Spørgsmål går tabt

Tags:    udvikleren.dk

<< < 12 > >>
Der er en ting der irritere mig her på udvikleren... Hvis jeg stillet et spørgsmål om et eller andet jeg sidder og arbejder med. For eksempel sidder jeg med et ratingsystem så går jeg herinde på udvikleren og spørger hvordan gør man sådan og sådan.

Så efter noget tid får man svar også skal man lige prøve de ting der bliver forslået og det kan jo godt tage en dag eller to også skriver man igen herinde og får flere forslag også arbejder man videre og efter nogen dage er koden blevet bedre.

Men så når man kommer ind på udvikleren igen så er spørgsmålet ikke længere øverst og går man ind og vil skrive noget nyt ved at redigere det sidste svar man skrev så blev det stadig ved med at være nede i forummet hvor folk ikke se noget.

Altså det jeg siger er at når et spørgsmål ikke længere er på forsiden af forummet så er det så godt som dødt fordi man får ikke svar på det mere.

Kan vi ikke få lavet det om på en eller anden måde ?



Good point. Thumbs up.



der kunne evt. godt være flere på forsiden :) .. eller dem som ser / har kommenteret på posten, kan se når der er blevet rettet i et post.



Jeg hælder mest til Dans forslag om at man skal have en notifikation når der bliver rettet i en kommentar, ellers tror jeg forsiden bliver for stor :)

Men god ting at fremhæve!



Tror du har helt ret, man går sjældent om på side 2 for at finde emner, da de som du selv siger - ofte er døde.




Jeg synes man skal have mulighed for at lave et indlæg selvom det er en selv der allerede har lavet det sidste.



Enig med Søren...synes faktisk det er ret forstyrrende, at man kan redigere i indlæggene, for andre kan have kommenteret på det, man har skrevet, og hvis man så retter i det, så giver kommentarerne ikke længere mening.



der kunne evt. godt være flere på forsiden :) .. eller dem som ser / har kommenteret på posten, kan se når der er blevet rettet i et post.


Jeg synes det er en rigtig god ide med flere indlæg på forsiden. Jeg klikker ALDRIG ind på et indlæg som ikke ligger på forsiden. For min skyld kunne man også droppe paging når et spørgsmål vises. Det er meget få spørgsmål der har mere end 30 svar, og 30 svar mener jeg godt man kan overskue på 1 skærmbillede.



Jeg ved godt i andre forum der kan det være et mindre problem hvis man kan tilføje nye indlæg selvom man er den sidste der har svaret fordi så skrive nogle "Er der virkelig ingen som ved det ?" eller "Jeg venter stadig på svar" for at få opmærksomhed og det er jo så heller ikke godt man folk ikke kommer med noget nyt men en eller anden mellemting kunne være godt.

Men hvad med sådan en "indlæg som sidst er rettet oversigt" eller sådan noget. Jeg ved ikke hvad der ville fungere bedst men vi kunne da prøve noget et par måneder og se om folk syntes det er bedre.

Robert > Jeg vil gerne altid kunne rette i det jeg selv har skrevet. Jeg syntes det er vildt irriterende på eksperten.dk for eksempel hvor man får skrevet et eller andet forkert uden mulighed for at rette det. For eksempel URLs der automatisk bliver lavet til links på eksperten.dk de bliver tit lavet forkert også må folk oprette et nyt indlæg for at kunne give den rigtige adresse.



Det er nu smart nok at man ikke kan skrive nye indlæg når man har skrevet det sidste selv. Dog kunne systemet jo spørge om man har foretaget en vigtigt ændring f.eks. at man har indsat en vigtig ændring i sin kode. Derefter modtager dem, der abonnerer på spørgsmålet, en notifikation og den rykkes op i listen over forumtråde. Dog synes jeg at denne ændring kun skal gælde ved spørgsmål, og ikke ved diskussioner, da det jo oftest er spørgsmål der modtager disse vigtige ændringer.



Man skulle måske lave to lister. Eller 3.

3 kolonner hvor man har mulighed for at expande den ene kolonne udover de andre to.
Den første kan så indeholde de nyeste indlæg.
Nummer to kan være de indlæg man deltager i.
Den tredje kunne være den der hedder fortrukne. Så kunne man i hvert indlæg gøre det muligt at man kan tilføje den som fortrukken. Det skal selvfølgelig også være muligt at fjerne den igen.



<< < 12 > >>
t