Lære nyt programmeringssprog, hvilket?

Tags:    programmering c net asp xcode

<< < 123 > >>
Hej folkens.

Jeg står i den situation at jeg er studerende it-ingeniør på DTU, og har i den forbindelse haft java-programmering de sidste to semestre.

Jeg har fået lyst til at prøve at kigge på et nyt sprog som kan "geare" mig lidt mere/bedre til arbejdsmarkedet når jeg engang skal ud og prøve kræfter med virkelighedens udfordringer. Dog skal det selvfølgelig også være til at gå til i forhold til at jeg ikke kan afsætte flere timer om dagen til det.

De idéer jeg selv har tænkt på er c#, asp, .net og xcode.

Det jeg efterspørger er hvad der vil give mening at begive sig i krig med, i forhold til hvad jeg får brug for senere og efter min uddannelse.

Jeg er selvfølgelig også åben over for andre forslag end dem jeg selv har givet ovenfor, dette var blot dem jeg kunne komme i tanke om.

Jeg vil også sætte pris på lidt begrundelser for hvorfor jeg burde vælge det ene, fremfor det andet.

Mvh.
Jesper



22 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 27 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvor meget vås det er, ved jeg ikke om du er den rette til at vurdere.

For at en aftale kan tilsidesættes - uanset - kræver det at forbrugeren har handlet i god tro.

Selvfølgelig.

Du vil næppe kunne overbevise en dommer om, at du har ret til at antage at det er lovligt at bruge softwaren på en given måde, når det står i licensen at det er ulovligt - alene på grund af at du har skippet over den uden at læse. At undlade at læse en aftale som man indgår, giver ikke en de rettigheder du omtaler der.

Hvor skriver jeg noget, om at springe EULA'en over?

Specielt ikke hvis du refererer til dem, som grundlag for hvorfor du ikke tog aftalen alvorligt. Hvis du gør det, så har du handlet i ond tro - og derfor diskvalificerer du dig selv til de rettigheder som aftaleloven ellers giver forbrugeren.

Hvor skriver jeg noget, om at springe EULA'en over?

Er vi enige om, at du ikke kan fraskrive dig dine lovmæssige krav i forbrugeraftale? Ligesom et firma ikke kan fraskrive sig reklamationsretten.

Du har nogle grundlæggende rettigheder og de kan ikke fraviges.

En af de rettigheder giver dig ret, til at modificere din software, så du kan anvende det på din hardware.

"Den, der har ret til at benytte et edb-program, må fremstille sådanne eksemplarer af programmet og foretage sådanne ændringer i programmet, som er nødvendige for, at den pågældende kan benytte det efter dets formål, herunder foretage rettelse af fejl,".



Indlæg senest redigeret d. 23.04.2012 16:24 af Bruger #955
Allerede før du køber det, bliver du gjort opmærksom på at OSX kun kan afvikles på Apple hardware.

Når du så har købt det, og derudover læst software betingelserne, kan du da ikke påstå at man handler i god tro når man installerer det på en VM.

Du har ret til at bruge det på Apple hardware når du køber programmet. Du har ikke ret til at installere det på en VM. Jeg tvivler dog på at de ville lave ballade hvis du installerede det på en VM for at udvikle apps.

Men jeg tror ikke på dit udsagn om at det er sandt. Din argumentation kræver at man fortolker rigeligt på de citater du kommer med.

Grunden til reglen er der, er for at forhindre folk i at sælge OSX med andet hardware end Apples. Ikke at det umiddelbart har nogen effekt i forhold til om det er lovligt eller ej.



<< < 123 > >>
t