Nyt design til hjemmeside

Tags:    webdesign ide

<< < 12 > >>
Hej
Jeg er igang med at lave en hjemmeside til mig selv, men kunne godt tænke mig et lidt andet design end det jeg har nu. Dog er jeg fuldstændig blank for ideer.
Derfor ville jeg lige oprette denne diskussion for at få nogle ideer og måske lidt konstruktiv kritik af det jeg har nu.
For at være behjælpelige skal I jo også kunne se siden :)
Her er link
Siden kører en smule langsomt, men det ændrer sig når jeg køber det endelige domæne, hvilket jeg først gør når jeg har siden helt på plads, hvilket I også ville kunne se når I kigger rundt.



Hej Kenneth.

Ja designet har brug for en lille makeover.
Det jeg ikke helt forstår er at du sælger dig selv som en webdesigner, men på den anden side kan ikke finde ud af at få din egen til at se nogenlunde pænt ud?

98% af kunderne som besøger en hjemmeside og leder efter en webdesigner, kigger med det samme på selve siden design. Du skal virkelig forbedre det hvis du vil op og toppes med andre i samme branche



Jeg synes det her er lidt morsomt..
Fold kodeboks ind/udKode 




Hejsa Kenneth

Du bad om konstruktiv kritik af det du har nu, så det vil jeg forsøge at give dig.

Må sige jeg er lidt overrasket over det du skriver på din hjemmeside og her.
Du bruger ordet webdesigner, hvilket oftest henviser til en person med grafiske og visuelle egenskaber i forhold til at stille ting pænt op, have de rigtige farver, den korrekte font og lign. og når jeg så ser på din side og de sider du har lavet så giver dette et meget forkert billede da det ikke ligner du er specielt stærk på det kreative grafiske layoutmæssige.

KOMPETENCER

Du understreger alt tekst stående på din side, hvilket gør det meget svært læseligt. Husk på at fed, kursiv og understregning er formatering der er lavet for at fremhæve enkeltdele, men ikke hele paragraffer - som du har gjort her.

Web 2.0
Du skriver også om Web 2.0 som jo nok stadig er en definition på dynamiske smarte sider som du kan interagere med. Dog synes jeg ikke umiddelbart din side fremviser Web 2.0 funktionalitet eller færdigheder fra din side, og heller ikke i nogle af dine reference-sider.
Dine Facebook "syntes godt om"-knapper er ikke noget der symboliserer web 2.0, og grundet kvaliteten af de shops du fremviser på din side så virker det heller ikke som web 2.0 desværre.

Webløsninger
Her har du under "Hvad skal jeg så gøre?" skrevet:
- En flot hjemmeside
- Brugervenlighed i højsædet
- Leverer et seriøst resultat
Dette henviser til din egen og endnu mere de referencer du har liggende. "Flot" er selvfølgelig relativt, men indtrykket for læseren skal helst passe med hvad han også ser.
"Brugervenlighed i højsædet" er forhåbentligt for den der bruger CMS systemet siderne er lavet på, for opsætning, fonts og farver på dine referencer virker ikke specielt velovervejede eller brugervenlige.

Længere nede har du "så prøv at se her" som linker til ingenting?

Farver
Din grå baggrund og generelt mærke farver gør din side meget dyster, trist og ikke specielt indbydende.
At du så vælger at hover-farven på tekst-links skal være neonblå gør det heller ikke mere letlæseligt.

Stavning
Der er flere steder på din side du har stavefejl eller bruger "for den samme proffesionele behandling" og ikke "får den professionelle behandling".
Du forsøger at være meget professionel omkring dine ydelser og kompetencer, men desværre så skinner det ikke igennem med dårlige ordvalg, formuleringer og stavefejl. Så få en (og gerne flere) til at gennemlæse din side og tekster for stavefejl og dårlige formuleringer som du er sikker på har styr på det.

Derudover så undrer det mig at du ikke nævner nogle flere konkrete kompetencer. Kunne finde nogle "om dig", men ikke her man forventer dem. Noget om hvor du har dine kompetencer fra og hvordan du har opbygget dem.

