Lære nyt programmeringssprog, hvilket?

Tags:    programmering c net asp xcode

<< < 123 > >>
Hej folkens.

Jeg står i den situation at jeg er studerende it-ingeniør på DTU, og har i den forbindelse haft java-programmering de sidste to semestre.

Jeg har fået lyst til at prøve at kigge på et nyt sprog som kan "geare" mig lidt mere/bedre til arbejdsmarkedet når jeg engang skal ud og prøve kræfter med virkelighedens udfordringer. Dog skal det selvfølgelig også være til at gå til i forhold til at jeg ikke kan afsætte flere timer om dagen til det.

De idéer jeg selv har tænkt på er c#, asp, .net og xcode.

Det jeg efterspørger er hvad der vil give mening at begive sig i krig med, i forhold til hvad jeg får brug for senere og efter min uddannelse.

Jeg er selvfølgelig også åben over for andre forslag end dem jeg selv har givet ovenfor, dette var blot dem jeg kunne komme i tanke om.

Jeg vil også sætte pris på lidt begrundelser for hvorfor jeg burde vælge det ene, fremfor det andet.

Mvh.
Jesper



22 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 27 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg snakker om asp.net, sorry forvirringen.

Hvad minder objective-c mest om, C# eller c++?
Tror mest det minder om C og C++, Objective-C er vist en afart af C, jeg er dog lidt på dybt vand her :P



Indlæg senest redigeret d. 19.04.2012 23:08 af Bruger #4487
C# er inspireret af Java som er inspireret af C++ som er inspireret af C.

C++ opstod ud af C - det er C med objekter. Det er Objective C også. Bortset fra at Objective C er inspireret af objekt strukturen fra SmallTalk. C++'s objekt struktur er skrevet ud fra hvad der gav mening i forhold til C, og Objective C er SmallTalk objekter i C.

Almindelig C kode kan køres både i C++ og Objective C - selvom der er store forskelle på deres objekt strukturer.

Så selvom ingen af dem minder ret meget om Objective C, så er det nok C++ - om nogen.