Jeres erfaring med datamatiker uddannelsen?

Tags:    datamatiker

<< < 12 > >>
Hej alle sammen næste år går jeg ud af 9, og da jeg ikke har så mange valg mulighedder (PGA special klasse kan ikke klare et gymnasium). Så vil jeg gerne på datamatikeren uddannelsen, men først skal jeg lige et stop forbi Data og Kommilkation uddannelsen. Men hvordan er det på det forløb med Qvote 2, nogen forskelle?.

Kan man studere ARM Assembly, ray tracing, GUI Design på datamatiker uddannelsen.

Jeg har ikke alt for store faglige problemer skal op i begge matematik og dansk uddannelsen. Men mit problem er jeg har svært ved at overskue for mange ting på en gang, og nye ting... Så vil gerne vide hvordan det er på de to uddannelser. Ved godt jeg spørg i god tid, men vil gerne havde noget tid at tænke over.



16 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du slipper ikke for at skulle læse matematik på B niveau, hvis du gerne vil læse datamatiker (også selv om du ikke har en studentereksamen), desuden er datamatiker uddannelsen en boglig uddannelse, hvilket betyder at der er meget arbejde og forberedelse der skal gøres hjemmefra, og ting der skal læses selv.

Når du læser datamatiker er det en super god ide at kode i fritiden også, da du ellers vil få det svært i diverse programmeringsfag.

Du har nogle specifikke fag på datamatiker uddannelsen, og der er kun enkelte valgfag. du har dog mulighed for at studere de ting du efterspørger, når der skal skrives afsluttende hovedopgave.



Du slipper ikke for at skulle læse matematik på B niveau, hvis du gerne vil læse datamatiker (også selv om du ikke har en studentereksamen), desuden er datamatiker uddannelsen en boglig uddannelse, hvilket betyder at der er meget arbejde og forberedelse der skal gøres hjemmefra, og ting der skal læses selv.

Når du læser datamatiker er det en super god ide at kode i fritiden også, da du ellers vil få det svært i diverse programmeringsfag.

Du har nogle specifikke fag på datamatiker uddannelsen, og der er kun enkelte valgfag. du har dog mulighed for at studere de ting du efterspørger, når der skal skrives afsluttende hovedopgave.


Viste godt jeg ikke slap for matematik B. Men det bliver for svært at overskue, vis jeg skulle på gymnasium blandt andet på grund af antal person i klassen

Og Tak skal du ha' Martin.



Jeg påbegyndte den i 2006, og gik desværre ud igen efter ½1 måned. Den var lige boglig nok for mig :)
Og ja, der var meget matematisk med i det.



Hej Mathias,

Datamatiker er en efter min mening en super uddannelse, der giver et god indgangsvinkel til udvikling.

Data og kommunikation er en okay uddannelse, min erfaring fra grundforløbet var at der var en hel del selvstudie, og der også ligger en masse uddannelse indenfor hardware/pc og netværk. Kan man lide dette er det en fornuftig vej til datamatikeren (kender et par stykker som har gjort det).

Du kan "måske" prøve at kigge på: http://www.aspit.dk/om-aspit/ Kender dig ikke og dette skal ikke ses negativt. En af mine kammerater var i gang i Vejle og han var meget tilfreds)



Hej Mathias,

Datamatiker er en efter min mening en super uddannelse, der giver et god indgangsvinkel til udvikling.

Data og kommunikation er en okay uddannelse, min erfaring fra grundforløbet var at der var en hel del selvstudie, og der også ligger en masse uddannelse indenfor hardware/pc og netværk. Kan man lide dette er det en fornuftig vej til datamatikeren (kender et par stykker som har gjort det).

Du kan "måske" prøve at kigge på: http://www.aspit.dk/om-aspit/ Kender dig ikke og dette skal ikke ses negativt. En af mine kammerater var i gang i Vejle og han var meget tilfreds)


Typisk skal med meget stor sandsynlighed undersøges for Asperger kender godt siden. Men det er bare sådan at jeg ikke ved om jeg for konstateret eller ej. Så derfor spørger jeg om det der er sikkert.

