PHP eller .NET

Tags:    web-integrator php asp.net

<< < 12 > >>
Hej :)
Jeg er Web-integrator studerende på CMK. Jeg er lige startet på hovedforløbet, og skal derfor vælge retning af programmerings sprog.
Valget står mellem PHP, som jeg har beskæftiget mig med på grundforløbet og efterhånden har en grundlæggende forståelse for & .NET som jeg har ladet mig fortælle vil give de bedste job-muligheder efterfølgende.

Jeg kunne godt tænkte mig at høre jeres meninger:

PHP vs .NET / C# - Plusser og minusser?

Om hvilket sprog der giver de bedste jobmuligheder i fremtiden?

Håber I kan hjælpe.



19 svar postet i denne tråd vises herunder
10 indlæg har modtaget i alt 17 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Okay, tak Kenneth. Har ikke haft svært ved PHP.
Synes faktisk det er meget lige til, og har lagt mærke til at php er meget mere udbredt i Web.

Men har også tænkt på at det nok ikke er en dårlig ting at kunne begge dele. Har set nogen asp / C# tutorials og synes det ser noget mere indviklet ud.



#mads

Jeg har arbejde med php i godt vel 3-4år, Jeg elsker php, men har dog overvejet 2 gang at gå over til asp.net men nej igen så skal jeg start helt fra bunden.

Med php synes jeg helt klar det sjovt og nemt, og jeg synes man har utroligt let overblink over hvad man laver i php :)

Facebook bruger php, og mange andre sider bruger også php. dog kan jeg ikke lige husk dem alle sammen

Hvis du ikke helt ved hvad du gerne vil så tag et kig ind fordi: Nemprogrammering og find ud af hvilke sprog du utroligt gerne vil have at arbejde med.


Jeg høre både godt og dårligt omkring php og asp.net.

Hvad følger du der er bedste for dig selv?.



@Jesper
Hvis du kender PHP så er der nogle forskelle, men er ikke komplet fra bunden. Dog er måden at udføre ting på anderledes, men der er ting du vil kunne "genbruge", men selvfølgelig ikke noget man bare skifter til og kan alt fra starten :)




@Jesper