Maksimum negative stemmer

Tags:    udvikleren.dk

Hej Udviklere,
Jeg har nu et par gange set at en bruger får utrolig mange negative stemmer på ét enkelt indlæg. Jeg tænker lidt over om det er fair at en bruger bliver stemt så meget ned. Seneste tilfælde hér, hvor Scootergrisen egentlig bare stiller spørgsmål ved en regel. Ikke for at holde hånden over nogen, men jeg synes personligt det er ærgeligt at en ellers dygtig udvikler bliver ramt på den måde, og måske mister lysten til at hjælpe i fremtiden.

Mit spørgsmål lyder på om det er muligt at man måske laver et maksimum antal negative stemmer, måske 10, så tror jeg godt vi alle sammen ved at det indlæg ikke er velset.

Fortsat god dag :)



6 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 14 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det handler ikke om point eller stemmer, men karma.

Han kan bryde regler og det er ok.
Han kan sætte spørgsmåltegn ved dem og det er ok.

Men tåbelige flabetheder skal straffes.

Det er sådan karma virker.



Jep, giver dig helt ret i at sådan en spydig tone ikke høre hjemme på et sådant forum, så måske i dette tilfælde er det fair nok.

Tjaa, men hvordan skulle systemet kende forskel på om der er tale om en fejltagelse, eller f.eks. reklame?



Jo, sådan havde jeg bare ikke lige tænkt på det :)



@Daniel

Du kan have fat i noget, men du skal så samtidigt forstå formålet i denne "lærestreg". At det ikke er tilladt at reklamere - hvilket han gjorde uden at det var for at få hjælp til noget på siden.
Og hvis du ligger mærke til hvilken kommentar der modtager så meget minus, er forhåbentligt fordi scootergrisen virker en kende flabet i sin tone. Han fik begrundelsen for hvorfor hans tråd er blevet slettet, men det indlæg der har modtaget negativ karma er på ingen måde saglig, faglig eller relevant - udelukkende galde og harm over beslutningen.

Dog vil jeg sige at der kunne godt være en grænse for hvor meget minus man kunne få hvis man laver et indlæg med et spørgsmål, eller en mening om at det man udtaler sig om er korrekt. Håber og tror måske at admin's regulerer det så man ikke får 15 minus for at have udtalt sig forkert om noget, man troede var rigtigt i god tro i et forsøg på at hjælpe.



Kasper vil gerne have udvikleren til at være styret af brugerne. Derfor lytter han til alt hvad vi siger og kun en sjælendt gang i mellem tager handlinger ved sådanne ting - dog uden nogle af brugerne gør opmærksom på det.

Desværre virker negative kommentarer ofte at hvis der bare er lidt minus så tænker den næste at han skal have endnu slag nu hvor han ligger ned. Sådan ser det da i hvert fald ud til ude fra - ser aldrig bare lidt minus, der er meget minus og det stiger altid hvis man følger med fra bunden af.

Men til din kommentar om 'om der er tale om en fejltagelse, eller f.eks. reklame' det er jo så op til den enkelte bruger at vurdere. Dog er de faste brugere dem med mest indflydelse magt (point) og hvis der sker noget uretfærdigt bliver der altid rettet op på det ved hjælp af disse brugere.



Indlæg senest redigeret d. 04.02.2013 17:05 af Bruger #15754
Stefan siger det egentlig ganske fint - det er karma og ikke stemmer/point, og som Jan også siger, så har det en tendens til at regulere sig selv henover tid. Jeg er fortaler for at et rigtigt godt indlæg gerne skal give forfatteren masser af karma - bør det modsatte så ikke være muligt (og her taler jeg ikke om den specifikke tråd men generelt)?

Mvh.

Kasper (TSW)



t