EDIT:
Det var ikke negativt ment.



Indlæg senest redigeret d. 12.02.2014 18:29 af Bruger #17607
Hvis du har et udemærket CV, kan du sagtens komme ind uden Matematik B.

Jeg har hverken Matematik B, eller en studenter eksamen, og jeg kom ind efter på studiet efter slags vis hvad du kan samtale :). Gennemførte iøvrigt med en gennemsnits karakter på 11,16 , og det skriver jeg ikke for at vise mig frem, men for at fortælle at det sagtens kan lade sig gøre hvis du har passion nok for faget. :)



Hvis du har et udemærket CV, kan du sagtens komme ind uden Matematik B.

Jeg har hverken Matematik B, eller en studenter eksamen, og jeg kom ind efter på studiet efter slags vis hvad du kan samtale :). Gennemførte iøvrigt med en gennemsnits karakter på 11,16 , og det skriver jeg ikke for at vise mig frem, men for at fortælle at det sagtens kan lade sig gøre hvis du har passion nok for faget. :)


Altså har kun haft et arbejde (har det også nu) går med aviser. Har gjort det i 1 år. Hvordan tror i det ville se ud?.





Hvis du har et udemærket CV, kan du sagtens komme ind uden Matematik B.

Jeg har hverken Matematik B, eller en studenter eksamen, og jeg kom ind efter på studiet efter slags vis hvad du kan samtale :). Gennemførte iøvrigt med en gennemsnits karakter på 11,16 , og det skriver jeg ikke for at vise mig frem, men for at fortælle at det sagtens kan lade sig gøre hvis du har passion nok for faget. :)


Altså har kun haft et arbejde (har det også nu) går med aviser. Har gjort det i 1 år. Hvordan tror i det ville se ud?.

Tror at der med et udemærket CV menes at du skal have arbejdet med noget IT fagligt, for at kunne få dispensation fra reglen... men er ikke sikker her.



Kopieret fra ug.dk:

Du skal have én af følgende uddannelser for at søge om optagelse:

- Studentereksamen (stx), højere handelseksamen (hhx), højere teknisk eksamen (htx), højere forberedelseseksamen (hf), eux eller særligt hf-forløb for fremmedsprogede (GIF)
- Data- og kommunikationsuddannelsen
- Anden relevant erhvervsuddannelse
- Adgangseksamen til ingeniøruddannelserne
- Specifikke adgangskrav: Matematik B. Faget skal være bestået.

Alle på mit hold havde en anden uddannelse eller studentereksamen. Matematik kan man typisk få ved et sommerkursus. Men du kommer ikke ind med kun en avisrute i baglommen - så vil jeg i hvert fald føle mig snydt :)

Men som de andre siger, så husk at datamatiker er en boglig uddannelse med masser af skriftlig arbejde i forbindelse med opgaver.



Kopieret fra ug.dk:

Du skal have én af følgende uddannelser for at søge om optagelse:

- Studentereksamen (stx), højere handelseksamen (hhx), højere teknisk eksamen (htx), højere forberedelseseksamen (hf), eux eller særligt hf-forløb for fremmedsprogede (GIF)
- Data- og kommunikationsuddannelsen
- Anden relevant erhvervsuddannelse
- Adgangseksamen til ingeniøruddannelserne
- Specifikke adgangskrav: Matematik B. Faget skal være bestået.

Alle på mit hold havde en anden uddannelse eller studentereksamen. Matematik kan man typisk få ved et sommerkursus. Men du kommer ikke ind med kun en avisrute i baglommen - så vil jeg i hvert fald føle mig snydt :)

Men som de andre siger, så husk at datamatiker er en boglig uddannelse med masser af skriftlig arbejde i forbindelse med opgaver.


Ja men når det lige nu er ens eneste mulighed så må man tage den.



<< < 12 > >>
t