problemer med header

Tags:    php header

<< < 12 > >>
hejsa


det er bare sådan at jeg arbejder på et forum men lige nu er det sådan at at det skal ligge sig ind i database og der efter komme tilbage til siden men jeg kan overhovedet ikke finde ud af hvad der er galt siden den ikke vil lade mig gå tilbage overhovedet på nogle måde..

sådan her er min kode der hvor man opret indhold

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

og så har jeg det her html til det php og det hele er i 1 file sammen..

Fold kodeboks ind/udHTML kode 



og fejl kommer her;

Advarsel: Kan ikke ændre header information - headers allerede sendt fra (output startede på / home / jesperbo / public_html / xxx.dk / bruger_forum_opretindhold.php: 26) in / home / jesperbo / public_html / xxx.dk / bruger_forum_opretindhold.php on line 51

siger den. jeg har bare lige oversæt det til dansk, og ved ikke sådan helt hvad de mener/betyder det her

Kan ikke ændre header information - headers allerede sendt fra

men sådan som jeg forstår det er det noget på line 26 som jeg gøre at det er output... hmm



det her har jeg i der file på line 26


som bliver includer til min side

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


kun ikke lige se hvad det skulle være sådan at jeg ikke kan for love overhovedet på nogle måde?



Håber du kan hjælp mig og du må lige sige til hvis du skal have lidt mere infomation eller andet..



13 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Dine script der har header i, skal ligge øverst, altså ovenover <html></html>

Ligger den i mellem, eller efter, så vil du få denne fejl.




Bestemt ikke en god løsning at bruge ob :-)


Helt korrekt.

Man skal bare strukturere sin kode ordentligt - så kan man sætte alle de headers, man vil. Hvis man sørger for at holde din PHP- og HTML-kode adskilt, får man ingen fejl, når man sætter en header ... og så har den fremgangsmåde bunker af andre fordele ;o)

Output-buffering (brug af ob_start og ob_end_clean) performer rigtig skidt, da dokumentet jo gemmes i serverens hukommelse. Det bør man holde sig fra og i stedet skrive god kode.



Som Petersen skriver skal du bruge header() før selve outputtet.

Du kan slå header op på php.net : http://dk.php.net/manual/en/function.header.php

Og hvis du ikke allerede har gjort det så gå ind og downloade manualen den er altså virkelig god syntes jeg.
Hver gang der er et eller andet du ikke ved så prøv og søg på det i manualen : http://dk.php.net/download-docs.php



Dine script der har header i, skal ligge øverst, altså ovenover <html></html>

Ligger den i mellem, eller efter, så vil du få denne fejl.


</head> ligger på line 22

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


altså det vil sige at du siger til mig at jeg skal ligge den ind i den der file som ligge på line 26 og så ligge "<html></html>" ind der før eller efter? eller første og til sidste?

EIDT jeg har prøve gøre sådan her:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


og sådan her

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


til med sådan her

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


der er stadig fejl.. hmm



Indlæg senest redigeret d. 16.06.2012 12:20 af Bruger #17136
Er slet ikke med på hvad du forsøger på.

Din fil hvor du har header() - skal du have før dit <html>
Så det ligemeget med de andre forsøg.
Det er simpelt, skal bare være før dit <html>, og har du include noget, skal du stadig sørge for det stadig er før <html>.

--
Eksempel.
Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Indlæg senest redigeret d. 16.06.2012 13:07 af Bruger #17118
Er slet ikke med på hvad du forsøger på.

Din fil hvor du har header() - skal du have før dit <html>
Så det ligemeget med de andre forsøg.
Det er simpelt, skal bare være før dit <html>, og har du include noget, skal du stadig sørge for det stadig er før <html>.

--
Eksempel.
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Ja okay men min kode ligge efter </head>

som du kan se her

Fold kodeboks ind/udPHP kode 



men kan det ikke bare være nem for mig på eller anden måde at man skal klik på submit kneppe før den ville lige sin i database jeg har prøve at gøre sådan her men, hvis jeg klik på F5 så gøre jeg bare blive ved og ved.. , jeg vil gerne sikker mig om den har klik på eller ej. kan man gøre det? er det ikke lidt mere nemt for mig eller hvad?

lige som her

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Indlæg senest redigeret d. 16.06.2012 13:11 af Bruger #17136
Kneppe ligefrem. griner. :D

Hvis du har en header i login, skal du finde en løsning i tjek login, og få en if tjek lign ind i toppen før <html><head> så det kan virke.

Er ikke helt med på dit spørgsmål med submit.



Du kan også bruge dette på første linje: ob_start(); og slutte med ob_end_flush();



Jeg gør det at jeg gemme alt min HTML kode som skal vises i en variabel også bruger jeg først echo til sidst når hele HTML koden er samlet i variablen.

Lad os sige din nuværende kode var sådan her.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Så kunne du ændre det til følgende.
Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Indlæg senest redigeret d. 16.06.2012 13:30 af Bruger #13010
Du kan også bruge dette på første linje: ob_start(); og slutte med ob_end_flush();


Bestemt ikke en god løsning at bruge ob :-)



<< < 12 > >>
t