Goder på arbejdet

Tags:    arbejde snak

<< < 123 > >>
Hejsa

Nu er det jo meget forskelligt hvilke goder man kan få igennem ens arbejde både undervejs eller ved nyansættelse.
Det er fx noget man kan prutte mere om, hvis lønstigning ikke er en mulighed, så vil gerne høre jer hvad i eventuelt får - plus muligheder for hvad i gerne ville have eller man kunne få.
Der er ingen begrænsing på kreativiteten så kan jeg jo selv sortere.

Gerne hvad i får, hvad i kunne tænke jer og hvilke muligheder der er - specificeret med hvilket det er fordi så er det nemmere at se om mange ønsker noget eller mange ønsker noget.

Blad abbonementer?
Mobiltelefon?
Bærbar?
Mere pension betalt af firma?
IT udstyr?
Firmabetalt internet? Dongle?
Massage?
Sodavand?
Gratis 1-2 øl hver fredag?
Gratis yougurt i små bægre?
Fredagsbar?
Gratis frugt?



Indlæg senest redigeret d. 03.12.2012 11:41 af Bruger #17215
Hmm, jeg er ikke helt enig Brian (Hvis jeg forstod dig rigtigt), der er for meget mangel på firma'er der kan overleve, her på Lolland/Falster, og så længe firma'erne kæmper med at overleve, er der heller ikke rigtig råd til personale goder..


Der er desværre ikke særlig mange størrere IT-virksomheder uden for de store byer i Danmark. Er løn og personalegoder vigtigt for én, er man nødt til at flytte derhen hvor virksomhederne er.
På en måde er det egentlig lidt besynderligt, for med meget IT skulle man tro det var fløjtende ligegyldigt hvor i verden man befandt sig. Så med de lavere leveomkostninger der er på Lolland skulle man tro at man havde en perfekt konkurrencefordel. Men sådan er det desværre ikke.




Jeg personligt går heller ikke meget op i de goder for firmabetalt internet og mobil er ikke fordi det er den store udgift og derfor ikke det store trækplaster, men var mere for at høre hvad de andre får for at få en ide om alle andre får alt muligt godt. Det kan også være de ting som man nemmere kan forhandle om ved en lønsamtale fordi de ikke er så dyre for firmaet og ikke er noget som direkte er løn og dermed ikke under samme prispres.



Nu arbejder jeg i en tøj-virksomhed og her får vi:

50% på alt tøj, kaffe, the, kage, knækbrød, frugt, massage.

Derudover har jeg os tlf.



Jeg har:

Barns første sygedag unlimited.
Betaling ved overarbejde.
Betaling ved tilkald i ferier
Afspadsering

Gratis sodavand, slik, kager, brød og konsol? nej tak.






Kim Jensen:
Nemlig, man skulle tro at IT kunne være hvor som helst i landet, eller at man kunne arbejde hjemmefra, men, det kommer også meget an på hvilke kompentancer du ligger inde med.



Det er meget normalt med gratis frugt, morgenmad og kaffe + kage om eftermiddagen samt en pils fredag. Det fik jeg på min seneste arbejdsplads.

Dem der kørte ud, fik også en bil stillet til rådighed, men så er arbejdstiden jo også lidt flydende.

Det er bedre med en god arbejdsplads end alle de frynsegoder.



men en rigtig god espressomaskine er nok den vigtigste gode.



<< < 123 > >>
t