Skal vi ikke lige få en god karmakultur med det samme?

Tags:    karma udvikleren.dk

<< < 123 > >>
Nu kan vi i foreksempel denne tråd: http://www.udvikleren.dk/forum/33903/hjaelp-min-hjemmeside-er-ikke-kommet-paa-google/ se hvordan karmasystemet bliver fejlbrugt.

Personen der dér har fået -15 karma har på ingen måde fortjent den salve. Det er fair, at man måske ikke synes hans forslag er det bedste, men der må være et mådehold med den dårlige karma ikke desto mindre.

I tråde med gode forslag har jeg endnu ikke set nogen få mere end +5 karma for et svar. Noget siger mig, at folk har nemmere ved at stå sammen om at stemme nogen ned, end de har ved at stå sammen for at klappe de dygtige på skulderen. Det er en dårlig indstilling, og en jeg synes vi skal rette op på med det samme.

Så gutter, vær fair med jeres karmauddeling, ellers bliver karmasystemet utroværdigt :)



Så faldt jeg lige over dette topic . Jakob har fået -8 karma for at komme med et forslag til at måske at prøve python. God karma kultur nej? Igår havde han kun fået -1 hvor jeg stemte ham op fordi jeg ikke synes han skal have minus bare for at komme med et forslag som OP måske ikke havde tænkt over.



Så faldt jeg lige over dette topic . Jakob har fået -8 karma for at komme med et forslag til at måske at prøve python. God karma kultur nej? Igår havde han kun fået -1 hvor jeg stemte ham op fordi jeg ikke synes han skal have minus bare for at komme med et forslag som OP måske ikke havde tænkt over.


Nu har jeg ikke stemt i den tråd, men jeg synes måske at det er dårlig stil at komme med et forslag som der overhovedet ikke er spurgt om i trådstarters indlæg. Hvorfor starte ud med at dreje tråden en anden vej?

Og hvornår skal man egentlig bruge negativ karma, hvis man ikke skulle bruge den i sådan et tilfælde? Hvis man ikke må bruge negativ karma, men kun klappe folk på skuldrene, så kan vi lige så godt fjerne muligheden for at give negative.



Jeg kan godt følge dig lidt Brian, men jeg mener godt at man kan komme med et alternativt forslag, uden at få "hugget hovedet af" :). Havde indlægget været formuleret som "PHP er sgu da noget lort som ingen gider at bruge, prøv hellere Python!!", så havde det været langt lettere at retfærdiggøre de negative stemmer, men det var jo ikke tilfældet her.

Men hey, vi har jo alle muligheden for at udjævne den slags, hvis vi synes det er unfair - man kan godt stemme et indlæg op alene for at forfatteren ikke skal have så stort et minus på det, hvis man synes at det er uretfærdigt. Karma er jo et spørgsmål om balance, så selv om der måske er lidt problemer i ny og næ, så er jeg sikker på at vi kan få det til at balancere. +4 her fra :)

Jeg vil i øvrigt lige minde om at det er en ~4½ år gammel tråd vi diskuterer - bare lige så vi alle er med :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Nu har jeg ikke stemt i den tråd, men jeg synes måske at det er dårlig stil at komme med et forslag som der overhovedet ikke er spurgt om i trådstarters indlæg. Hvorfor starte ud med at dreje tråden en anden vej?

Måske er løsningen en anden vej?



<< < 123 > >>
t