Lær at lave Apps?

Tags:    app html5

<< < 123 > >>
Hejsa. Jeg skal til at lave apps, og jeg spørger derfor jer:

Kender i nogle gode tutorials til at lave apps?
Eller frameworks hvor jeg kan bruge Html5, dette ville være meget nemmere da jeg allerede kan det.



22 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Med PhoneGap, som Patrick nævnte, får du et udviddet API i forhold til det, som du normalt får i en browser. Du får objekter til at tilgå filsystemet, GPSen, accelerometeret, netværket, kontakt listen, SMS og så videre.
Så du får ca. de samme muligheder, som hvis du havde skrevet en native app.

Vil du gemme data på en server, så kan du f.eks. lave et REST API i PHP og så tilgå det via HTTP kald fra appen.



PhoneGap?



Wow...Apple har da godt nok gjort det nemt og attraktivt for os udviklere at levere indhold til deres platform.


Er der ikke en simulater i xcode?


@Robert Larsen - Han tager desværre fejl ... der er en simulator til iPad(s) og iPhones(s) indbygget Xcode.
@Anders Søgaard - Det er helt rigtigt, der er en simulator indbygget i Xcode.



@Patrick

Nu kan jeg læse at man ikke kan bruge PHP i den.

Hvad gør man normalt? - Sender man request til en webserver eller lignende.
Eller har man noget backend programmering i appen?



Man kalder en form for webservices eller bruger en indexed db - HTML5 er i stand til at gemme data i en database på klient maskinen. Hvorvidt det er understøttet i browserne aner jeg ikke.



Faktisk er HTML5 og rigtigt mange af de features som HTML5 bringer til bordet understøttet i mange smarthphones i langt bedre grad end til desktops til tider fordi mulighederne her er anderledes og derfor langt mere "nødvendige".



Tusind tak for alle svarende.
Nu sidder jeg så her med en PC. Skal jeg virkelig have en Mac for at programmere til iOS?



Ja det ser desværre sådan ud.
Det er Apple i nødeskal at du kan ikke få det testet via en emulator, men skal købe deres ting for at kunne udvikle til det.
Så du skal ud og have alt udstyret for at kunne blive macgeek ;) Altså også inkl. telefon.



Indlæg senest redigeret d. 02.05.2013 15:30 af Bruger #17215
Ja det ser desværre sådan ud.
Det er Apple i nødeskal at du kan ikke få det testet via en emulator, men skal købe deres ting for at kunne udvikle til det.
Så du skal ud og have alt udstyret for at kunne blive macgeek ;) Altså også inkl. telefon.


Korrekt.

Det er rigtigt hvis du gerne vil lave apps til IOS at du skal have: Udvikler konto hos apple+
Mac+
IOS device.

Dog tilbyder PhoneGap dig muligheden for at uploade din source code og så laver den applikationen for dig.
Dette fungere uden udvikler konto til:
Android
Windows phone
WebOS
Symbian

Mener dog du skal have en udvikler konto på din Windows telefon for at køre koden - er ikke sikker.
Du skal under alle omstændigheder have udvikler konto til BlackBerry, Apple for at bruge build funktionen til disse enheder.

www.build.phonegap.com




Indlæg senest redigeret d. 02.05.2013 18:29 af Bruger #16742
Windows telefoner skal developer unlockes for at man kan deploy og debugge apps på dem. Det kræver en licens til omkring $100 så vidt jeg husker, og så kan man unlocke 5 enheder.

Tilgengæld kan man teste i emulator uden licens.

Et alternativ til Phonegab kunne være Mono: http://www.mono-project.com/Main_Page - det er dog ikke HTML5 men .NET kode.



<< < 123 > >>
t