Sommerjob til programør.

Tags:    php net html5 databaser

<< < 12 > >>
Jeg mangler en programør til et stort hjemmeside projekt.
- Hjemmesiden ska være databasestyret og skal indeholde en del moduler som jeg ikke tror eksistere endnu, så du skal ikke regne med at det bare kan laves i joomla eller wordpress m.m. uden at skulle programere. (Der skal programeres en del.)

Jeg ønsker at du er god til dit arbejde, at du er effektiv og kan overholde aftaler og deadlines. At du har 100% styr på hvad du snakker om, så vi ikke spilder tiden. At du har tid til at få noget gjort.
Jeg forestiller mig at siden skal programeres i php, men er åben for forslag, hvis den rigtige dukker op.

Jeg tilbyder kr. 20.000,- kontant til den rette, fordelt over, de første modulopbygninger.
Hvis du er ung og fri, og den helt rette kan jeg måske arrangere en arbejdsplads på de carnariske øer over sommeren med alt betalt.
Du skal bo i jylland.
10% af en virksomhed som kommer til at flytte grænserne for hvad vi mener er mulig mht. økonomi. (nomineret værdi 2.000.000 hvis projektet lykkedes.)
Mulighed for fastansættelse i et job med stort indtjeningspotientiale og egenbestemmelse, fremadrettet.

Send sms til
91
56
65
65



13 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 10 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg er ikke interesseret, da jeg har et godt og velbetalt arbejde, men du får lige mine tanker...de er gratis :-)

Som Brian skrev, så lokker ejerandele ikke det helt store...de tilbud får vi for mange af hele tiden, og uden at vide noget som helst om firmaet og produktet, er det svært at værdisætte det...du siger 2 mio., men du kunne sige hvadsomhelst for at få en programmør.

20.000 (det lød lidt skattefrit...men det må I selv ligge og rode med) er en skidt løn, hvis det tager to måneder...super god løn, hvis det tager en uge, så det er svært at sige noget om, uden at vide noget om opgaven.

Og det er manglen på info om opgaven, som jeg ser som det største problem. Jeg synes selv, at jeg er en dygtig programmør, men hvis opgaven er 90% frontend, så må jeg melde pas...jeg kan ikke sætte farver sammen og kan ikke finde inspiration til at placere html elementer korrekt. Er det derimod 100% backend, så ville det lige være noget for mig.

Du vurderer, at det tager ca. en måned. Hvad bygger du det på uden at kende udvikleren? Giv mere info, så kan vi selv vurdere, hvor lang tid det vil tage os. Det er fint nok at sige, at du vil give 20.000 for at få løst opgaven, og hvis jeg kan gøre det tilfredsstillende på tre timer, så er det bare fedt for mig.

Når du siger "alt betalt", så lyder det stadig lidt for godt til at være sandt. Inkluderer det leje af bil? Drukturene (for dem som er til den slags)? Jeg gætter på at det "kun" er tur/returbillet, hotel og forplejning, men det er jo ikke "alt".

Måske er det et rigtig godt tilbud, men det er umuligt at sige uden mere information. Du begik altså den samme fejl, som utallige har begået tidligere, nemlig ikke at give information. Til gengæld tilbød du reelle penge, og det er helvedes meget mere end ca. alle de andre, så kudos for dét.

Held og lykke med at finde en koder.



Poul, jeg synes ikke der er noget galt med dette opslag - overhovedet.

Generelt set er dette forum nok bare ikke det rette, hvis man tilbyder en timeløn på mindre end 500DKK. De fleste er formentlig ligeglade med et eventuelt ejerskab i en nystartet virksomhed hvor informationen omkring denne er ret sparsom - her er det cool cash der er drivkraften.

Når det så er sagt, kan jeg kun sige: Hvis jeg var fri, uden forpligtelser og bosat i Jylland, så ville jeg overveje dit tilbud såfremt en garanti for de 20000,- og forplejningen kunne gives.

Det kan være du vil have mere held med dit opslag på www.amino.dk/freelancer

Held og lykke med jagten og projektet.



Vi har læst samme historie 5 gange om måneden og derfor bliver nogle måske en anelse trætte i hovedet hver gang.

Og du skriver "Som jeg ikke TROR eksisterer endnu". Så det, at du ikke har undersøgt markedet seriøst endnu, gør mig ret så bekymret...



Øøh... den vil jeg gerne lige forstå lidt bedre. Du planlægger en hjemmeside/virksomhed der tjener 2.000.000 (over hvor lang tid?) og du er villig til at give 20.000 til en programmør? For et sommerjob?

Du vil have en god programmør, der kan overholde aftaler og deadlines og har 100% styr på hvad han/hun snakker om, så du ikke spilder tiden. 1) Du efterlyser en senior programmør, men 2) vil kun betale et honorar for en junior programmør som ovenikøbet er under uddannelse. Og 20.000,- for et "stort" projekt - Der skal programmeres en del, skriver du - tjah... lad os bare sige 20.000,- giver 100 timer. Det er altså 13 dage fuld tid til et stort projekt.

Og så er det et projekt der omhandler økonomi. Måske er det om økonomi, matematik er det ikke.

og du kan måske arrangere arbejdsplads på de canariske øer. Hvad med billetten, hvad med soveplads, hvad med billetten hjem, når det går galt? Hvor er sikkerheden?

Det er flot at udlove 20.000,- men det er principielt værdiløst.


Når du har en kravspec, vil jeg da gerne give dig et par fifs med på vejen. Men sommerjobbet på de canariske øer. Det nøjes jeg med at drømme mig til. ;)



Hej Michael.
Tak for dit mere eller mindre værdiløse indslag.

