problem med en anden

Tags:    feedback

<< < 12 > >>
Hej

det er sådan jeg har skrevet en del med en ind fra amino om jeg har taget hans ide til min hjemmeside?. jeg har dog ikke været på amino i snart 1 mrd. og det er ca 14 dage siden jeg snart på den mebe. så log jeg på i går og skrive til ham, og så sagde til mig at jeg tog hans ide og han vil gøre alt for at jeg blive smide af google pga at jeg tog hans ide? og han mener at han skal have penge for min side?.


Så vil jeg lige høre om i har nogle ide eller kan hjælp mig med hvordan jeg skal forhold mig til den her sag?..

Jeg kender ham sådan rigtigt,. men vi har miste kontakt på facebook og andre steder efter som han siger jeg har taget hans ide?.

Så er det meget sjovt at det er 18 dage siden at jeg ligesom start på opgaven, men jeg har ikke snakke med ham i ca 1 mrd der omkring,. og jeg har lige fundet ud af det var jer jeg tog snakke med omkring hvad i synes om det?.

http://www.udvikleren.dk/forum/39174/forslag-til-side/side2/


Skal jeg slet det og drop det og finde på noget andet eller skal jeg bare lade ham være i fred?.


Altså jeg har ikke lyst styr på alt det der med love og ligne selvom jeg er vagt men det er noget helt andet vi snakker om der.

Det er nok også grund til at jeg er gået lidt i stå med siden at han siger jeg har taget hans ide omkring siden.

Håber du kan hjælp mig :)



Indlæg senest redigeret d. 14.12.2012 01:29 af Bruger #17136
Jeg er ikke sikker på at jeg helt forstår problemet? Hvilken idé er der tale om, og hvad mener han helt præcis at du har taget?

Den side du linker til, har ikke noget indhold, og jeg har derfor meget svært ved at se hvad problemet er :-)



Jeg er ikke sikker på at jeg helt forstår problemet? Hvilken idé er der tale om, og hvad mener han helt præcis at du har taget?

Den side du linker til, har ikke noget indhold, og jeg har derfor meget svært ved at se hvad problemet er :-)



så siger jeg til ham så vise mig din side, så siger han bare ej det vil han fordi så tag jeg bare flere ide?. WHAT!

for 18/19 dage side snakke jeg med nogle af de omkring at jeg vil lave en side for programmer for dem som havde svært ved det. så vil han også gøre det samme siger han?. WTF!

Han mener at jeg har taget ide omkring at lave en side for dem som har svært ved programmering?!


EIDT : fik jeg en email fra ham at hvis jeg ikke sletter alt indhold på min side skal jeg betale 5000+ moms!.. WHAT ? det har jeg aldrig høret om før?


EIDT EIDT
Det har jeg bare gjort fordi jeg gider ikke rigtigt spille min tid på ham/det. men jeg vil høre nu om det kan være rigtigt at må kan tag penge for det når jeg ikke har snakke med ham og jeg har høret jer af første for 19 dage siden omkring det?



Indlæg senest redigeret d. 14.12.2012 01:26 af Bruger #17136
For det første: Jeg er ikke advokat!!!

- Og jeg er ikke inde i situationen så har kun dit at gå ud fra men:

Lad vær med at sende ham dine penge! Hvor får han det tal fra?

Som Simon siger så er der ikke noget indhold så kan ikke forstå hvordan du kan have taget nogen idé - endnu. For det andet en side med guides og videor til begyndere er ikke nogen ny idé, efter den logik er der nok en kæde på over 1000 personer/hjemmesider som hver kunne kræve 5000 af hinanden.



Indlæg senest redigeret d. 14.12.2012 01:41 af Bruger #14645
For det første: Jeg er ikke advokat!!!

- Og jeg er ikke inde i situationen så har kun dit at gå ud fra men:

Lad vær med at sende ham dine penge! Hvor får han det tal fra?

Som Simon siger så er der ikke noget indhold så kan ikke forstå hvordan du kan have taget nogen idé - endnu. For det andet en side med guides og videor til begyndere er ikke nogen ny idé, efter den logik er der nok en kæde på over 1000 personer/hjemmesider som hver kunne kræve 5000 af hinanden.


Nemlig sådan tænker jeg også.. men jeg slette siden hold et par dag og bare lave et eller andet sådan for sjovt så glemmer han det hurtigt og så efter det nye år så gå jeg bare tilbage. :)

jeg vil ikke give ham de penge, han siger han har sagt med sin advokat omkring pengene?!. WTF!



Han mener at jeg har taget ide omkring at lave en side for dem som har svært ved programmering?!


Prøv og kom med link til amino så vi kan se hvad i har skrevet om derinde.

Går ud fra det er http://www.mebe.dk/ du snakker om.



Selvfølgelig skal du ikke slette din side. Undskyld men det lyder lidt som en børnehave :b
Der er ingen der har patent på at hjælpe andre med programmering.

