Goder på arbejdet

Tags:    arbejde snak

<< < 123 > >>
Hejsa

Nu er det jo meget forskelligt hvilke goder man kan få igennem ens arbejde både undervejs eller ved nyansættelse.
Det er fx noget man kan prutte mere om, hvis lønstigning ikke er en mulighed, så vil gerne høre jer hvad i eventuelt får - plus muligheder for hvad i gerne ville have eller man kunne få.
Der er ingen begrænsing på kreativiteten så kan jeg jo selv sortere.

Gerne hvad i får, hvad i kunne tænke jer og hvilke muligheder der er - specificeret med hvilket det er fordi så er det nemmere at se om mange ønsker noget eller mange ønsker noget.

Blad abbonementer?
Mobiltelefon?
Bærbar?
Mere pension betalt af firma?
IT udstyr?
Firmabetalt internet? Dongle?
Massage?
Sodavand?
Gratis 1-2 øl hver fredag?
Gratis yougurt i små bægre?
Fredagsbar?
Gratis frugt?



Indlæg senest redigeret d. 03.12.2012 11:41 af Bruger #17215
# Kaffe

Forkert arkiveret, da hører under NØDVENDIGHED.


Kaffe er det råstof, som, efter at det er filtreret igennem en programmør, bliver til kode.




Jeg er faktisk en af de få der vælger de fleste goder fra frivilligt.

Min arbejdsplads vil f.eks. godt betale både internet og mobil; men jeg vil hellere betale og bestemme selv.

I forhold til internet ønsker jeg en hurtigere forbindelse end den min arbejdsplads stiller til rådighed og i forhold til telefon så ønsker jeg ingen restriktioner på hvad jeg må bruge telefonen til, det være sig sms billet, sms porto, eller andre tjenester som virksomheden ikke ønsker at vi bruger. Her sætter jeg pris på min frihed.

Min arbejdsplads har endvidere også kun et vis antal mobiltelefoner de supporterer og som vi må vælge mellem og Samsung Galaxy s 2 som jeg bedst kan lide er ikke en af dem. Derfor beholder jeg min egen telefon, for jeg har en hel masse tilbehør som cover til Samsung Galaxy s 2 og meget andet, som jeg gerne vil bruge.


Jeg håber da at du i stedet får det du fravælger, i cool-cash i stedet for. Ellers virker det som et underligt fravalg.

Jeg forstår skam godt problemstillingen og jeg har da flere af samme udfordringer. Jeg har dog købt min egen smartphone og virksomhedens valg af telefon liggende i skuffen, men bruger selvfølgelig sim-kortet som er firmabetalt.

Hastigheden på internet er typisk individuelt og min er derfor hurtigere end virksomhedens valg, da jeg har forhandlet mig frem til en højere hastighed.





Det er det jeg også mener, det er meget meget forskelligt at sige om fx man har firmabetalt internet for nogle er der krav om leverandør og hastighed, og andre der er der et beløb man får refunderet en gang om året til internet så hvis du går over dette beløb så skal det betales af egen lomme. Så en gang om året kan man komme med alle sine regninger og få en refusion i feb. måned engang.

Jeg er meget større tilhænger af de virksomheder siger at de stiller et beløb til rådighed som du kan bruge indenfor en kategori. Hvis du vil bruge dit firmabetalte mobil abb. til at have fri data i det abonnement hvorfor så ikke? Så kan du bruge den som hotspot hvis du er "ude i marken", eller fri tale fordi du skal koordinere en masse med chefen.
Var meget nemmere hvis man fik et beløb at arbejde indenfor og behovet det skulle dække var så op til en selv.
Nogen firmaer gør endda det samme til arbejdsmaskiner - så hvis du kan udvikle på en mac så gør du bare det, eller vil have en enorm skærm, eller specielt godt tastatur så styrer du det selv. Du vil bare have 6000 at købe maskine for per år.



Der er enorme forskelle på hvilke goder en virksomhed stiller til rådighed, alt efter størrelse mv.

