Jeres erfaring med datamatiker uddannelsen?

Tags:    datamatiker

<< < 12 > >>
Hej alle sammen næste år går jeg ud af 9, og da jeg ikke har så mange valg mulighedder (PGA special klasse kan ikke klare et gymnasium). Så vil jeg gerne på datamatikeren uddannelsen, men først skal jeg lige et stop forbi Data og Kommilkation uddannelsen. Men hvordan er det på det forløb med Qvote 2, nogen forskelle?.

Kan man studere ARM Assembly, ray tracing, GUI Design på datamatiker uddannelsen.

Jeg har ikke alt for store faglige problemer skal op i begge matematik og dansk uddannelsen. Men mit problem er jeg har svært ved at overskue for mange ting på en gang, og nye ting... Så vil gerne vide hvordan det er på de to uddannelser. Ved godt jeg spørg i god tid, men vil gerne havde noget tid at tænke over.



16 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ja men når det lige nu er ens eneste mulighed så må man tage den.


Hvad er din eneste mulighed? Hvis du mener at blive optaget med de kvalifikationer du har nu, så vil jeg mene det er urealistisk..





Ja men når det lige nu er ens eneste mulighed så må man tage den.


Hvad er din eneste mulighed? Hvis du mener at blive optaget med de kvalifikationer du har nu, så vil jeg mene det er urealistisk..



Man kan godt komme ind, og det er lige nu den eneste uddanelse mulighed jeg har da jeg ikke gider de andre (altså uden htx, stx, osv...).



Der er altså en grund til, at det kaldes for en videregående uddannelse. Dvs. det kræver noget uddannelse først.

Forskellige optagelsesmåder:

Kvote 1
- Ansøgere med en gymnasial eksamen og matematik b.

Kvote 2
Opfylde én af nedenstående:
- Data- og kommunikationsuddannelsen (med specialer) og derudover opfylde fagkravet Matematik B
- Anden relevant erhvervsuddannelse og derudover opfylde fagkravet Matematik B
-Adgangseksamen til ingeniøruddannelserne

Sidste mulighed er en IKV (Individuel Kompetance Vurdering). Det her er, hvor et udmærket CV er en fordel. Men med det menes der flerårig relevant erhvervserfaring.

Du kan læse mere her: http://www.ucn.dk/Forside/Uddannelser/Datamatiker/Optagelse_og_studievejledning/Adgangskrav_og_udv%C3%A6lgelseskriterier.aspx

Det er ikke for at skyde dig ned, men med dine nuværende kvalifikationer tror jeg ikke du skal satse på en datamatikeruddannelse. Men snak med dem på studiet, de burde kunne svare dig.



Indlæg senest redigeret d. 13.02.2014 10:35 af Bruger #16372
Der er altså en grund til, at det kaldes for en videregående uddannelse. Dvs. det kræver noget uddannelse først.

Forskellige optagelsesmåder:

Kvote 1
- Ansøgere med en gymnasial eksamen og matematik b.

Kvote 2
Opfylde én af nedenstående:
- Data- og kommunikationsuddannelsen (med specialer) og derudover opfylde fagkravet Matematik B
- Anden relevant erhvervsuddannelse og derudover opfylde fagkravet Matematik B
-Adgangseksamen til ingeniøruddannelserne

Sidste mulighed er en IKV (Individuel Kompetance Vurdering). Det her er, hvor et udmærket CV er en fordel. Men med det menes der flerårig relevant erhvervserfaring.

Du kan læse mere her: http://www.ucn.dk/Forside/Uddannelser/Datamatiker/Optagelse_og_studievejledning/Adgangskrav_og_udv%C3%A6lgelseskriterier.aspx

Det er ikke for at skyde dig ned, men med dine nuværende kvalifikationer tror jeg ikke du skal satse på en datamatikeruddannelse. Men snak med dem på studiet, de burde kunne svare dig.


Synes nu jeg skrev jeg vil vælge Data & kommunikationsuddannelsen.

Eller mener du noget andet.



Synes nu jeg skrev jeg vil vælge Data & kommunikationsuddannelsen.


Kan ikke finde den besked :)

Men så er situationen jo noget andet. :)





Hej alle sammen næste år går jeg ud af 9, og da jeg ikke har så mange valg mulighedder (PGA special klasse kan ikke klare et gymnasium). Så vil jeg gerne på datamatikeren uddannelsen, men først skal jeg lige et stop forbi Data og Kommilkation uddannelsen. Men hvordan er det på det forløb med Qvote 2, nogen forskelle?./quote]

Her står det på black and white :D.





<< < 12 > >>
t