Spørgsmål går tabt

Tags:    udvikleren.dk

<< < 12 > >>
Der er en ting der irritere mig her på udvikleren... Hvis jeg stillet et spørgsmål om et eller andet jeg sidder og arbejder med. For eksempel sidder jeg med et ratingsystem så går jeg herinde på udvikleren og spørger hvordan gør man sådan og sådan.

Så efter noget tid får man svar også skal man lige prøve de ting der bliver forslået og det kan jo godt tage en dag eller to også skriver man igen herinde og får flere forslag også arbejder man videre og efter nogen dage er koden blevet bedre.

Men så når man kommer ind på udvikleren igen så er spørgsmålet ikke længere øverst og går man ind og vil skrive noget nyt ved at redigere det sidste svar man skrev så blev det stadig ved med at være nede i forummet hvor folk ikke se noget.

Altså det jeg siger er at når et spørgsmål ikke længere er på forsiden af forummet så er det så godt som dødt fordi man får ikke svar på det mere.

Kan vi ikke få lavet det om på en eller anden måde ?



Jeg synes måske vi så ender i noget som bliver alt for avanceret, når det egentlig bare er et forum hvor vi kan hjælpe hinanden.



Men for at få hjælp til for eksempel det ratingsystem jeg er ved at lave så ville jeg skulle oprette flere spørgsmål om samme emne. Fordi der er ikke nogen der se det jeg tilføjer i det sidste indlæg.

Og opretter man nye spørgsmål indenfor det samme så vil nogen jo ofte spørge hvordan man ikke spørger i det gamle spørgsmål i stedet for at oprette nye spørgsmål.



Under alle omstændigheder er det en interessant diskussion ;)

Mon ikke Kasper kigger med?



Mon ikke Kasper kigger med?


Altid! :P



Mvh.

Kasper (TSW)



Then do something :bounce:



Indtil videre er der jo ikke rigtigt nogen enighed om hvad det er der skal gøres, synes jeg?

Jeg forstår dog ikke argumentet om at putte flere forumtråde på forsiden - det er jo allerede muligt at få vist flere med et enkelt lille klik på pilen? :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Er der nogle forskellige indstillinger som forummet allerede har mulighed for?



Indtil videre er der jo ikke rigtigt nogen enighed om hvad det er der skal gøres, synes jeg?


Hvad med to oversigte? En til nye forumtråde (evt. nye forumtråde uden svar) og en til aktive forumtråde.
Sådan som jeg forstår det, så er den der er der nu en over sigt over aktive forumtråde, da det er de tråde der senest er blevet skrevet i som bliver vist.

Et andet spørgsmål lidt i samme boldgade: Hvad blev der af RSS feed linket til forumet? Er det bare mig der ikke kan finde det?



Jeg forstår ikke, hvorfor man skal opdatere sit indlæg, hvis man har det sidste...synes at det er "forkert". Selv hvis man har ændret mening eller fundet en fejl, så synes jeg personligt, at det er bedre at lave et nyt indlæg og redegøre for sit ændrede synspunkt. Det gør det nemmere at følge flowet, og det bliver mindre forvirrende.
Jeg har et par gange kigget tilbage i en tråd og ledt efter der, hvor én eller anden sagde noget, som jeg har kommenteret på, men så har vedkommende ændret det, så min kommentar kommer til at se meget uberettiget ud. Hvis man altid kun kan lave nye indlæg, så kan man læse hele flowet...plus det vil også løse dette problem, som OP har taget op.



Enig med Søren også :)



<< < 12 > >>
t