og det synes jeg er en stor fejl.


Hvordan kan en dansk lærer bestemme hvad der er for langt eller kort? eller hvad der er godt eller skidt? eller om det er dybtegående nok?

Det er jo et spørgsmål om at have læst mange artikler igennem tiden og kunne vurdere hvad man syntes er rigtigt eller forkert og hvad der kan bruges og hvad der ikke kan.



Hej Daniel,

>Jeg synes som aktiv forfatter ikke at Udviklerens regler er specielt klare.

Det kan du have ret i.

>Hvorfor er det negativt at en artikel er kort ?

Som artikel administrator i al den tid Udvikleren.dk har været online, har jeg lært at folk finder det negativt hvis en artikel er alt for kort. Før i tiden var det udelukkende mig der stod for at godkende artikler, og var de alt for korte, så fik jeg hug. Jeg forstår godt dit spørgsmål, men det er altså bare sådan at i hvert fald her på sitet, ønsker folk ikke de helt korte artikler. Der skal være mere substans end et billede, en kode listing og et par sætninger (bare et eksempel). Jeg synes det er positivt at der er et vist krav om længde, selv om jeg godt ved at det ikke betyder så meget på andre sites.

>Hvorfor betyder det noget at man ikke er dybdegående nok ?

Det betyder vel noget fordi at de fleste kommer her for at lære noget, og jo mindre dybdegående en forfatter er, jo større chance er der for at læserne ikke kan følge med?

>Hvem bestemmer hvad der er godt eller skidt ?

Det gør læserne, men til at starte med er det juryen samt co-admins.

>På Udvikleren er det ihvertfald ikke communitiet der bestemmer hvilke artikler der er gode eller dårlige, og det synes jeg er en stor fejl.

Hvordan pokker er du kommet frem til den konklusion? Du har vel læst alle de indlæg hvor vi diskuterer artikel juryer osv. Du lagde ud med at brokke dig over at din artikel ikke var blevet behandlet efter kort tid, men det var jo netop fordi at der skulle involveres flere mennesker. Hvis jeg var den eneste der skulle beslutte mig, kunne jeg jo i princippet gøre det efter at have læst din artikel første gang. Det gjorde jeg netop ikke, men lod det være op til juryen. Derfor er det vel netop en community beslutning der ligger til grund for det, i modsætning til på alle mulige andre sites, hvor en eller to personer tager alle beslutningerne?

Jeg ser frem til at læse dit svar på ovenstående :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Indlæg senest redigeret d. 02.10.2009 14:07 af Bruger #1
Hvorfor er det negativt at en artikel er kort?

Jeg synes at der skal være en vis tyngde i en artikel, det er svært at sige hvor lang en artikel skal være, men den skal give læseren en substantiel viden. Ellers får vi bare artikler der viser hvordan man med 3 linier kode kan skrive hello world på sin hjemmeside i php.

Hvorfor betyder det noget at man ikke er dybdegående nok?

Man skal forklare det emne man siger man vil forklare, så læseren har en chance for at forstå det og man skal komme omkring hele emnet, så læseren har en chance for at bruge det der beskrives, selv om den kontekst som brugeren har, ikke er den samme som artikelforfatterens. Ellers får vi bare artikler der indeholder 12 linier php kode og 3 linier tekst og som hedder "Alt om PHP".

Hvis du har fået afvist en artikel, synes jeg du skal overveje det juryen har skrevet, forsøge at forbedre artiklen og sende den ind igen.



<< < 123 > >>
t