Forslag til sommerferie

Tags:    feedback

Hej


Ved virkelig ikke hvad jeg skal bruge min sommerferie på :) ? Nogle forslag TAK!

Overvejr lidt - tænker ikke så meget på det men jo lidt,

Start et nyt site som?, Det er bare spørgsmål hvad skal det være?, jeg vil gerne prøve noget noget nyt? Håber helst det er noget programmering du har forslag til :)

Det kun også være det her - Vil helst mest! - vil gerne bare tilføj noget nyt til siden

Hvis det er du tænker i tanke om at jeg skal lære at lave et slideshow hvor man kan klik frem og tilbage, altså noget som jeg kan tilpasse til min side eller ligne. Der kan den bruges privat eller på min brandvæsen side eller andre ting som du skulle komme i tænke om :) altså et forslag som jeg måske kunne tilpasse efter hvad du tænker. Slideshow, eller noget helt andet som jeg skal tilpasse til siden.

eller skal jeg lærer noget nyt programmering, men der ved jeg ikke helt hvad det skal være?,


Håber du kan hjælp mig videre til at jeg kan nyde min sommerferie med programmering og lave noget fedt i programmering :)



Indlæg senest redigeret d. 05.07.2013 00:39 af Bruger #17136
Hej Jesper.

For et par måneder siden annoncerede jeg et gratis kursus i Odense d. 13. Juli, hvor vi kommer til at kigger på:

- Præsentation af Sitemagic CMS
- Udvikling af unikke webdesigns til Sitemagic CMS
- Udvikling af nye moduler (udvidelser) til Sitemagic CMS

Der er 16 tilmeldt kurset, og der er således stadig plads til 9 mere.

Sitemagic CMS er et kick-ass CMS for web-designere og udviklere. Med Sitemagic CMS kan man lave unikke web-designs eller nye moduler langt hurtigere, end til andre systemer, og med væsentligt pænere og mere struktureret kode. Så hvis du leverer web-løsninger til kunder, og ønsker at levere løsninger hurtigere og af en højere kvalitet, kunne dette kursus være interessant for dig. Det forudsætter kendskab til HTML/CSS (webdesigner-sektionen) og PHP (udvikler-sektionen).

Det er som sagt gratis at deltage. Jeg sørger for morgenmad, middagsmad og drikkelse, og der er stadig 9 ledige pladser. Mere information om kurset her: http://sitemagic.org/Kursus.html

Venligst
Jimmy



Har du en demo så man kan se backenden på dette kickass CMS system?



Hej Jimmy

Afholder i lignende kurser i KBH?

Kan du kort forklare, hvordan Sitemagic kan levere et CMS uden brug af database? Eller er det blot fordi i anvender en fil-baseret database hvor man ikke behøver at konfigurere credentials?

- Kristian



Hej Jesper.

For et par måneder siden annoncerede jeg et gratis kursus i Odense d. 13. Juli, hvor vi kommer til at kigger på:

- Præsentation af Sitemagic CMS
- Udvikling af unikke webdesigns til Sitemagic CMS
- Udvikling af nye moduler (udvidelser) til Sitemagic CMS

Der er 16 tilmeldt kurset, og der er således stadig plads til 9 mere.

Sitemagic CMS er et kick-ass CMS for web-designere og udviklere. Med Sitemagic CMS kan man lave unikke web-designs eller nye moduler langt hurtigere, end til andre systemer, og med væsentligt pænere og mere struktureret kode. Så hvis du leverer web-løsninger til kunder, og ønsker at levere løsninger hurtigere og af en højere kvalitet, kunne dette kursus være interessant for dig. Det forudsætter kendskab til HTML/CSS (webdesigner-sektionen) og PHP (udvikler-sektionen).

Det er som sagt gratis at deltage. Jeg sørger for morgenmad, middagsmad og drikkelse, og der er stadig 9 ledige pladser. Mere information om kurset her: http://sitemagic.org/Kursus.html

Venligst
Jimmy



det kan jeg desværre ikke da jeg kommer helt fra nordsjælland og har ingen muligheder for det :( ellers vil jeg gerne have gjort det :)



Org hold da op, jeg kommer fra Lolland ;)



Org hold da op, jeg kommer fra Lolland ;)


Jeg havde gjort det hvis jeg kunne den dag, jeg har vagt den dag, og skal til fyn 4 dage efter :( og have et kurser, så det vil havde været lækkert hvis jeg kunne den dag.



Ja okay, surt. Det virker ellers som et super kursus.

Lidt on-topic:
hvis du vil lave en side kan du finde noget der interesserer dig, og starte med at finde på noget kreativt om dét emne. Der er mange muligheder :)



hvis du vil lave en side kan du finde noget der interesserer dig, og starte med at finde på noget kreativt om dét emne. Der er mange muligheder :)


i know :)
jeg kan bare ikke rigtig lige nu og her find på noget som jeg tænker wow det skal jeg bare i gang med :)





Hej Dan.

http://sitemagic.org/ kan du fra top-menuen "Demos" finde en demo med adgang til kontrolpanelet (vælg den der hedder "Travel").

Kontrolpanelet i Sitemagic CMS er som udgangspunkt ultra simpelt - der er kun aktiveret funktionalitet til:
- Indholdsstyring (WYSIWYG-editor)
- Menu-redigering
- Filhåndtering
- Indstilling (hvorfra flere udvidelser kan aktiveres)

Sitemagic CMS kan ikke i funktionalitet måle sig med de store populære systemer. Men hvis man går op i kvaliteten af den tekniske implementering, og værdsætter en super fleksibel og udvidelsesvenlig arkitektur, så er systemet måske noget for dig.
Mine klienter har i øvrigt været meget begejstret for brugervenligheden.

Hvis man er nysgerrig, afdækker følgende artikel nogle gode grunde til at vælge Sitemagic CMS over Wordpress, hvis man arbejder med webdesigning: http://sitemagic.org/GreatForWebDesigners.html

-----------------

Hej Kristian.

Der er lige pt. ikke planer om at afholde kurset i København, men du er ikke den første der spørger. Hvis kurset i Odense bliver en succes, vil jeg bestemt ikke afvise at der kommer et i København. Der er trods alt et noget større tilmeldings-potentiale i landets største by :)

Hvis du vil have besked om fremtidige kurser, kan du hoppe ind på Facebook-siden og trykke Like: https://www.facebook.com/SitemagicCMS

-----------------

Hej Jesper.

Det var da super ærgeligt, at du ikke har mulighed for at komme med. Men som jeg skrev til Kristian, er du velkommen til at følge med på vores Facebook-side. Hvis du Like'r den, får du automatisk besked om nye kurser.

-----------------

Go' fredag alle sammen :-)



Indlæg senest redigeret d. 05.07.2013 14:27 af Bruger #2779
t