PHP eller .NET

Tags:    web-integrator php asp.net

<< < 12 > >>
Hej :)
Jeg er Web-integrator studerende på CMK. Jeg er lige startet på hovedforløbet, og skal derfor vælge retning af programmerings sprog.
Valget står mellem PHP, som jeg har beskæftiget mig med på grundforløbet og efterhånden har en grundlæggende forståelse for & .NET som jeg har ladet mig fortælle vil give de bedste job-muligheder efterfølgende.

Jeg kunne godt tænkte mig at høre jeres meninger:

PHP vs .NET / C# - Plusser og minusser?

Om hvilket sprog der giver de bedste jobmuligheder i fremtiden?

Håber I kan hjælpe.



19 svar postet i denne tråd vises herunder
10 indlæg har modtaget i alt 17 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Okay, tak Kenneth. Har ikke haft svært ved PHP.
Synes faktisk det er meget lige til, og har lagt mærke til at php er meget mere udbredt i Web.

Men har også tænkt på at det nok ikke er en dårlig ting at kunne begge dele. Har set nogen asp / C# tutorials og synes det ser noget mere indviklet ud.



#mads

Jeg har arbejde med php i godt vel 3-4år, Jeg elsker php, men har dog overvejet 2 gang at gå over til asp.net men nej igen så skal jeg start helt fra bunden.

Med php synes jeg helt klar det sjovt og nemt, og jeg synes man har utroligt let overblink over hvad man laver i php :)

Facebook bruger php, og mange andre sider bruger også php. dog kan jeg ikke lige husk dem alle sammen

Hvis du ikke helt ved hvad du gerne vil så tag et kig ind fordi: Nemprogrammering og find ud af hvilke sprog du utroligt gerne vil have at arbejde med.


Jeg høre både godt og dårligt omkring php og asp.net.

Hvad følger du der er bedste for dig selv?.



@Jesper
Hvis du kender PHP så er der nogle forskelle, men er ikke komplet fra bunden. Dog er måden at udføre ting på anderledes, men der er ting du vil kunne "genbruge", men selvfølgelig ikke noget man bare skifter til og kan alt fra starten :)




@Jesper
Hvis du kender PHP så er der nogle forskelle, men er ikke komplet fra bunden. Dog er måden at udføre ting på anderledes, men der er ting du vil kunne "genbruge", men selvfølgelig ikke noget man bare skifter til og kan alt fra starten :)


Ja det var også det jeg mente, men fik bare skrevet det på en anden måde. sorry, Men @csharper, der nogle ting som man bruger i php som man også bruger i asp.net har jeg høret, men er ikke helt sikker :)



Vil give Nicky ret, og rigtigt godt formuleret!
Men jeg personligt synes at syntaksen og arbejdsmetoder med objekterne er meget ens i Java og C#, men hele måden som man arbejder på i Eclipse og med open source er meget langt fra den verden som en .NET udvikler sidder i fordi man får det hele og ikke ret ofte behøver at bevæge sig udenfor det der kommer med i pakken. Blev forundret over en java-kollega skulle kode så meget selv for at kunne læse en fil fx, hvor jeg tænkte det da bare nogle liniers kode og så er det done. Men selve sprogene er meget ens og meget nemt at skifte fra det ene til det andet, men tankegang, brugsmønstre og kodestil er langt anderledes fra den ene verden til den ande. Det er netop fordi den ene er en stor pakke hvor alt leveres "out way (læs: microsoft)" og den anden har du masser af muligheder fordi så mange har skulle lave deres eget smarte kode som andre kan gøre brug af.
Dog er der også nogle ret nifty fordele som jeg kun kan se fordelene af - fx. at man kan have forskellige settings på en langt smartere måde end man har mulighed for i Visual Studio.




Som Jesper skriver bruger Facebook rigtigt nok, PHP - men det er jo en anden compiler (Hip Hop).

Jeg er selv ved at uddanne mig som data-tekniker med speciale i programmering, der skal du igennem flere forskellige forløb - Java, C#, C++, inovation.

Det er godt nok en erhvervsuddannelse, men min mester som også er uddannet data-tekniker, brokker sig skam ikke, som produkt manager i en Sharepoint virksomhed.

Patrick



PhP til web, cs til desktop <3



PhP til web, cs til desktop <3
C# er skam flittigt brugt i web også.



Well

tbh. Vælg det sprog/Teknologi der passer bedst til dig så at sige, jeg går udfra at i stadgivæk har en lille uges tid til at lege med begge sprog i? det havde min klasse ihvertfald sådan ca. da jeg tog uddannelsen ude på CMK for et par år siden :-)

siden det er og bliver en endless diskution om hvad der er "bedst" alle har forskellige holdninger til A vs B.




best regards


Mikkel // bakahr



<< < 12 > >>
t