1. Jeg har lagt ud at jeg har brug for hjælp.
2. Jeg har skrevet hvilken person jeg har brug for, og hvad jeg forventer.
3. Jeg har skrevet hvilke penge jeg kan tilbyde.
4. Jeg har skrevet hvad jeg ellers kan tilbyde.
5. Jeg skriver at den rigtige må få 10% af virksomheden, som jeg kan dokumentere vil være kr. 2.000.000,- værd hvis målsætningerne lykkedes.
6. jeg skriver de canariske ører, med alt betalt. Hvad er der at misforstå med det? Der følger da en åben returbillet med sådan en aftale, hvad ellers?

Hvorfor dælen spilder du vores allesammens tid med dit negative indslag.
Og hvorfor dælen er du så sur over mit tilbud? Hvis du synes at det er latterligt, kan du så ikke bare grine lidt i skægget og ignorere det?

Jeg undskylder på forhånd, men du trænger da vist til en afslappende ferie et sted med sol og ro.



Hej Poul,

Der er absolut intet surt eller negativt i mit indlæg, og det står for egen regning at opfatte det sådan. Og hvis jeg tager det mere afslappende, så bliver det ubehageligt i bukserne. :o)
Værdien af mit indlæg, kan man jo anskue på mange måder. Det pointerer dog nogle punkter som jeg synes er uholdbare, og som bør overvejes igen. Hvad andre synes og hvad du synes, er ikke op til mig. Finder du det værdiløst, kunne du have undladt at kommentere hvert punkt.

Du har fuldstændig ret i din punktopstilling om hvad du har gjort:
1. Du har skrevet at du har brug for arbejdskraft.
2. Din arbejdskraft skal være på niveau med en senior programmør, ellers spilder du tiden.
3. Din arbejdskraft skal kunne nøjes med sum penge der svarer til 14 dages arbejde, for et projekt du ser som værende stort.
4. Hvad kan du ellers tilbyde? At programmøren skal bo Jylland og måske kan blive skippet til De Canariske Øer?
5. 10% af ingenting er stadig ingenting. :o) 50% af ingenting er også ingenting. 2.000.000,- er stadig ingenting idet, at "hvis" omfatter en meget stor usikkerhed - dvs. jeg udleder, at ikke engang du selv tror på projektet.
6. I dit indledende indlæg står der intet om alt betalt på De Canariske Øer - og lov nu heller ikke for meget. :o) Og igen, det kan på ingen måde udledes af dit indledende indlæg at der en åben returbillet.

Og ferie... meget gerne, men endnu har ingen vist sig villige til at betale for ekstra ferietid ud over det normale, som iøvrigt stod på masser af sol og ro.

Men du skal absolut have held og lykke med dit projekt. Glæder mig til at se mere om det. Du kan også slå det op på Amino. :o)



hmm

Hvis du er ung og fri, og den helt rette kan jeg måske arrangere en arbejdsplads på de carnariske øer over sommeren med alt betalt.

VI slutter den her. Du vil ikke hjælpe mig og det blev vist gensidig.




Det er i orden. I tilfælde af at du skulle have overset det, er tilbuddet om at læse din kravspec stadig gældende.



Poul, hvis du var "ung og fri, og den helt rette", ville du så svare på dit eget "jobopslag"?






Om jeg ville overveje at sige ja til at sidde på en canarisk ø i 4-6 uger med alt betalt og lave det som jeg er god til ved poolen, eller i skyggen også ellers bare give los i nattelivet og have det sjovt, for derefter at stikke 20.000 i lommen og måske have muligheden for at være en del af noget som kunne blive stort.....

Ja det ville jeg sku da overveje..


Men sig mig lige-- Hvad er det jeg gør så forkert i mit tilbud?

1. Vil i have at jeg skal tilbyde flere penge end jeg kan betale?

2. Vil I have at jeg skal søge en som ikke kan løse opgaven?

3. Vil i have at jeg skal søge en som kan løse opgaven, men som ikke magter at snøvle sig færdig?, hvilket jeg har set 1000 gange...

4. Skal jeg lade være at tilbyde ekstra tillæg hvis projektet lykkedes? Jeg ved jo godt at 20.000 ikke er formeget til at dække en normal timeløn, til sådan et projekt. Det er jo også derfor at der bliver overkompenseret, for den risiko man løber.

for 2.000.000 i aktieværdi er vel egentligt en del + mulighed for at få et velbetalt job, hvor man skal passe og udvikle det man selv har lavet.

5. der er jo ingen som er tvunget til at gøre arbejdet før der ligge en fuld kravsspecifikation og en forklaring på hvad virksomheden skal tilbyde, som differentiere sig fra alle andre.


For mig at se, så har jeg fanget 2 nej heste, som er indbegrebet af afvikling i vores samfund. Vi vil ikke løbe risiko, vi vil have fuld valuta uden at tage en chance, der skal være 6 måneders opsigelse og jeg skal arbejde når det passer mig....

Jeg har sku haft 40 af jeres type ansat og tro mig I kommer ingen steder med jeres negative kommentar.

Så tænk over om ikke det er bedre at lade være med at skrive en masse negativt og bare ryste på hovedet hvis det er for langt ude, end at bruge en nedladende retorik. Som får andre til at føle sig dumme hvis de faktisk gerne vil høre hvad opgaven går udpå.

Er dette ikke et sted hvor man kan få karmapoint?
Jeg har ikke lige set at nogen af jer har fået karmapoint for jeres indlæg på min for spørgelse.
For mig at se, er det mig som kommer med noget at byde på, om det er for meget eller for lidt, ved jeg ikke, men det er hvad jeg vil tilbyde i første omgang.

Er det alle herinde som føler sig meget generet af mit tilbud? for så sletter jeg da mit indlæg. Jeg har bestemt ikke oprettet det for at genere nogle.



<< < 12 > >>
t