Jeg har i mit nuværende job:
Medarbejder aktier ved ansættelse
Frokostordning
Morgenmads buffet (10,- pr gang)
Frugt ordning
Rabat på fitness for mig + venner
Fri telefon (nyeste Windows Phone modeller)
Fri internet
Arbejdsbærbar (frit valg fra en liste, ny hvert 3 år)
Shuttle bus mellem arbejdet og nærmeste station (taxa om aftenen v. bestilling)
div. interne sports-, mad-, div. klubber med tilskud fra arbejdet (paintball)
Gratis drikkevarer (cola, Zero, Cocio, is the, vand)
Kage torsdag
Gratis Øl fredag
Julegave
VPN med mulighed for hjemmearbejde
MSDN + TechNet abonnementer
Company Store med rabatter på firmats produkter
Gratis adgang til bøger udgivet af Microsoft Press
Gratis adgang til tekniske e-bøger
Gratis Microsoft Certificeringer
Xbox 360 / bordfodbold / Air Hockey / Bordtennis
Gaver ved launch
Intern udvikler portal, m. kode events (firmaet giver pizza, vi koder vores egne apps)
Interne techtalks
Mulighed for massage, klipning samt renseri af tøj i arbejdstiden

udover kan vi anmode om penge til div. IT udstyr mm. det skal bare godkendes af en teamleder.



Indlæg senest redigeret d. 09.07.2013 09:34 af Bruger #1330
Nogle steder er det også en mulighed at få betalt efteruddannelse som et personalegode. Det virker for virksomheden ofte som en mulighed for at fastholde medarbejderen (i hvert fald indtil uddannelsesforløbet er forbi). Efter endt uddannelse har man endnu et stempel på CV'et som kan bruges i andre sammenhænge. I bedste fald opnår man nogle kompetencer som kan bruges i den virksomhed hvor man allerede er ansat, men det er ikke altid tilfældet, hvilket er grunden til at man i mange tilfælde bør betragte det som et personalegode.

Som sagt er der meget stor forskel på hvad man kan få og i hvilken form. Nogle steder er der helt klare regler, evt. beskrevet i en personalehåndbog. Andre steder er det noget man skal forhandle sig til, og noget der er forbeholdt de medarbejdere der skaber mest værdi for virksomheden.



Tja, er jeg den eneste der fortrækker bare at have en fast og solid arbejdsplads?

Kan hvertfald godt undvære de der 'goder' som bliver nævnt, dog at man godt kunne få lidt frihed under vingerne, da nogle af os kæmper med helbreds issues.. Nogle dage er simpelhen umulige at arbejde på, da sindet fungere med mystik.

I øvrigt hænger de arbejdspladser i nævner ikke ligefrem på træ'erne her i det sydlige tidl. Storstrøms amt...



Tja, er jeg den eneste der fortrækker bare at have en fast og solid arbejdsplads?


Det er det primære...det vil jeg til hver en tid foretrække, men når man nu har det, så er goderne ganske rare at have. Meget af det bruger jeg ikke...jeg gider ikke at spille pool eller xbox, men en god frokostordning og mulighed for at arbejde ca. når det passer mig er virkelig rart.



Tja, er jeg den eneste der fortrækker bare at have en fast og solid arbejdsplads?



Det ene udelukker skam ikke det andet.

Og vi har f.eks. ikke verdens fedeste pensionsordning, men dejlige kollegaer, fleksible arbejdstider og andre goder opvejer det til fulde. Så det kan selvklart ikke sættes op sort / hvidt hvad der er godt eller dårligt.



Hmm, jeg er ikke helt enig Brian (Hvis jeg forstod dig rigtigt), der er for meget mangel på firma'er der kan overleve, her på Lolland/Falster, og så længe firma'erne kæmper med at overleve, er der heller ikke rigtig råd til personale goder..



Hmm, jeg er ikke helt enig Brian (Hvis jeg forstod dig rigtigt), der er for meget mangel på firma'er der kan overleve, her på Lolland/Falster, og så længe firma'erne kæmper med at overleve, er der heller ikke rigtig råd til personale goder..


Jeg mener bare, at du godt kan have både en solid arbejdsplads OG personalegoder. At de så ikke findes i hobetal overalt i Danmark er uheldigt for dem som bor der, hvor de ikke er.





<< < 123 > >>
t