Udvikleren og udvikling

Tags:    udvikleren.dk

<< < 12 > >>
Er jeg den eneste der er træt af hardware-tråde på en udviklerside?

Hvis det er meningen, at siden skal kunne favne bredt er det fint nok, men jeg vil helst have en udviklerside som kun relaterer sig til udvikling alene.



Jeg sad og overvejede om man skulle sætte et maks for hvor mange tråde man rent faktisk kan oprette på 24 timer.

Savner nogle moderators på udvikleren eller måske brugerstyring hvor man kan stemme et indlæg som spam/irrelevant eller lign.

Alle de ting skal specificeres, jeg tænker på at dem der hænger på udvikleren tit kan dette - dem med meget karma som er med til at gøre udvikleren godt.

Edit. Jeg savner nogle der kan tage hånd om tingene når de løber lidt løbsk.



Indlæg senest redigeret d. 06.03.2012 15:39 af Bruger #15754
nej, du er ikke alene.



Hvis det relaterer til udviklingen, synes jeg det er fint nok, f.eks. arduino eller noget, men ellers er det også ret irriterende.



Er "udvikling" da forbeholdt software alene?

Det er klart, at vi ikke skal snakke om konceptudvikling og hvordan man fremstiller ramklodser i hjemmeværkstedet(selvom jeg ville elske at læse den artikel :P), men hardware er vel et rimeligt nærliggende emne at diskutere, i udviklingsregi. Device drivers er fx en videnskab for sig, og nyheder og indlæg der ellers generelt relaterer til hardware kan give et overblik der får indlæg om fx. driverudvikling til ikke at fremstå malplaceret.

Sålænge vi ikke bliver oversvømmet i hardwaretråde, synes jeg ikke, vi skal bandlyse al diskussion om den fysiske del af computeren. Ellers skal vi vel også forbyde al abstrakt snak om algoritmer, da vi kun vil snakke om reel udvikling. Grafisk design skal jo så naturligvis også ud, det er jo ikke udvikling heller.



Er "udvikling" da forbeholdt software alene?

Det er klart, at vi ikke skal snakke om konceptudvikling og hvordan man fremstiller ramklodser i hjemmeværkstedet(selvom jeg ville elske at læse den artikel :P), men hardware er vel et rimeligt nærliggende emne at diskutere, i udviklingsregi. Device drivers er fx en videnskab for sig, og nyheder og indlæg der ellers generelt relaterer til hardware kan give et overblik der får indlæg om fx. driverudvikling til ikke at fremstå malplaceret.

Sålænge vi ikke bliver oversvømmet i hardwaretråde, synes jeg ikke, vi skal bandlyse al diskussion om den fysiske del af computeren. Ellers skal vi vel også forbyde al abstrakt snak om algoritmer, da vi kun vil snakke om reel udvikling. Grafisk design skal jo så naturligvis også ud, det er jo ikke udvikling heller.


Selvfølgelig kan hardware være en del af udvikling. Jeg tror også, at du er klar over at det ikke er det jeg er efter.

Jeg var bare hurtig på aftrækkeren, da der kom 3 nye indlæg i træk om hardware der ikke har nogen forbindelse til udvikling overhovedet. Så inden det tager total overhånd, syntes jeg bare at diskussionen er sund.

Jeg skriver også, at hvis udvikleren.dk skal favne bredt er det ok med mig. Så må jeg leve med det.



Jeg synes det skal være tilladt at gå off topic ind i mellem. Er et indlæg ikke interessant, kan man jo bare lade være med at læse det. Jeg har svært ved at se problemet.



Der mangler måske nogle admins, som kan gå ind og skrive i en thread, at den måske er lidt off-topic mht. Udvikling.



Jég er træt af indlæg som ikke handler om udvikling men om at søge villige slaver til udarbejdelse af den næste store idé og som end ikke vil beskrive denne idé.

Udvikling AF hardware gider jeg ikke at læse, men udvikling (af software) TIL hardware er relevant...efter min mening.



Hvorfor i alverden skal man altid have tonsvis af regler? Regler dræber kreativiteten og skræmmer folk væk. Et godt råd kunne være at lade være med at læse tråde der handler om hardware - man SKAL ikke læse alle tråde.

Lad os komme videre og holde stedet åbent for alle, også embedded software folk, hardwarefolk og alt muligt andet.



Som en snes andre herinde syntes jeg også at spørgsmål, der går off topic, skal være ok, så længe vi ikke bliver spammet med dem :)

Jeg savner dog mere en funktion, der synliggør om et indlæg har accepteret et svar, uden at jeg behøver at klikke mig ind på hver enkelt tråd. Kunne godt bruge en funktion, der giver trådstarter mulighed for at markere tråden som lukket/besvaret, og der derved ville komme et lille ikon ud for de tråde der var lukket/besvaret på forsiden.



<< < 12 > >>
t