Quizzen opdater point

Tags:    php mysqli

Hej


Jeg er blevet færdig med en uddannelse. men mine venner har spurgt mig om jeg ville lave en quiz til dem og mig. det er sådan at jeg har fået lavet quizzen

Fold kodeboks ind/udHTML kode 


så har jeg bygget noget php til så man få af vide hvor mange rigtig man har fået :)

Fold kodeboks ind/udPHP kode 



Det jeg godt kunne tænke mig af få bygget det er et lille point system.

Sådan eksempelvis:

Vi siger at Jesper er helt ny og er ikke blevet oprettet i databasen. så onsdag morgen skal han have nogle point eksempelvis får han 1 point ud af 2. så skal den ligge det ind i databasen. onsdag eftermiddag får han 2 point, så skal den helt klart opdater til de 2 point han har fået. så onsdag aften prøver han lige igen end eksamen. så får han kun 1 point ud af 2 så skal den ikke opdater hans point til det.

Hvordan kan jeg eksempelvis bygge sådan et system.



1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu ved jeg ikke helt hvordan din tabelstruktur er, men et simplificeret eksempel på din update query (når brugeren allerede er oprettet i databasen), kunne være:

UPDATE `table` SET points = GREATEST(points, {$var['points']}) WHERE Userid = {$var['userid']}

Greatest vil sammenligne de eksisterende point med de nyligt postede point og vælge den største værdi af de to. Det tal vil så blive smidt ind i kolonnen "points".




t