Bedste Web-Editor

Tags:    php html5 css3

<< < 123 > >>
Hej alle.

Jeg er langt henne i mit grundforløb og er ved at begynde at kode noget php. Jeg har hørt at Dreamweaver CS5 ikke er rekommanderet til at kode php i. Har så hørt at Netbeans skulle være godt?

Hvad har i koder erfaring med?
Hvad ville i helst bruge?
Hvad bruger i?

Planen er at jeg skal bruge den nye client til all-around kodning.
Jeg har støttet mig meget op af Dreamweaver, men synes at det mangler nogle understøttelser som CSS3 og nogle få PHP ting.

Håber at nogen kan hjælpe :)

Mvh. Morten Christiansen



23 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hmm, er Sublime ikke open source? Nedern :/



Aptana er også ganske fint. Indbygget FTP IDE (og vist nok også SQL). Templates, code completion og intellisense. Skrevet i Java, bygger på Eclipse, så du kan måske også putte Android ind i den.



Indlæg senest redigeret d. 21.08.2013 21:58 af Bruger #10216
Det er jo altid et smags spørgsmål.

Men kommer os an på hvad er det for nogle funktionaliteter du er ude efter.
Vil og skal du have code hinting osv. Så skal du nok kigge i retning af NetBeans, den eneste ulempe som jeg ser det ved netbeans er at det bliver hurtigt meget tungt fordi det sluger en del ram.

Kan som alternativ anbefale Komodo edit (http://www.activestate.com/komodo-edit)
Ellers er der som nævnt før os Sublime Text (2/3) det er en meget let vægts editor som har en masse extensions, som outsider har jeg Adobe's forsøg på at lave noget ala sublime text så er der Brackets (http://brackets.io/)

Personlig favorit er nok vim eller Sublime text

Men prøv at installer dem og se hvad for en du bedst kan lide at bruge.



ellers kig lidt på den "nye" Webmatrix 3 fra MS, den har bla. PHP understøttelse og så er den gratis :)

ellers

Zendstudio(betallings software)
netbeans
phpStorm(kender jeg ikke så meget til)
Coda(hvis du er en pacman(macman)) :)


ellers kan denne her liste sikkert bruges til noget :D
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PHP_editors




Men prøv at installer dem og se hvad for en du bedst kan lide at bruge.

Jeg er både enig og uenig i dette :-)

Editorer som Vim og Emacs er fuldstædig vanvittigt brugbare, men du kan 100% sikkert ikke lide dem den første måned. De tager ret lang tid at lære at bruge, men tiden er givet godt ud på sigt.



Hvis det er all-round text editors du leder efter (du skriver du gerne vil bruge dem til forskellige ting), så vælg enten Notepad++ som Open Source, eller Ultra Edit som betalingssoftware.

Hvis det er egentlig udvikling du gerne vil lave (hvilket det lader til), så ville jeg ikke gå efter én editor til alle opgaver. Til php vil jeg ligesom en anden anbefale phpDesigner, som dog ikke er OS. Fantastisk værktøj, med god integration af ftp og debug + code inspect/complete og validation. Er også rigtig god til de andre web teknologier du skal bruge, herunder HTML/CSS/JS.




Editorer som Vim og Emacs er fuldstædig vanvittigt brugbare, men du kan 100% sikkert ikke lide dem den første måned. De tager ret lang tid at lære at bruge, men tiden er givet godt ud på sigt.


Tror jeg nu heller ikke, det er trods alt de færreste der kan det.

Men i bund og grund er det jo os hans hjerne og ikke hans editor som skal være god ;)



Men i bund og grund er det jo os hans hjerne og ikke hans editor som skal være god

True, men selv den dygtigste tømrer vil også være mere effektiv ved at slå søm i med en hammer end med en svensknøgle.

Og at skifte editor fordi man skal programmere i et andet sprog er ret ineffektivt. Med en editor som Emacs eller Vim lærer man én editor fuldt ud og bruger den til alt. Det er bare en virkelig god hammer :-)




True, men selv den dygtigste tømrer vil også være mere effektiv ved at slå søm i med en hammer end med en svensknøgle.

Og at skifte editor fordi man skal programmere i et andet sprog er ret ineffektivt. Med en editor som Emacs eller Vim lærer man én editor fuldt ud og bruger den til alt. Det er bare en virkelig god hammer :-


Helt korrekt, men det samme opnår man jo eksempelvis med en editor som Sublime Text, Komodo Edit eller med netbeans IDE'n.

Men tror os at de fleste programmøre har skiftet editor en del gange :P



Men tror os at de fleste programmøre har skiftet editor en del gange

Det gjorde jeg også...indtil for ca. 15 år siden da jeg besluttede mig for, at nu skulle det fandeme være slut! :-)



<< < 123 > >>
t