Ordentlig webhosting i Danmark

Tags:    webhosting

<< < 12 > >>
Hej drenge,

Jeg har forgæves ledt efter et ordenligt webhotel i Danmark, men jeg er ved at give op. Jeg giver det en sidste chance, ved at spørge jer om råd, inden jeg søger til udlandet.

De fleste webhosts i Danmark kører en typisk LAMP-stak, og det er også helt fint. Siderne jeg skal hoste er ikke specielt trafiktunge, og hvis det endeligt er, så smider jeg bare det statiske på et CDN.

Men problemet er, at de enten har fuldstændigt lamme backend systemer eller ubrugelige server konfigurationer.

Tag GigaHost for eksempel - deres backend er akkurat tålelig - ved at bruge GratisDNS til DNS kan jeg leve med det. De opdaterer endda deres PHP installationer og man kan vælge mellem 5.2, 5.3 og 5.4. Men har de mod_headers eller mod_expires i deres Apache installation. Nej nej - selvfølgeligt ikke.

Jeg skal bruge et PHP Webhost hvor man enten kan rette i sin php.ini fil eller de i hvert fald har et setup der giver mening - derudover skal de selvfølgeligt have de mest gængse moduler. De skal have rewrite, expires og header moduler i apache konfigurationen og så skal jeg kunne køre flere domæner over samme konto. Desuden skal det være muligt at tilkøbe ekstra trafik - istedet for trafiklofter.

Det kan godt være at jeg er henvist til at hoste min egen server, men det ville altså være noget mere optimalt for mig hvis jeg kunne outsource den del af det.

Er der nogen forslag til steder der er værd at tjekke ud? Jeg er åben for forslag uden for landets grænser, men i så fald helst tysk eller svensk.



14 svar postet i denne tråd vises herunder
7 indlæg har modtaget i alt 48 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
@Asker, Prisen er sådan set ikke det vigtigste parameter.

Er der nogen der har erfaringer med Meebox's cloudserver løsning?




Hej Gustav,

Til private mindre projekter benytter jeg Cliche.dk - De er både gode og billige. Men man får begrænsninger. Til gengæld er det billigt, og begrænsningerne findes der oftest alternativer til.

Med venlig hilsen
Ieet




Lige lidt off-topic, nu vi er ved emnet, men er der nogle der ved om http://www.unoeuro.com/ er en god og stabil host, da jeg har tænkt mig at prøve et sted hvor jeg både har mulighed for at hoste PHP og ASP.NET sider?



Indlæg senest redigeret d. 21.03.2012 14:14 af Bruger #4487
Lige lidt off-topic, nu vi er ved emnet, men er der nogle der ved om http://www.unoeuro.com/ er en god og stabil host, da jeg har tænkt mig at prøve et sted hvor jeg både har mulighed for at hoste PHP og ASP.NET sider?


Har kun haft positive oplevelser med dem. De har en hurtig og meget grundig support, synes jeg :)



<< < 12 > >>
t