Jeg ved godt ovenstående kan lyde lidt hårdt, men tænk på at hvis jeg var en kunde der kom ind på din side ville jeg blive rimeligt kritisk fra start af at du er "kun" 19 år, og har ikke nogen uddannelse indenfor det du arbejder med (du nævner ikke noget), din side ser ikke professionel ud og dine referencer ser lige så "fine" ud, og tør alligevel kræve penge af folk for det udførte arbejde, så hvad kan jeg stole på af det han skriver og hvad han kan levere.
Hvis jeg var dig ville jeg støvsuge mine referencer lidt og kaste dem i hegnet for synes ikke de gavner dig, og så tag en giv din side en ordentlig overhaling eller endnu bedre kast den i hegnet også og begynd forfra.

Til inspiration så tag og søg på Google indenfor det felt du gerne vil findes indenfor og søg noget inspiration der.
Oftest skrives der om kompetencer, uddannelse, personen og arbejdsmetode og hvordan personen er og eventuelt processen i det hele.
Og så overvej om du vil tage penge for dit udførte arbejde (eller måske sænke dem), og så ikke brug dem før de virkelig sælger dig som webdesigner eller udvikler. For mig ligner det nemlig du mangler nogle helt basale webudviklingskompetencer (fx. http://creativespectrum.dk/ her går footer-teksten ud over kassen) som du bør bringer meget mere up-to-date før du kan blive freelance og kalde dig webdesigner/udvikler og tage penge for det udførte "kvalitets"-arbejde.



Indlæg senest redigeret d. 23.07.2012 17:26 af Bruger #17215
Hej
Takker for jeres svar. Men det design I ser på siden nu, er ikke det jeg oprindeligt ønskede at diskutere, da jeg senere hen har ændret designet, så derfor er kritik til design ikke noget der længere er relevant. Stavefejl og gode råd tager jeg selvfølgelig til mig og vil bruge det til fremtidig udvikling af siden.
Det var lige til jer der har skrevet her indenfor den sidste måned.



Indlæg senest redigeret d. 29.07.2012 14:46 af Bruger #17072
Din grafik fylder AAAALT for meget. pt. sidder jeg på en relativt langsom forbindelse i Frankrig, og kan derfor se, hvordan billederne indlæser. Til baggrunden har du anvendt baggrundsbilleder i fuld størrelse i stedet for f.eks. at have en stribe på 5px i bredden som du bare repeater ad x-aksen så meget du nu vil have. Det samme gælder for den øvrige baggrund på siden - der kunne du sikkert nøjes med 5x5px som kunne gentages på hele siden :-)

Din menu er ikke specielt tydelig, og drop-down boksen ved "kompetencer" har pludselig en anden baggrund end resten af menuen.

Du tilbyder webløsninger, men har tydeligvis ikke været siden helt efter i sømmene. Min erfaring siger mig, at kunder kigger enormt meget efter de små detaljer, og det kan typisk være småting der får dem til at vælge en anden.

Dine reference-billeder er også utroligt store (langsomme at indlæse) og desuden er et screenshot fra en fra en meget bred skærm ikke altid det der sælger bedst. Det er bedre at tage et screenshot og behandle dette lidt i photoshop for at få det til at fremstå mere præsentabelt. Dertil ville jeg aldrig selv anvende en sexshop som reference (kan virke "offending" - kan ikke huske det danske ord - for en kunde). Jeg har selv tidligere arbejdet på en "erotisk" side, men anvender aldrig denne som direkte reference.
En side der sælger ting som direkte opfordrer til at ryge hash (altså inddirekte ulovlig side) er nok heller ikke verdens bedste reference.

For at opsummere:

* Gå siden efter i sømmene - det er de små detaljer, som betyder mest!
* Sørg for at din grafik ikke er for styr, da dette sløver siden
* Overvej kraftigt hvordan du vil fremstå overfor en potentiel kunde - altså overvej en ekstra gang hvilke referencer du ønsker at vise frem.

Til slut: kig meget på hvad der er populært i design-verdenen i øjeblikket. Jeg er selv i brancen, og det er IKKE let at finde kunder i øjeblikket med mindre du virkeligt kan skille dig ud på en eller anden måde. Personligt synes jeg på ingen måde at dit eget design eller dine referencer er specielt pæne, og jeg ville derfor personligt heller ikke kontakte, købe eller anbefale design fra dig - no offence ;-)

(Det skal lige siges at jeg ikke er designer eller grafiker - jeg er programmør, og hyrer designere ind når jeg har brug for det. Jeg vælger altid kun de aller bedste til den pågældende opgave for at få bedst mulige resultat)



<< < 12 > >>
t