Jeg tror simpelthen ikke på der er nogen advokat involveret i det her, så dumme er advokater sgu ikke.
I så faldt kan ham og hans advokat jo starte med at kontakte http://net.tutsplus.com/ som har over 100.000 subscribers.



Hej

det er sådan jeg har skrevet en del med en ind fra amino om jeg har taget hans ide til min hjemmeside?. jeg har dog ikke været på amino i snart 1 mrd. og det er ca 14 dage siden jeg snart på den mebe.

Du taler om brugeren mebe herinde? Som ejer http://mebe.dk/?

Var jeres forretningskoncept noget meget unikt udover at hjælpe folk der havde svært ved det? Noget meget nyskabende og anderledes der ikke er set før?
Hvis ikke - så glem alt han har sagt og bed ham om at sagsøge http://www.nemprogrammering.dk/ først fordi de er større og har flere penge end du har (du har ikke engang lavet siden endnu).
Fordi man har en ide er det ikke ensbetydende med at ingen andre må lave noget lignende. Skulle Facebook sagsøge Google for at lave Google+ ?

Vi har jo heldigvis mange af samme type sider og som regel henvender de sig til forskellige segmenter af mennesker, og opfylder forskellige behov på hver deres måde.
Hvis han gerne vil hjælpe andre, så bør han ikke afskære dig fra at hjælpe andre også - eller er hans ide ikke så meget at hjælpe, men mere at tjene penge måske?

Der er ikke nogen der forhindrer ham i at lave den side enormt god, og ved at lave den bedre end din få flere brugere, højere rank på Google, flere besøgende og dermed penge. Fordi du vil lave det samme, betyder ikke du skal betale for det.
Mig bekendt har han vel ikke patenteret sin ide?

Og hvis han har talt med sin advokat, så bed om at få et skriftligt brev fra hans advokat om at hvis du ikke lukker din side og betaler 5000 per måned vil de sagsøge dig. Du skal have det på papir før du kan tage det som en realitet for alle kan sige jeg har talt og gjort og alt muligt - ja det fint så vis det.
Lyder godt med en advokat, men hvem betaler en advokat 1200+ kr. i timen for en side der ikke er blevet til noget, og som ikke genererer noget indkomst? Tvivler på manden har gjort det, og ellers så lad advokaten sende et brev for de penge før du kan tage det seriøst.

Indtil da så byg du videre på din side - du behøver jo ikke publicere den endnu. Der er ikke nogen grund til at stoppe arbejdet på en god ide over noget du ikke er sikker på.
Jeg synes kun vi kan få for lidt af sådanne sider der hjælper andre (regner med kvaliteten bliver god jo ;P ), så klø du bare på.
Det står ham jo heldivis selv frit for at at gøre præcis det samme og "hjælpe andre" fra bunden af sit "store hjerte (læs: griske)", og lave det til en endnu større succes end din side og blive millionær.

Jeg ville ikke gide spilde min tid på en der snakker og snakker, men ikke gør noget. Hvis han er seriøs omkring en advokat så skal jeg også nok være seriøs, men indtil jeg ser brevet eller anden aktion fra en advokat eller lign. figur så ville det ikke stoppe mig.
Klø på med din ide og nyd det fordi du ved du vil hjælpe andre og få en god side - held og lykke.



Indlæg senest redigeret d. 14.12.2012 09:43 af Bruger #17215
Enig med alle de andre. Har du nogen sinde prøvet at spille poker? Hvis du har så er det nu du skal sige "call". Han bluffer dig - bed ham om navn på advokaten og ring til ham og hør hvad det er for noget med at du skal betale for en ide. Ideer er frit tilgængelige - han kunne holde sin mund hvis ikke han vil af med den. Ellers er der jo mange måder at beskytte sit koncept på - patenter og alt muligt.

CALL





Tak for hjælpen og mange af de ting som der bliver talt om her på siden, kan jeg kun give ret i ! :)

Ligesom den her;

Var jeres forretningskoncept noget meget unikt udover at hjælpe folk der havde svært ved det? Noget meget nyskabende og anderledes der ikke er set før?
Hvis ikke - så glem alt han har sagt og bed ham om at sagsøge http://www.nemprogrammering.dk/ først fordi de er større og har flere penge end du har (du har ikke engang lavet siden endnu).
Fordi man har en ide er det ikke ensbetydende med at ingen andre må lave noget lignende. Skulle Facebook sagsøge Google for at lave Google+ ?

1000% det vil jeg også mene da ! :)

Bruan Hvarregaard det synes jeg også og det mener jeg også omkring at alle de poker sider.


Men nok det som gøre mig lidt bange eller hvordan man skal sig det var nok den måde som han sagde tingene på som virker som at det var rigtigt hele vejen men kan 100% se hvad du/i mener omkring nemprogrammering og google+ og facebook osv.. :)


TAK FOR HJÆLP! og jeg vil bare blive ved med min side da!

ha en god dag



Hvis du ikke har skrevet under på noget.. så har han ikke noget på dig ;)



<< < 12 > >>
t